به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۹

سه شنبه های اعتراض، راهپیمایی های اسفند ماه 

سه شنبه ها روز اعتراض ما خواهد بود. ما این راهپیمایی ها را از روز سه شنبه 10 اسفند شروع
 و در روزهای 17 و 24 اسفند ادامه خواهیم داد.  
مجتبی واحدی، مشاور و سخنگوی مهدی کروبیدر باره راهپیمایی سه شنبه آینده


جوانان احزاب اصلاح‌طلب ايران با انتشار بيانيه‌ای گفته‌اند که اگر حکومت تا روز ۱۱ اسفند به بازداشت خانگی موسوی و  پايان ندهد در اين روز به خيابان‌ها خواهند آمد.

به گزارش تارنمای کلمه، اين جوانان در بيانيه خود ضمن اشاره به اين‌که تجمع‌های اعتراضی در روزهای ۲۵ بهمن و يکم اسفند نشان داد «جنبش سبز ريشه‌هايی عميق در انديشه مردم ايران دارد»، نوشته‌اند که نگران وضعيت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی هستند که هم‌اکنون در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.
اين جوانان از مقامات حکومتی خواستار پايان بخشيدن به بازداشت خانگی اين دو رهبر مخالفان شده و هشدار داده‌اند که اين رفتار جز بيشتر کردن فاصله مردم از دولت و نيز بحرانی‌تر کردن کشور چيزی در پی نخواهد داشت.
آن‌ها گفته‌اند اگر تا روز ۱۱ اسفند به اين بازداشت خاتمه داده نشود با هم‌فکری با «شورای هماهنگی راه سبز» مسير راه‌پيمايی اين روز را اعلام خواهند کرد.
پس از بازداشت خانگی موسوی و کروبی، «شورای هماهنگی راه سبز» از جانب اين دو به انتشار بيانيه‌ها و تصميم‌گيری‌ها می‌پردازد.
راه‌پيمايی ۲۵ بهمن‌ماه به دعوت کروبی و موسوی صورت گرفت و تجمع‌های اعتراضی روز يکم اسفند با فراخوان «شورای هماهنگی راه سبز» برگزار شد.
جوانان اصلاح‌طلب انتخاب روز ۱۱ اسفند را به دليل تولد ميرحسين موسوی در اين روز عنوان کرده‌اند.
آن‌ها در پايان بيانيه خود گفته‌اند تجربه‌های کشورهای منطقه نشان می‌دهد که حاکميت تنها از طريق گفت‌وگو و مصالحه، «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» و گشايش راه اصلاحات می‌تواند از هزينه‌های سنگين بر کشور جلوگيری کند.

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی از روز ۲۳ بهمن‌ماه در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند و تماس‌های عادی آنان قطع شده است.
در پی راهپيمايی ۲۵ بهمن‌ که منجر به کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری دو جوان معترض، زخمی شدن ده‌ها نفر و بازداشت بيش از هزار نفر شد؛ حمله‌های مقامات دولتی و طرفداران دولت به مهدی کروبی و ميرحسين موسوی افزايش بی‌سابقه‌ای يافته است.
مقامات حکومتی و نيروهای طرفدار دولت در اين مدت بارها خواستار محاکمه و حتا اعدام اين دو مخالف دولت شده‌اند.
در اين مدت افزون بر برگزاری تجمع‌هايی عليه اين دو رهبر مخالفان، به خانه‌های آنان و اعضای خانواده‌شان چندين بار حمله شده است.
در آستانه راه‌پيمايی يکم اسفند مخالفان، نيروهای امنيتی کوچه خانه ميرحسين موسوی را درب آهنی کشيدند تا علاوه بر بازداشت خانگی هرگونه رفت و آمدی را کنترل کنند.
دو روز پيش نيز مأموران امنيتی به خانه کروبی رفته ضمن بازرسی کامل خانه تمامی کليدهای آن را عوض نموده و کتاب‌ها و اسنادی را با خود به‌همراه بردند. در طول بازرسی مهدی کروبی و فاطمه کروبی، همسرش در دو اتاق جداگانه حبس بودند.
فرزندان موسوی و کروبی نيز در اين مدت بارها نگرانی خود را از وضعيت سلامت آن‌ها در بازداشت خانگی، اعلام داشته‌اند. آن‌ها گفته‌اند که حتا تغذيه والدين‌شان از سوی نيروهای امنيتی تأمين می‌شود.
فرزندان مهدی کروبی روز گذشته با انتشار بيانيه‌ای مقامات حکومتی را مسئول هرگونه پيامدی برای والدين خود دانستند.

راهپیمایی روز اول (سه شنبه 10 اسفند ماه) در تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی از ساعت 5بعد از ظهر آغاز خواهد شد. گروههای دانشجویی و صنفی می توانند اعتراضات شان را در مکان های دیگر مانند مقابل اداره کار یا دانشگاه برگذار کنند. ما بیانیه های آنها را به اطلاع همه خواهیم رساند.

این تجمع ها سراسری است و آدرس مسیر های تمام شهرهای ایران زمین و خارج از کشور به زودی اعلام خواهد شد. شبهای سه شنبه از ساعت 10 نیز اعتراض خود به وضع موجود را در محلات و میدانهای نزدیک به محل زندگی خود ادامه خواهیم داد. اهداف اعتراضات: ما راه خود را با اعتراض به تقلب در انتخابات شروع کردیم و با تمامی دشواری هایش در کنار هم ماندیم که راه سبز آزادی راه همه ما بود. در این مسیر مطالبات ما نیز از اعتراض به سیستم نا سالم انتخابات گذر کرد و پنجره های دیگری به سوی آینده ای آزادتر و آبادتر به روی ما گشود.
 سه شنبه 10 اسفند: رهبران سبز باید آزاد شده به میان مردم باز گردند سه روز از حصر غیر قانونی مهدی کروبی و میر حسین موسوی و همسران آنها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی می گذرد. در حالی که بسیاری از ما با مبانی اعتقادی مختلف در داخل کشور خواستار واکنش فوری به این اقدام هستیم، متاسفانه کسانی که نسبت به کوچک ترین تحولات در کشور های دیگر حساس اند در برابر حصر ظالمانه دو یار محبوب مردم ایران مهر سکوت بر لب زده اند.