به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۱۳، ۱۴۰۲

طعنه عضو دولت آلمان به اشک ریختن مقامات جمهوری اسلامی برای کودکان غزه

 حکومت ایران برای کودکان غزه اشک می‌ریزد اما مرگ کودکان اوکراینی را رقم می‌زند

gazaKids.jpg

صدای آمریکا - ابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان، در یک پیام ویدئویی ضمن محکوم کردن رفتارهای‌ یهودی ستیزانه در ابن کشور، رفتارهای رهبران جمهوری اسلامی و برخی از کشورهای اسلامی را «دوگانه» و در حمایت حماس تلقی کرد.

آقای هابک در بخشی از سخنان خود با اشاره به حمایت برخی از کشور‌های اسلامی از گروه حماس، از جمله جمهوری اسلامی گفت:

حکومت ایران در حالی از کشته شدن کودکان و غیرنظامیان حماس احساس نگرانی و ناراحتی می‌کند و با رهبران حماس عکس می‌گیرد که خود از عوامل کشته شدن غیرنظامیان و کودکان در اوکراین است.

اشاره معاون صدراعظم آلمان به ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه از سوی جمهوری اسلامی و استفاده مسکو از آنها در جنگ با اوکراین بود.

uk.jpg

کشته شدن کودکان در تهاجم روسیه به اوکراین

***

مقام های آلمان در روزهای اخیر بارها افزایش رفتارهای‌ یهودی ستیزانه پس از حمله شبه نظامیان حماس به اسرائیل در ۱۵ مهر، و همچنین جشن گرفتن توسط حامیان این گروه شبه نظامی در آلمان، را محکوم کرده و خواهان اخراج طرفداران حماس شده اند.

معاون صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در روز پنجشنبه ۱۱ آبان، که بخش‌هایی از آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، همچون دیگر مقام‌های دولت فدرال بر امنیت اسرائیل تأیید کرد و گفت که این تنها یک جمله یا فرمول نسبی نیست و امنیت این کشور برای ما ضروری است.

او همچنین با اشاره به عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل گفت که بدون شک تلاش ریاض برای این عادی‌سازی، مورد رضایت حماس و حامیانش، به ویژه حکومت ایران نخواهد بود و آنها چشم انداز روشنی برای‌ یهودیان و مسلمانان نمی‌خواهند و خواهان نابودی اسرائیل هستند.

رابرت هابک با اشاره به ترس و وحشتی که این روزها‌ یهودیان تجربه می‌کنند، گفت: پس از گذشت ۸۰ سال از هولوکاست، جامعه امروز‌ین یهودی بار دیگر نگران باشند. این دردناک است و ما آن را نخواهیم پذیرفت.

معاون صدراعظم آلمان با اشاره به تلاش‌های آلمان و آمریکا برای حفظ جان غیرنظامیان در جنگ میان اسرائیل و غزه گفت: ما همراه با دوستان آمریکایی‌مان، بار‌ها به اسرائیل گوشزد کردیم که حفاظت از غیرنظامیان بسیار مهم است و باید مطمئن بود که کمک‌های بشردوستانه از جمله آب، دارو و تجهیزات امداد به غزه می‌رسد و از پناهندگان محاظفت می‌شود.

وی تاکید کرد که با این حال، انتقاد از اسرائیل، خشونت سیستماتیک علیه‌ یهودیان را مشروعیت نخواهد بخشید و‌ نمی توان یهودی ستیزی را با آن توجیه کرد.

وزیر اقتصاد آلمان تأکید کرد که حماس خواهان نابودی اسرائیل است و به همین دلیل، حق موجودیت و امنیت اسرائیل وظیفه ماست و آلمان به خوبی از آن آگاه است.

در این حال، با افزایش رفتارهای‌ یهودی ستیزانه در آلمان، مقام‌های این کشور درصدد اجرای قوانین سخت گیرانه علیه طرفداران حماس هستند‌.