به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۹

   هشدار جوانان اصلاح طلب:

اگر تا ۱۱ اسفند به حصر پايان ندهيد، بار ديگر خيابان‌ها را سبز می‌کنيم
جوانان اصلاح طلب در بيانيه‌ای، با اشاره به در پيش بودن ۱۱ اسفند، زادروز ميرحسين موسوی، هشدار دادند که ادامه‌ی حصر موسوی و کروبی، به بيشتر شدن فاصله مردم از حاکميت و نيز بحرانی‌تر کردن کشور منجر خواهد شد. آنها همچنين اعلام کردند که اگر تا آن روز حصر موسوی شکسته نشود، با همراهی و همفکری «شورای هماهنگی راه سبز اميد» به راهپيمايی خواهند پرداخت و بار ديگر خيابان‌ها را سبز خواهند کرد.
به گزارش کلمه، در اين بيانيه جوانان اصلاح طلب آرزو کرده و از خدا خواسته‌اند که “در مسير دستيابی به اهداف جنبش سبز، که سعادتمندی همه ايرانيان را طالب است، قطره خونی از دماغ کسی ريخته نشود و جانی قربانی نشود، و حاکميت در يابد که بجای سرکوب و زور و حصر و حبس معترضان و منتقدان بايد صدای آنها را بشنود و گفتگو و مصالحه و اجرای بدون تنازل قانون اساسی را مبنای رفتار خود قرار دهد و راه را بر اصلاحات گشوده دارد.”

متن کامل اين بيانيه در ادامه آمده است:

به نام خداوندی که انسان را خلق کرد و به او نعمت بزرگ آزادی را هديه داد
تولد من روز آشنايی با شماست.
"ميرحسين موسوی”
در مسير سبزی که آغاز به پيمودن آن کرده ايم، فراز و نشيب های بسيار را پشت سر گذاشته و روز به روز بر وحدت و همدلی مان افزوده شد، و هر روز بر آرمان و ايمانمان استوارتر شديم و هر لحظه اميدمان به پيروزی در راهی که برگزيديم افزون تر شد و می شود.
در کنار هم آموختيم که به قول موسوی عزيز جريان سبز و آرمان های سبزمان را زندگی کنيم و سبز بودن و تفکر سبز را در لايه لايه زندگی خود وارد کنيم و در اين راه صبر و استقامت بورزيم.
آری، ميرحسين عزيز اين سال را سال صبر و استقامت ناميد و ما نيز نشان داديم که به راستی در سختی ها و مشقات و گردنه های دشوار و صعبی که نااميدی را سرسختانه القا می کنند، صبوريم و استقامت و بردباری مان را به رخ کشيديم ، استقامتی که پس از يک سال سکوت و بردباری آگاهانه، بدون هيچ تغييری در آرمان بزرگ ومرام مسالمت آميز و به دور از خشونت مان بار ديگر ما را با همان استواری پيشين به خيابان ها آورد.
در اين مدت عزيزان زيادی را بدرقه زندان ها کرديم و مادران و پدران و فرزندان و همسران بسياری ميهمان بهشت زهرا و گلزارهای شهدا شدند، اما می دانيم و ديديم که با هر قطره خونی که بر زمين ريختند بذر آگاهی را در ضمير ملت ايران بيشتر آبياری کردند. هر چند رنجی فراموش نشدنی بر دلهامان نشست اما استواری و عزممان برای پيمودن راه مقدس آزادی که در آن قربانيان زيادی را نثار کرديم بيشتر و مستحکم تر شد.
۲۵ بهمن و ۱ اسفند باز هم به همگان نشان داد که جنبش سبز ريشه هايی عميق در انديشه مردم ايران دارد و نيز ترس کودتاگران و ديکتاتور ها را از جنبشی که بارها آن را مرده ناميدند نشان داد. جنبشی که اينک جريان های مدنی و مردمی کشورهای منطقه را به خروش آورده و همدلی را در اين بين دامن زده است. همچنين پيام ديگر حضور مردم در ۱ اسفند اين بود که ما از يک قطره از خون های عزيزانمان که به ناحق ريخته اند نمی گذريم و حتی به قيمت نثار جانی ديگر برای دفاع از آن ايستاده ايم. ۱ اسفند به همه نشان داد که قاتلانی که عزم دزديدن شهدا را دارند حتی اگر از همه رسانه های خود دروغ پراکنی کنند و نعل وارونه بزنند باز هم در برابر اراده مردم به هيچ شمرده می شوند.
ما جوانان احزاب اصلاح طلب در اين برهه حساس از تاريخ ايران، همچون شما مردم شريف سبزانديش ايران دغدغه بزرگمان حمايت و حفاظت از رهبران جنبش سرفراز سبز ايران است، رهبرانی که هميشه خود را عضوی کوچک از جنبش بزرگ سبز ايران ناميدند و همواره در سخت ترين شرايط در کنارمان بوده و هستند.
آری، ما همچون شما نگران رهبران و ياوران سبزمان هستيم، نگران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی هستيم که اينک در حصار کوته انديشی و بی خردی کودتاگران گرفتارند، ما اين ياورانمان را تنها نمی گذاريم و هم اينک از آنان که اين عزيزان را در حصر کرده اند و گمان باطل می کنند که با اين کار جنبشی که حالا نه تنها در ايران که در جهان رسميت و اعتبار دارد را از ادامه حرکت باز خواهند داشت، می خواهيم که اين حصر را پايان دهند و هشدار می دهيم که اين رفتار جز بيشتر کردن فاصله مردم از شما و نيز بحرانی تر کردن کشور چيزی در پی نخواهد داشت.
ما جوانان احزاب اصلاح طلب از هم اکنون اعلام می داريم که در صورت پايان ندادن به اين حصر تا پيش از ۱۱ اسفند، روز تولد مرد اخلاق و شرف و انسانيت و استواری، ميرحسين موسوی، از مردم ايران دعوت خواهيم کرد که به پاسداشت همه بزرگی هايی که اين مرد بزرگ با خود به ارمغان آورده است، به خيابان بيايند، ما با همراهی و همفکری « شورای هماهنگی راه سبز اميد » که اينک در شرايط حصر رهبرانمان و در همراهی با آنان عهده دار هماهنگی حرکت های مردمی جنبش سبز شده است، مسير راه پيمايی را اعلام خواهيم کرد و از مردم می خواهيم که با حضور خود مسير اعلام شده را سبز کنند و اين روز را نيز به روزی ماندگار در تقويم پرافتخار سبز ايران بيافزايند. ما هديه خود، که پيام همدلی و همراهی ماست را به گوش موسوی و رهنورد و کروبی عزيز خواهيم رساند و در اين راه از هيچ مانعی بيم نداريم. آرزو داريم و از خدا می خواهيم که در مسير دستيابی به اهداف جنبش سبز ، که سعادتمندی همه ايرانيان را طالب است ، قطره خونی از دماغ کسی ريخته نشود و جانی قربانی نشود ، و حاکميت در يابد که بجای سرکوب و زور و حصر و حبس معترضان و منتقدان بايد صدای آنها را بشنود و گفتگو و مصالحه و اجرای بدون تنازل قانون اساسی را مبنای رفتار خود قرار دهد و راه را بر اصلاحات گشوده دارد . تجربه های جاری در کشورهای منطقه بهترين شاهد براين مدعاست که پيمودن هر راهی جز اين از سوی حاکميت، با هر توجيهی، خطاست و هزينه های سهمگينی را برکشور و مردم تحميل می کند و در نهايت سرانجامی جز پيروزی جنبش سبز مردم ايران ندارد.

جوانان احزاب اصلاح طلب