به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۱۰، ۱۴۰۲

بایدن و ترامپ برای دوئل پرمخاطره راهی مرز مکزیک می‌شوند

سال گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای از مکزیک وارد خاک آمریکا شدند که بسیاری از آنها با پای پیاده از مرز گذشتند

جو بایدن و دونالد ترامپ هر دو امروز پنجشنبه (۱۰ اسفند ۱۴۰۲) به مرز ایالات متحده و مکزیک سفر خواهند کرد و در یک دوئل سیاسی پرمخاطره شرکت خواهند کرد که می‌تواند در نهایت برای انتخابات ریاست جمهوری آن کشور سرنوشت‌ساز باشد.


سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی از این مرز عبور کردند؛ هجومی که امکانات پردازشی آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد و خدمات اجتماعی را در شهرهای بزرگ ایالات متحده به لبه پرتگاه کشاند.


برای آقای بایدن امروز فرصت مغتنمی است تا رای‌دهندگان را متقاعد کند که او در مورد مهاجرت جدی است، در حالی که سفر خود آقای ترامپ فرصت دیگری است تا در کانون توجه موضوعی قرار گیرد که تاکنون تمرکز اصلی حرفه سیاسی او بوده است.


انتظار می‌رود که انتخابات سراسری نوامبر یک مسابقه مجدد بایدن و ترامپ باشد، اگرچه این دو هنوز نامزدی احزاب مربوطه خود را به دست نیاورده‌اند.


آقای ترامپ در حال بازدید از «ایگل‌پس»، شهر مرزی تگزاس است که در آن، گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه، با استفاده از سربازان گارد ملی ایالتی برای بازداشت مهاجران غیرقانونی و ایجاد سنگرهای مرزی، از جمله حصارهای سیم تیغی‌شکل که به گفته منتقدان غیرانسانی است، آقای بایدن را به چالش کشیده است.

بی بی سی  فارسی