به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۰۳، ۱۴۰۲

جزئیات نهمین حمله مشترک آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در یمن

 مسئولان «پنتاگون» تا این لحظه، آمار دقیقی از تعداد موشک‌ها، رادارها یا پهپادها و دیگر ظرفیت‌های نظامی منهدم شده حوثی‌ها در جریان حملات آمریکا و بریتانیا ارائه نکرده‌اند

طبق بیانیه سه‌شنبه سوم بهمن 6 کشور عضو ائتلاف دریایی، نیروهای آمریکایی و بریتانیایی در جدیدترین پاسخ به حمله حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، ، شامگاه دوشنبه هشت حمله را با برخورداری از حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند انجام دادند.


در بیانیه وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» آمده است که در این حملات، 8 مرکز و انبار متعلق به حوثی‌ها، از جمله یک زاغه زیرزمینی و همچنین سیستم‌های پیشرفته، قابلیت‌های موشکی و نظارتی مورد استفاده این گروه هم‌پیمان با ایران در حمله به کشتی‌رانی در دریای سرخ، هدف قرار گرفتند.


یک مقام ارشد آمریکایی در «پنتاگون» به شرط ناشناس ماندن، فاش کرد که این مواضع با تقریباً 25 تا 30 مهمات، توسط جنگنده‌های به‌پرواز درآمده از ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و همچنین کشتی‌های بریتانیایی بمباران شدند.


پرتاب «توماهوک» از زیر دریایی

به‌گفته او این انبارها همچنین با موشک‌های نقطه‌زن «تاماهاوک» شلیک‌شده از زیردریایی‌ها هدف قرار گرفتند تا از بروز زیان‌های جانی غیرضروری جلوگیری شود.


این مقام آمریکایی با اشاره به این که این حمله تا حدود زیادی به حملات 11 و 12 ژانویه جاری شباهت داشت، افزود که انبارهای بمباران‌شده حوثی‌ها، حاوی سامانه‌های موشکی و پهپادها بودند و نیروهای بین‌المللی از توان کشف توانمندی‌های حوثی‌ها و حمله به آنها برخوردارند.


مقام مزبور در خصوص مین‌گذاری دریایی توسط حوثی‌ها خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی هنوز چیزی را در این رابطه رصد نکردند.


نبود آمار دقیق

این در حالی است که مسئولان «پنتاگون» تا این لحظه، آمار دقیقی از تعداد موشک‌ها، رادارها یا پهپادها و دیگر ظرفیت‌های نظامی منهدم شده حوثی‌ها در جریان حملات آمریکا و بریتانیا، ارائه نکرده‌اند.

العربیه فارسی