به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۲۷، ۱۳۸۹

 بی اطلاعی نسبت به وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد
 انتشار پیام منسوب به میرحسین موسوی با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است.
از روز گذشته، سه شنبه ۲۶ بهمن ماه خانهٔ میرحسین موسوی در محاصرهٔ کامل است و کلیه ارتباطات وی قطع شده است بطوری که حتی فرزندان وی نیز از او و همسرش خانم دکتر رهنورد بی‌اطلاع هستند.
دختر مهندس موسوی که شب گذشته برای دیدار با پدر و مادرش عازم خانه آن‌ها بوده است مشاهده کرده است که یک اتومبیل ون بگونه‌ای در ابتدای کوچه ایستاده است که امکان عبور، حتی بصورت پیاده نیز از کنار آن وجود
ندارد. مامورین مستقر در ون در پاسخ به اعتراض او گفته‌اند که بدستور دادستان تهران مبادرت به حصر مهندس موسوی کرده‌اند.
هم چنین ماموران آنتن‌هایی را در اطراف خانه موسوی کار گذاشته‌اند که عبور امواج مربوط به موبایل را غیر ممکن می‌نماید.
در حالی که بیش از ۲۴ ساعت از حصر موسوی و همسرش در منزل می‌گذرد هیچ یک از نزدیکان او موفق به هیچ گونه تماسی با آن‌ها نشده‌اند و حتی مطمئن نیستند که آیا آن‌ها در خانه خود هستند و یا به جای دیگری منتقل شده‌اند. در این حال نگرانی نسبت به سلامتی این دو نفر نیز رو به فزونیست.
گفتنی ست دختران آقای موسوی شب گذشته در مصاحبه‌ای گفتند: «نگرانی ما این است که اصلا نمی‌دانیم در پشت این درهای بسته و در پسِ سکوت و خاموشی و بی‌خبری ایجاد شده چه می‌گذرد و چه اقدامات غیرقابل تصوری علیه آن‌ها صورت گرفته است. ما نمی‌دانیم چه اتفاقی برای آقای موسوی و خانم رهنورد افتاده است و آیا اصولا مسئولیت حفظ جان مهندس موسوی و خانم رهنورد به عهده چه کسی است؟ ما حتی نمی‌دانیم آیا پدر و مادر ما در این منزل مستقر هستند و یا به جای دیگر منتقل شده‌اند؟»
شایان ذکرست از ساعاتی پیش، بعد از تشییع جنازه صانع ژاله، جمعی سازماندهی شده به سمت منزل موسوی و رهنورد رهسپار شدند. برخی سایتهای حکومتی نیز با ذکر آدرس منزل ایشان زمینه ساز حضور دیگر نیروهای وابسته لباس شخصی در مقابل منزل آن‌ها شدند.

انتشار پیام منسوب به میرحسین موسوی از سوی سایت «کلمه» با واکنش‌های متفاوتی در فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. عده‌ای مدعی هستند این پیام را مشاور ارشد او نوشته، عده دیگری از حق موسوی برای دادن پیامی نامتناسب با آنچه در خیابان‌ها دیده شد دفاع می‌کنند. در این بیانیه آمده است: «جنبش سبز همواره با بیگانگان فاصله داشته و اهداف اصلی آن احیای ارزشهای انقلاب و آرمانهای امام راحل و مطالبات آزادی خواهانه و متکثر ملت شریف ایران بوده و همواره تلاش کرده است که از راههای مسالمت آمیز، اهداف خود را با تاکید براصل بنیادین کرامت ذاتی انسان و به رسمیت شناختن حق ملت برای حاکمیت بر سر نوشت خود و اجرای بدون تنازل قانون اساسی دنبال کند.»