به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۱۱، ۱۴۰۲

ناو جنگی آلمان به اشتباه به پهپاد آمریکایی در دریای سرخ حمله کرد

 

از آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه حملات شبه‌نظامیان حوثی، امنیت ناوبری در این آبراه مهم جهانی را به خطر انداخته است. یک ناوچه آلمانی که بخشی از ماموریت اروپایی است، نزدیک بود یک پهپاد آمریکایی را به اشتباه سرنگون کند.


به گزارش مجله معروف «اشپیگل» آلمانی، ناوچه «هسن» دو موشک به سمت پهپاد ریپر شلیک کرد، اما دو موشک به دلیل نقص فنی در آب‌ها سقوط کردند.


«هماهنگی بین متحدان»

مقامات نظامی آلمان اشاره کردند، این حادثه دوستانه نشان داد، هماهنگی بین متحدان که در ماموریت‌های مختلف منطقه حضور دارند، نیاز به بهبود دارد.


وزارت دفاع آلمان تایید کرد، دوشنبه گذشته یک حادثه علیه پهپاد یک کشور متحد (بدون ذکر نام کشور) اتفاق افتاده است. بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان گفت، ناوچه «هسن» پس از ناکامی از تشخیص هویت پهپاد، علیه آن آتش گشوده است.


وزیر دفاع آلمان توضیح داد، که موشک‌ها به هدف اصابت نکرده و افزود، بعدا مشخص شده که این یک پهپاد شناسایی است.


ناوچه «هسن» پایان هفته گذشته به عنوان بخشی از ماموریت اتحادیه اروپا «اسپایدز» برای کمک به تضمین امنیت کشتیرانی بین المللی و محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران در دریای سرخ، وارد منطقه شد. ارتش آلمان شامگاه چهارشنبه 9 اسفند اعلام کرد، ناوچه «هسن» دو پهپاد حوثی‌ها در شامگاه سه‌شنبه را با موفقیت سرنگون کرده است.


شبه‌نظامیان حوثی از نوامبر گذشته، 60 حمله پهپادی و موشکی علیه کشتی‌های تجاری به گمان همکاری با اسرائیل انجام داده است.


حوثی‌ها همچنین تهدید به بستن تنگه «باب المندب» کردند که یکی از بزرگترین آبراه‌های جهان برای تجارت بین المللی محسوب می‌شود و مهم‌ترین راه دریایی آسیا و اروپا که حدود 10% تجارت جهانی از آن می‌گذرد.


حملات این گروه، ترافیک جهانی کشتیرانی را مختل و ترس از تورم جهانی را افزایش داد، شرکت‌های زیادی مسیر خود از دریای سرخ به آفریقای جنوبی که مسیر طولانی‌تر و پرهزینه‌تری دارد را تغییر دادند. همچنین این نگرانی را تشدید کرد که پیامدهای جنگ اسرائیل و حماس که نزدیک به 5 ماه است ادامه دارد، خاورمیانه را بی‌ثبات و درگیری را گسترش دهد.

العربیه فارسی