به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۳۰، ۱۳۸۹

 ۲۰ تن در کردستان بازداشت شدند 
دیده بان حقوق بشر کردستان به تازگی خبر از بازداشت بیست تن از شهروندان مناطق کرد نشین در روزهای اخیر داده است.
این شهروندان که گفته می شود اکثر آن ها "مذهبی" هستند در شهرهای مختلف مناطق کردنشین در بوکان، پاوه، پیرانشهر، مهاباد، سقز بازداشت شده اند.
بازداشت ۶ نفر در بوکان: «محمد براعی»، «عثمان احسنی» و «هیمن محمدی تختی» و «حسام محمودی» و «صدیق احمدی» و «عبدالله خسروزاده» گفته می شود نامبردگان از پیروان اهل سنت و جماعت بوده و به اتهام اقدام علیه امنیت از طریق ارتباط با گروه های مذهبی بازداشت شده اند. نامبردگان پس از بازجویی به تهران انتقال و در دادگاه انقلاب تهران تفهیم اتهام گردیدند. 
بازداشت ۴ نفر در پاوه: «سبحان محمدی»، «جمال سلیمانی»، «ستار امینی» و «خلیل محمدی» به اتهام ارتباط با گروه های مذهبی بازداشت و زندانی شده اند. گفته می شود به نامبردگان به اتهام اقدام علیه امنیت زده شده و آنها پس از بازداشت در کرمانشاه به تهران منتقل گردیدند.
بازداشت ۲ نفر در پیرانشهر: «حسن عبداللهی» و «علی مینایی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به آنها اتهام ارتباط با گروه های مذهبی زده شده و پس از نگهداری در بازداشتگاه های محلی به تهران منتقل گردیده اند.
بازداشت ۶ نفر در مهاباد: «ابوبکر کریمی»، «داوود عبدالهی» و «خسرو بشارت فر» و «قاسم آبسته»، «کامران شیخه» و «انور خضری» به اتهام اقدام علیه امنیت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. نامبردگان چند ماه پیش بازداشت شده و گفته می شود به اتهام اقدام علیه امنیت از طریق ارتباط با گروهک های مذهبی بازداشت شده اند.
بازداشت ۲ نفر در سقز: «عثمان امین پور» و «فرهاد سلیمی» به اتهام فعالیت های مذهبی بازداشت و زندانی شده اند. دو نفر به نام های «عثمان امین پور» و «فرهاد سلیمی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و دستگیر شده اند و پس از بازجویی در اداره اطلاعات شهرستان های منطقه به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات در تهران منتقل شده اند. گفته می شود نامبردگان از روحانیون اهل سنت بوده و اتهام آنها فعالیت های مذهبی غیردولتی و اقدام علیه امنیت است.