به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۱۵، ۱۴۰۳

جنگ در خاورمیانه؛ بمباران سنگین جنوب بیروت؛ حمله اسرائیل به مسجدی در نوار غزه ۲۱ کشته به جا گذاشت

 

ارتش اسرائیل در ادامه حملات هوایی دامنه‌دار خود به پایتخت لبنان که همزمان با تحرکات زمینی برای ورود به مناطق مرزی صورت می‌گیرد، شامگاه گذشته و بامداد یکشنبه، ششم اکتبر جنوب بیروت را بار دیگر به شدت بمباران کرد.


مدت کوتاهی پس از درخواست اسرائیل برای تخلیه چندین محله در حومه جنوبی بیروت که قلمرو اصلی حزب‌الله به شمار می‌رود، خبرگزاری ملی لبنان از انفجار‌های شدید در این منطقه خبر داد.


در این گزارش دست کم به پنج حمله هوایی و متعاقب آن انفجارهایی بزرگ در بخش‌هایی از جنوب پایتخت لبنان اشاره شده که ۴ مورد از آن بسیار شدید بوده است.


ارتش اسرائيل که پیش‌تر برای تخلیه مناطقی در ضاحیه، حومه جنوبی بیروت فراخوان داده بود ظاهرا ۳ ساختمان را در این منطقه هدف اصلی حملات خود قرار داده است.


فرانس‌پرس در گزارش خود از شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب و بلند شدن دود‌های سیاه از چندین محله واقع در جنوب بیروت خبر داده است.


در این گزارش ضمن اشاره به حرکت آمبولانس‌ها به سوی محل انفجارهای صورت گرفته، آمده است که پیش از این حملات، هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی اسرائیلی در ارتفاع پایین در این مناطق به پرواز درآمده بودند.

یورو نیوز