به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مهر ۲۸، ۱۴۰۳

یک مقام اسرائیلی ایران را عامل حمله پهپادی به منزل نتانیاهو دانست

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در نخستین واکنش به حمله پهپادی به منزلش در قیساریا، تأکید کرد که «هیچ‌چیز نمی‌تواند ما را متوقف کند». این اظهارات پس از آن منتشر شد که منابع اسرائیلی حمله را تلاشی از سوی ایران برای ترور نتانیاهو توصیف کردند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که روز شنبه، سه پهپاد از لبنان به سمت اسرائیل پرتاب شد که دو فروند از آن‌ها پیش از رسیدن به هدف سرنگون شدند و پهپاد سوم به ساختمانی در قیساریا برخورد کرد. دفتر نخست‌وزیر تأیید کرد که نتانیاهو و همسرش هنگام حمله در منزل حضور نداشتند و حمله خسارت جانی به همراه نداشت.

بر اساس گزارش‌ها، این پهپاد از لبنان به پرواز درآمده و 70 کیلومتر را طی کرده تا به قیساریا برسد. در جریان این حادثه، صدای انفجارهایی در منطقه شنیده شد و آژیرهای خطر در پایگاه نظامی گلیلوت در شمال شرق تل‌آویو به صدا درآمدند. پلیس اسرائیل همچنین راه‌های منتهی به منزل نتانیاهو در قیساریا را مسدود کرد.

تا این لحظه، هیچ گروهی از جمله حزب‌الله لبنان که از اکتبر 2023 با اسرائیل درگیر است، مسئولیت این حمله پهپادی را بر عهده نگرفته است.

منابع خبری «العربیه» نیز گزارش دادند مناطق شمالی حیفا و گالیل غربی در اسرائیل هدف حملات موشکی قرار گرفته است. اسرائیل اعلام کرد در اثر این حملات، 9 نفر مجروح شدند.