به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، دی ۲۸، ۱۴۰۲

رویدادی ‌بی‌سابقه، پوشیدن دامن برای مجری زن در صداوسیما

 دامن برای مجری زن در صداوسیما

تغییر پوشش مجری تلویزیون همزمان با نزدیک شدن انتخابات

توانا - دیگر کسی فریب «کت‌دامن» و این بازیهای دم انتخابات را نمی‌خورد! ژیلا صادقی مجری صدا و سیما برای همین نمایش هم قطعا کلی نقشه کشیده و برای معمم‌ها توجیهات تراشیده‌اند تا در آستانه‌ی خیمه‌ شب بازی انتخابات به مردم بگویند فضا عوض شده! اما باید بگویم هزار فرسنگ از جامعه عقب هستید و این کارها جواب نمی‌دهد!


تحلیل کانال سرانه:

***

ایران اینترنشنال - ظاهر شدن یکی از مجریان زن صدا و سیمای جمهوری اسلامی با کت و دامن مقابل دوربین‌های تلویزیونی واکنش‌های بسیاری به‌ویژه در میان کاربران فضای مجازی برانگیخته است.


ژیلا صادقی، مجری برنامه «سلام، صبح به‌خیر» شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی با پوششی متفاوت از آن‌چه غالبا در برنامه‌های صدا و سیما مشاهده می‌شود، جلوی دوربین حضور یافت.


بسیاری از کاربران این اقدام صدا و سیما را تلاشی برای جذب مخاطب در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفندماه دانستند. به گفته آن‌ها، جمهوری اسلامی در پی آن است تا به مردم القا کند حکومت تنوع در پوشش را به رسمیت می‌شناسد.


کاربری با نام «محمد پارسی» در شبکه اجتماعی ایکس نوشت پوشش مجری زن صدا و سیما همان پوششی بود که برایش جان مهسا امینی را گرفتند.


کاربر دیگری هم با اشاره به تغییر پوشش صورت گرفته «از عبای عربی مجریان زن صدا وسیما تا کت و دامن و روسری رنگی زمان انتخابات ژیلا صادقی»، تاکید کرد: «حجاب بهانه است. جمهوری اسلامی هر طور شده باید حفظ شود. با چادر و بی چادرش فرقی ندارد.»


علی احمدنیا، خبرنگار و موسس سایت خبری اصلاحات‌نیوز، به حضور «مجری کت و دامنی» در تلویزیون جمهوری اسلامی پرداخت و گفت انتخاب چنین پوششی در گذشته با اتهاماتی نظیر تلاش برای «تضعیف باورهای دینی» و ایفای نقش «پیاده‌نظام دشمن» روبرو و با آن برخورد می‌شد.


کاربری با نام «سهیل ایران» هم با مقایسه سرکوب‌های صورت گرفته به دست گشت ارشاد و پوشش متفاوت مجری زن صدا سیما نوشت: «دَم انتخابات است: نه سوار ون می‌کنند، نه به کما می‌فرستند، و نه جان می‌گیرند.»


اشاره این کاربر به نحوه کشته شدن مهسا امینی و آرمیتا گراوند، دو تن از قربانیان حجاب اجباری در ایران است.


آرمیتا گراوند، نوجوان ۱۶ ساله، یکی از آخرین قربانیان حجاب اجباری در ایران بود. بر اساس برخی گزارش‌ها و روایت‌ها، او روز ۹ مهر ماه در ایستگاه متروی شهدای تهران به دلیل حمله یک زن چادری بی‌هوش شد، به کما رفت و روز ششم آبان پس از ۲۸ روز بستری بودن در بیمارستان نظامی فجر جان باخت.جباری انتقاد کردند.

گویا