به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۰۶، ۱۴۰۱

چگونه نیابتی روسیه شدیم؟ فرزانه روستایی

 

به غیر از سفر کم دستاورد جو بایدن به منطقه خاورمیانه و سفر کسی که ظاهرا ولادیمیر پوتین بود به ایران، رخدادهای دیگری یکی پس از دیگری صحنه سیاسی ایران را دچار تغییرات گوناگون می کنند. ظاهرا همه معادلات حول و حوش کشور بر سر این موضوع می چرخد که فعالیت های هسته ای ایران به چه سرنوشتی دچار شود و علی خامنه ای در حال تدارک چگونه عاقبتی برای پایان جمهوری اسلامی است.

طرح استرداد احتمالی اسدالله اسدی دیپلمات تروریست و سر دسته فرنگی کاران نظام به آمریکا آخرین تحولی است که در صورت اجرایی شدن می تواند سیلی از رخدادهای جدید را سبب می شود. در صورتی که روال قانونی پرونده اسدی در بلژیک و اتحادیه اروپا طی شود و تیم وکلایی که در آمریکا خود را برای امور حقوقی استرداد اسدالله اسدی آماده می کنند وزارت دادگستری را قانع کنند تا درخواست استرداد را فعال کنند در آن صورت می شود گفت که این اقدام بخشی از طرح بی روی میز کاخ سفید است در ارتباط با تنبیه جمهوری اسلامی برای فعالیت های هسته ای ایران.

هنوز چند هفته از کل طرح استرداد مجرمان بین ایران و بلژیک نگذشته است که طرح استرداد اسدی به آمریکا به عنوان طرح بی مذاکرات هسته ای، برای تنبیه جمهوری اسلامی در حال کلید خوردن است. این پروژه را همچنین می شود به حساب تنبیه نظام برای فروش پهپاد به روسیه و نیز عواقب تایید عملیات نظامی روسیه در اکراین نیز به حساب آورد.

در هر حال، نهایی شدن یارگیری سپاه و دفتر خامنه ای از سوی کرملین و اینکه دفتر خامنه ای همه تخم مرغ های ایران را به سبد پوتین سپرده است عواقب سنگینی دارد که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت و این ویدئو چنین عواقبی را بررسی می کند.

***

گویا نیوز