به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۲۳، ۱۴۰۲

نامه کانون مدافعان حقوق بشر به جاوید رحمان درباره ۱۳ زندانی

 

نامه کانون مدافعان حقوق بشر به جاوید رحمان درباره ۱۳ زندانی انتقال یافته به زندان قزلحصار

در خصوص انتقال غیر قانونی سیزده زندانی سیاسی اوین و اعتصاب غذای آنان، کانون مدافعان حقوق بشر نامه‌ای خطاب به جاوید رحمان گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر ایران نوشته و نسبت به سلامتی و جان زندانیان مذکور اظهار نگرانی کرده است.

مشروح نامه مذکور به شرح زیر است:

آقای جاوید رحمان
گزارشگر وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران

روز ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، ۱۳ تن از زندانیان سیاسی در زندان اوین بدون اخطار و اطلاع قبلی  و برخلاف قوانین ناظر بر اجرای احکام کیفری به زندان قزلحصار منتقل و در ناامنی کامل در بند زندانیان خطرناک بدون کمترین امکانات بهداشتی، تغذیه، هواخوری مناسب و... نگهداری می شوند . در اعتراض به این عمل غیر قانونی و نداشتن امنیت جانی زندانیان مذکور با خواسته بازگشت به زندان اوین، از روز ۱۲ شهریور اعتصاب غذای خود را شروع کرده اند و حسب اطلاعات واصله سلامتی آنان در معرض خطر است.
‌کانون مدافعان حقوق بشر نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی و خصوصا زندانیان در اعتصاب غذا اعلام می‌کند و از آن مقام محترم درخواست دارد با بهره‌گیری از تمامی امکانات قانونی خود جمهوری اسلامی را وادار سازد تا با رعایت قوانینی که خود در زمینه مسیولیت روسای زندان در خصوص حفظ جان زندانیان و شیوه اجرای احکام کیفری وضع و تصویب کرده ، هرچه زودتر زندانیان اعتصابی را به زندان اوین باز گرداند.

زندانیان سیاسی قید شده در فوق عبارتند از:
سعید ماسوری- حمزه سواری- کامیار فکور-احمدرضا حائری-رضا سلمان زاده- جعفر ابراهیمی- لقمان امین پور- افشین بایمانی- سپهر امام جمعه- زرتشت احمدی راغب- امجد شافعی- سامان صیدی( یاسین) و مسعود رضا ابراهیمی نژاد.

کانون مدافعان حقوق بشر