به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۲۹، ۱۳۸۹

     سارا پردیس
این همه هیاهو و تدارک برای چند صد معترض!
 باز هم راهپیمایی اعتراضی دیگری در تهران و چند شهر ایران برگذار شد و تعداد زیادی از شهروندان در آن شرکت کردند. راه پیمایی ۲۵ بهمن ماه، تظاهراتی که با حضور گسترده مردم در حمایت از مردم مصر و تونس برگذار شد. اما هنوز چند ساعتی از برگذاری این تظاهرات نگذشته بود که صدا و سیمای به اصطلاح ملی که با پول بیت المال اداره می شود، به همراه دیگر رسانه های دولتی به وارونه کردن حقیقت پرداختند و تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات را به چند صد نفر رساندند و از صبح تا شب در رسانه هایشان دروغ نوشتند و نوشتند و گفتند. در این گزارش تنها به چند نمونه از برنامه هایی که اقتدارگرایان در این چند روز برای به گفته خودشان چند صد نفر! شرکت کننده این تظاهرات اجرا کرده، اشاره می کنیم و قضاوت را تنها بر عهده خوانندگان می گذاریم .
هزارها نیروی امنیتی و گارد ضد شورش در خیابانهای شهر
از همان ساعات ابتدایی روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه و حتی روزهای قبل از آن چهره شهر کاملا تغییر کرده بود و همه جای شهر نیروهای امنیتی و ماموران گارد ضد شورش حضور داشتند تا جایی که اگر کسی هم از برگزاری این راهپیمایی بی خبر بود با دیدن این همه مامور می فهمید که به زودی تظاهراتی در اعتراض به دولت برگزار خواهد شد .
در این روز مثل همیشه نیروهای لباس شخصی و بسیج نیز با چماق ها و انواع و اقسام سلاح های گرم و سردشان در خیابان حضور داشتند . هر کسی می تواند این سوال ساده را از دولتمردان جمهوری اسلامی که این همه نیرو را به خیابان آورده بود بپرسد چطور و چرا چند هزار نیروی امنیتی و لباس شخصی را فقط برای مقابله با سیصد- چهار صد معترض به خیابان ها آوردید؟ آیا این با هیچ عقل و منطقی همخوانی دارد ؟چرا برای چند صد نفر این همه برنامه تلویزیونی و تیتر در روزنامه هایتان اختصاص داده اید؟ و چرا به خاطر این جمع کوچک سرعت اینترنت را پایین آورده و موبایل ها را قطع کردید؟
مردم که در این روز همواره جنبش های اعتراضی منطقه را با جنبش سبز مقایسه می کردند بارها به حضور این نیروها اشاره می کردند و می گفتند مصری ها و تونسی ها فقط با ارتش و پلیس (و به ندرت با لباس شخصی ها) طرف بودند اما معلوم نیست ما با چه گروهی طرفیم ؟ نیروی انتظامی ،بسیج ، سپاه ، لباس شخصی ها و ….همه و همه برای برخورد با ما آمده اند، هرچند با این همه نیرو باز هم اطمینان داریم منکر حضور ما خواهند شد .
چند ساعتی از راهپیمایی نگذشته بود که با وجود بسیج همه نیروهای سرکوبگر وابسته به نهادهای مختلف نظامی و انتظامی برای سرکوب مردم معترض، پیش بینی مردم درست از آب در آمد و حامیان دولت مثل همیشه مدعی شدند که فقط چند صد نفر در خیابان های تهران حضور یافته اند. آنها در عین حال منکر وجود هر گونه تظاهراتی در دیگر شهرهای کشور شدند .

برنامه های ویژه صدا و سیما برای چند صد نفر معترض !
از همان شب برگزاری تظاهرات ۲۵ بهمن ماه، اغلب شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه هایش را ۲۴ ساعته به این تظاهرات اختصاص داده و با انواع دورغ پردازی ها، تهمت ها و دروغ ها برای اینکه ثابت کند کسی در این تظاهرات حضور نداشته تلاش کرد .ولی باز این سوال ساده اینجا هم تکرار می شود: چرا رسانه ملی برای چند صد نفری که تنها در چند خیابان شهر تهران حضور یافته اند این گونه برنامه هایش را تغییر می دهد؟ و با حب و بغض از صبح تا شب به قشر وسیعی از مردم یک کشور توهین می کند . برنامه خبری شبکه دو هم در این چند روز با فحش و تهمت علیه رهبران جنبش سبز شروع شد و همه دقایق آن به توهین گذشت تا با این توهین ها به همه ثابت کند که شرکت کنندگان در تظاهرات اندک و مشتی فریب خورده بوده اند !
اما در مصر و تونس چه اتفاقی رخ داد ؟ هر چند رسانه های دولتی این دو کشور نیز تا اندازه ای حقایق را وارونه جلوه داده می دادند اما در آنجا تا این حد حقایق تغییر نمی یافت و حداقل وجود معترضان پذیرفته می شد و از آنها با نام اراذل و اوباش و خس و خاشاک، بزغاله و گوساله و فتنه گر و …نام برده نمی شد.
تعطیلی مترو ،قطع تلفن های همراه و کندی اینترنت
در روز برگذاری تظاهرات ۲۵ بهمن ماه، مانند همه تجمع های اعتراضی که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته برگزار شد، خطوط تلفن همراه قطع شد و ایستگاه های مرکزی مترو در نقاط مختلف شهر تعطیل شد؟ آیا برای سیصد یا چهار صد تظاهر کننده همه این اقدامات انجام شد ؟ و سرعت اینترنت نیز کاهش یافت؟ آیا به جز این بود که تمام این اقدامات انجام شد تا تعداد کمتری از مردم از برگزاری انتخابات و سازماندهی آن در خیابان اطلاع یابند ؟
در مصر و تونس هم تلفن های همراه و اینترنت قطع می شدند تا تظاهر کنندگان امکان ارتباط با یکدیگر را نیابند. اما مسوولان آن کشورها منکر این واقعیت نمی شدند و رییس مجلس آن کشورها هم آن گونه که علی لاریجانی مدعی می شد که با این کارها نمی توان صدای اعتراض مردم را خاموش کرد و با بی اعتنایی از آنچه در کشور خودش می گذشت،نقش بازی نمی کرد.یعنی علی لاریجانی نمی داند که حکومت ایران همیشه از این روش برای محدودیت و سرکوب معترضان استفاده کرده است که در باب محدودیت در مصر و تونس داد سخن سر می داد ؟ یا شاید هم برای سیصد چهار صد نفر معترض چنین کارهایی اصولا لازم است !
نمایندگانی که حکم اعدام صادر می کنند
نمایندگان مجلس فردای روز برگزاری این تظاهرات آن قدر از این تظاهرات خشمگین شدند، که در مجلس شعار دادند وحرکات عجیبی کردند که شاید در دنیا بی سابقه باشد . این نمایندگان نقش قوه مقننه را نیز به قوه قضاییه تغییردادند و در مجلس بدون برگزاری هیچ دادگاهی سران جنبش سبز را به اعدام محکوم کردند .آنها در این روز هرگز نپرسیدند که مردم در این تظاهرات چه می خواستند و چرا کتک خوردند و کشته شدند و تنها فریاد مرگ بر و اعدام سر دادند .
در مصر و حتی بحرین نمایندگان مجلس چه کردند ؟ نمایندگان مجلس در این کشورها به کشته شدن مردم اعتراض کردند و خواهان برخورد با متخلفان شدند . چند روز پیش وقتی یکی از معترضان بحرینی در جریان تظاهرات اعتراضی کشته شد ، نمایندگان مجلس این کشور خواستند که هر چه زودتر این موضوع پی گیری شود .
مصادره شهیدان جنبش و سخنانی تناقض آمیز درباره بازداشت معترضان
این بار دولت ایران کار را یکسره کرد و تمام اصول اخلاقی را یک جا زیر پا گذاشت . آنها یکی از شهدای جنبش سبز را که به دست نیروهای خود سر به شهادت رسیده است ، با عنوان شهید بسیجی در صدا و سیما به مردم معرفی کرد. اتفاقی که هر گز و هرگز در کشورهای مصر و تونس و دیگر کشورها رخ نداده است . اینکه یک شهید را با نام و عنوان و با عقیده دیگری به همه معرفی کنند . حتی مبارک دیکتاتور مصر بارها از کشته شدن معترضان مصری ابراز تاسف کرد و گفت که به خاطر کشته شدن آنها غمگین است و مثلا ادعا نکرد که کشته شده ها از لباس شخصی های حامی او هستند، اما حکومت ایران نه تنها منکر کشته شدن معترضانی می شود که قربانی سرکوب آنها هستند، که آنها را به نام خود نیز مصادره می کند .
برادر شهید صانع ژاله امروز در گفت و گو با یکی از شبکه های فارسی زبان اعلام کرد که برادرش طرفدار جنبش سبز بوده و هرگز بسیجی نبوده است . این شهید در چند روز گذشته توسط صدا و سیما به عنوان یکی از شهدای بسیجی معرفی شده است .شهید محمد مختاری نیز بدون اینکه برایش کارت شهید صادر شود، دزدیده شد.
در این روز همچنین هزاران نفر از معترضان به حکومت دستگیر و زندانی شدند، اما به گفته مسوولان پلیس ۱۵۰ نفر و به گفته نیروهای امنیتی ۱۵۰۰ نفردستگیر شده اند . البته جای سوال دارد که چگونه ۴۰۰ معترض توانسته اند، هزاران نیروی انتظامی و امنیتی را به شهر بکشانند و در نهایت چند برابر معترضان!! دستگیر شوند؟
دولت باز هم برای اینکه ثابت کند که معترضان تنها چندین نفر فتنه گر هستند و از کشورهای غربی خط می گیرند، سخنان چند رهبر غربی را مثال آورد و آن را بارها در رسانه به اصطلاح ملی نشان داد . اما هیچ وقت تلویزیون ایران اشاره نکرد که دولتهای غربی بارها و بارها از مردم معترض در مصر و دیگر کشورها حمایت کردند، آنها هیچگاه به خاطر این حمایت ها، معترضان این کشورها را وصل به بیگانگان نکردند اما معترضان خودی و سران آنها را بارها و بارها متهم به وصل بودن به بیگانگان کردند.
فیلم / محاصره دانشگاه هنر توسط چماقداران حکومت اسلامی، 27 بهمن، 16 فوریه