به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۲۸، ۱۳۸۹

 دزدیدن جسد دومین جانباختهً ۲۵ بهمن


محمد مختاری


مراسم تشییع جنازه محمد مختاری، یکی از کشته شدگان ۲۵ بهمن در حالی توسط هواداران حکومت ایران برگذار شده که مخالفان دولت آنها را به "شهید دزدی" متهم کرده اند.
خبرگزاری فارس گزارش داده است که جسد این جوان ۲۲ ساله بعد از ظهر چهارشنبه "در دستان جمعی از مردم انقلابی" در مقابل منزل خانواده او در شرق تهران تشییع شد.
فارس می نویسد شرکت‌ کنندگان در این مراسم شعارهایی نظیر "مرگ بر موسوی "، "مرگ بر کروبی" و "مرگ بر منافق" سر می دادند.
این در حالیست که طرفداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی بسیجیان و نیروهای لباس شخصی وابسته به حکومت را به "دزدیدن جسد دومین شهید ۲۵ بهمن" متهم کرده اند.
دفتر تحکیم وحدت از گروه های مخالف دولت طی بیانیه ای اعلام کرده است: "اجازه مصادره خون پاک شهدای راه آزادی را به قاتلانشان نمی‌دهیم."
این گروه گفت: "درد آورتر این که بیشرمی سرکوبگران را چون توحش ایشان نهایتی نیست و هدف بعدی شان مصادره خون پاک شهدا و تقدیم دوباره آن ها به قاتلانشان است. تا بر سرش اشک تمساح بریزند و نمایشی کریه بر پا کنند."
فعالان حقوق بشر می گویند محمد مختاری، فرزند اسماعیل روز دوشنبه در اثر اصابت گلوله مستقیم ماموران امنیتی موتور سوار به سوی تظاهرکنندگان در حوالی خیابان رودکی از ناحیه کتف زخمی شد و سپس در بیمارستان درگذشت.
مقام های دولتی اعلام کرده اند که محمد مختاری و صانع ژاله، دانشجوی دانشکده هنر دانشگاه تهران، توسط "عوامل منافقین" هدف قرار گرفته و کشته شدند.

"تونل باتوم"
حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان و از چهره های محافظه کار چهارشنبه در سخنانی در تلویزیون ایران گفت که صانع ژاله برای روزنامه او از برنامه های دانشجویان، از جمله دیدار انجمن اسلامی دانشگاه هنر با آیت الله منتظری خبر برده است.
مخالفان جمهوری اسلامی اخبار مربوط به نزدیکی آقای ژاله با هواداران دولت را رد می کنند و می گویند که این کرد سنی مذهب عضو بسیج نبود و کارت بسیج که مقام ها به او نسبت داده اند جعلی است.
تشییع جنازه صانع ژاله صبح چهارشنبه انجام شد که بر اساس گزارش ها، طی آن نیروهای "بسیجی" به شماری از دانشجویان حمله کردند.
شاهدان عینی به بی بی سی فارسی گفتند دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه آزاد قرار گذاشته بودند که صبح چهارشنبه برای ادای احترام به صانع ژاله و عزاداری در دانشگاه جمع شوند اما هنگام ورود، صحن دانشگاه را پر از بسیجی دیده اند.
یک شاهد عینی دیگر به بی بی سی گفت انتظامات دانشگاه ابتدا تلاش می کرده که از ورود نیروهای بسیج به دانشگاه جلوگیری کند اما نتوانسته به طور کامل موفق شود.
وی گفت بسیجی ها در برابر ناهار خوری دانشگاه "تونل باتوم" درست کرده بودند و به دانشجویان می گفتند که هر کس که می خواهد محل را ترک کند باید از این تونل عبور کند.
به گزارش رادیو ایران، در این مراسم تشییع جنازه شعارهایی علیه رهبران مخالفان دولت سر داده شد.

منبع: بی بی سی فارسی