به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۲۳، ۱۴۰۲

حملات جدید آمریکا پایگاه رادار حوثی‌ها در صنعا را با موشک تاماهاک هدف قرار داد

 

در ادامه حملات هوایی آمریکا بامداد علیه مواضع شبه‌نظامیان حوثی در یمن، شنبه 23 دی، چندین پایگاه از جمله رادار حوثی‌ها در نزدیکی فرودگاه بین المللی «صنعا» هدف قرار گرفت.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌ای در رسانه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: «این حمله را ناو یو‌اس‌اس کارنی (DDG 64) با استفاده از موشک‌های حمله زمینی تاماهاک انجام داد. این حمله اقدامی علیه یک هدف نظامی خاص با حملاتی بود که در 12 ژانویه با هدف تضعیف توانایی حوثی‌ها صورت گرفت.»

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» نیز اعلام کرد، حملات جدید آمریکا، پایگاه رادار شبه‌نظامیان حوثی را هدف قرار داد و افزود، این حملات نسبت به حملات شب گذشته شدت کمتری داشته است.

این شبکه به نقل از دو مقام آمریکایی در وزارت دفاع اعلام کرد، حمله نیروهای آمریکا به شبه‌نظامیان حوثی از یک کشتی دریایی انجام گرفت.

پیش از این نیز چندین انفجار، یک پایگاه نظامی حوثی‌ها در صنعا را لرزاند. رسانه‌های وابسته به حوثی‌ها، شامگاه جمعه 22 دی، از حمله جدید آمریکا به پایگاه «دیلمی» در نزدیکی فرودگاه صنعا خبر دادند.

منابع محلی و رسانه‌ای گزارش دادند، سه انفجار شدید، پایگاه نظامی «دیلمی» در نزدیکی فرودگاه صنعا که گمان می‌رفت یک حمله هوایی است را لرزاند.

رسانه‌های حوثی‌ها نیز اعلام کردند آمریکا و بریتانیا، چندین موضع در صنعا پایتخت یمن را هدف قرار دادند.

پایگاه نظامی «دیلمی» یکی از 60 اهدافی است که آمریکا و بریتانیا شامگاه جمعه در شش استان یمن انجام دادند.

این پایگاه یکی از پایگاه‌های تحت کنترل نیروهای حوثی است و در 15 کیلومتری شمال «صنعا» در نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر قرار دارد.


حمله به 30 هدف مختلف

این در حالی است که، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده و متحدانش حدود 30 موضع مختلف را با استفاده بیش از 150 حمله موشکی در یمن انجام دادند.

رایدر گفت، در موج اول حملات، 16 موضع مورد حمله قرار گرفت و ائتلاف پس از آن 12 موضع دیگر را هدف حملات خود قرار دادند.

رایدر با اشاره به اهداف متعدد در هر موضع، افزود که حدود 30 موضع مختلف وجود داشت که با 150 حمله موشکی مورد حمله قرار گرفت.

رایدر تا کید کرد، نیروهای نظامی آمریکا انتظار پاسخ از سوی شبه‌نظامیان حوثی را داشتند و فقط یک موشک ضدکشتی شلیک شد که به جایی اصابت نکرد.

الکسوس گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه، پیش‌تر تصرح کرده بود «با بیش از 100 موشک، 60 هدف از مواضع حوثی‌ها را هدف قرار دادیم.» این جنرال آمریکایی گفت: «این حملات، مراکز فرماندهی، انبارهای مهمات، سامانه های پرتاب موشک و پهپادها را هدف قرار داد.»

ارتش آمریکا و بریتانیا و متحدانشان، بامداد جمعه 22 دی، در یک حمله انتقامی گسترده، مواضعی از حوثی‌ها در «صنعا»، «حدیده»، «تعز»، «ذمار» و «صعده» را هدف قرار دادند.

العربیه