به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مهر ۲۸، ۱۴۰۳

حمله پهپادی به منزل نتانیاهو

 دفتر نخست‌وزیر: هنگام حادثه در خانه نبود

ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که یک پهپاد از لبنان به ساختمانی در شهر قیساریا، که منزل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در آن قرار دارد، برخورد کرده است.


رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که هدف این حمله، منزل نتانیاهو بوده و دو پهپاد دیگر که هم‌زمان از لبنان وارد اسرائیل شدند، پیش از رسیدن به هدف سرنگون شدند.


منابع دفتر نخست‌وزیری تأیید کردند که در زمان این حمله، نتانیاهو در خانه حضور نداشته است. پس از این حادثه، نیروهای امنیتی مسیرهای منتهی به منزل هدف‌گیری‌شده را مسدود کردند.


ارتش اسرائیل گزارش داد که این حمله خسارت جانی به همراه نداشته است. در بیانیه ارتش آمده است که در جریان حمله پهپادی، آژیرهای خطر در پایگاه نظامی گلیلوت در شمال شرق تل‌آویو به صدا درآمدند و تأکید شد که پهپادهای مهاجم دیگری از سمت لبنان در منطقه وجود ندارد.


هم‌زمان با این حمله، جنگنده‌های اسرائیلی از شب گذشته تا صبح امروز حملات هوایی گسترده‌ای را به روستاهای منطقه صور و بنت جبیل در جنوب لبنان انجام دادند. در این حملات، یک خانه در شهر شمع در نزدیکی مقام «نبی شمعون الصفا» هدف قرار گرفت که منجر به آسیب جدی به مقام و تخریب کامل خانه شد. همچنین، شهرهای المجدل، مجدل زون، کفرا، جرود البلد، دیر عامص و اطراف شهر عیتیت نیز هدف حملات هوایی قرار گرفتند.


در نیمه‌شب گذشته و تا ساعات اولیه بامداد، شهرک‌های عیتا الشعب، رامیه و کفرا مورد حملات توپخانه‌ای مستقیم اسرائیل قرار گرفتند.


طبق گزارش رسمی دولت لبنان که روز جمعه منتشر شد، شمار قربانیان حملات هوایی اسرائیل به لبنان از آغاز درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله در هشت اکتبر 2023 تاکنون به 2418 کشته و 11336 زخمی رسیده است. در 24 ساعت گذشته، شش نفر کشته و 69 نفر زخمی شده‌اند.


هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، نیز اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان حزب‌الله به حدود 1500 نفر رسیده است و تأکید کرد که این گروه آمار خسارت خود را پنهان می‌کند. او افزود: «خسارت بزرگی به حزب‌الله وارد شده و ساختار فرماندهی این گروه متحمل آسیب‌های جدی شده است. من فکر می‌کنم حتی ایران هم نمی‌داند که چه بر سر حزب‌الله، بازوی اصلی تهران، آمده است و این مسئله بسیار مهمی است.»

العربيه فارسى