به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۳۰، ۱۴۰۲

کشته شدن 4 افسر بلندپایه ایران از جمله مسئول اطلاعات سپاه در حمله اسرائیل به دمشق

 رسانه‌های ایران نیز گزارش دادند در این حمله، سردار سرتیپ پاسدار یوسف امیدزاده با نام مستعار «حاج صادق»، فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و جانشین او کشته شدند

در حالی که رسانه‌های سوریه، صبح شنبه سی‌ام دی، از حمله هوایی اسرائیل به ساختمانی در منطقه «المزه» دمشق خبر دادند، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد در این حمله 4 تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران از جمله رئیس واحد اطلاعات سپاه در سوریه کشته شدند.

رسانه‌های ایران نیز گزارش دادند در این حمله، سردار سرتیپ پاسدار یوسف امیدزاده با نام مستعار «حاج صادق»، فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و جانشین او کشته شدند.

سپاه پاسداران ایران هم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد در حمله هوایی اسرائیل به دمشق، 4 تن از «مستشاران نظامی» ایران و تعدادی از نیروهای سوری کشته شدند و هویت آنها را حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی اعلام کرد.

به گفته کاربران شبکه‌های اجتماعی، گویا «حاج صادق» و «یوسف امیدزاده» نام‌های مستعار سرتیپ حجت‌الله امیدوار فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه است و «حاج غلام» یا «حاج محرم» نام‌هاس مستعار جانشین او یعنی علی آقا زاده است.

با این حال، دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان حمله اسرائیل به محله المزه دمشق به 10 نفر از جمله 3 فرمانده سپاه پاسداران ایران افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، صدای انفجار شدیدی از این ساختمان واقع در منطقه «المزه – ویلاهای غربی» در نتیجه حمله هوایی اسرائیل در اکثر مناطق پایتخت شده شد و تحقیقات برای روشن شدن جزئیات حادثه در جریان است.


اسرائیل سال‌هاست که حملاتی را علیه آنچه که اهداف مرتبط با ایران در سوریه می‌داند، آغاز کرده است.
اگرچه مقامات ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال گسترش جنگ نیستند، اما موج ترورها همچنان ادامه دارد.
ورود گروه‌های مسلح جدید تحت حمایت ایران به خط درگیری و تشدید حملات درعراق و سوریه علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در کنار تداوم درگیری حزب‌الله با نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان نیز بر پیچیدگی اوضاع و شدت بحران افزوده اس
ت.