به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مرداد ۱۷، ۱۳۹۱

 چهارمین مدال المپیک برای کاروان ایران
(یاد تختی بخیر)

امید نوروزی، کشتی گیر دسته ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران مدال طلای المپیک لندن را تصاحب کرد.
ایران تا پایان روز یازدهم بازی‌های المپیک دو مدال طلا در رشته کشتی فرنگی (حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم و امید نوروزی در وزن 60 کیلوگرم) و یک برنز و یک نقره در وزنه برداری (کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم و نواب نصیرشلال در دسته 105 کیلوگرم) کسب کرده است.
نواب نصیرشلال به مدال نقره المپیک رسید

وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم ایران به مدال نقره بازی‌های المپیک 2012 لندن دست پیدا کرد تا جمع مدال‌های کاروان ورزشی کشورمان در سی‌امین دوره المپیک به چهار مدال برسد.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، نواب نصیر شلال با مهار وزنه 184 کیلوگرمی در یک ضرب و 227 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 411 کیلوگرم به مدال نقره دسته 105 کیلوگرم رقابت‌های وزنه برداری المپیک 2012 لندن دست پیدا کرد.

کیانوش رستمی برنز المپیک را کسب کرد
کیانوش رستمی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی موفق به کسب نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیا شد.
همچنین در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۱ در شهر پاریس فرانسه به مدال طلا دست یافت و به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های المپیک 2012 لندن حضور داشت.
در نخستین تجربه المپیکی خود، در شهر لندن انگلستان به روی تخته رفت و با ۱۷۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۰۹ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پس از وزنه‌برداران لهستان و روسیه، موفق به دریافت مدال برنز شد.

حمید سوریان کشتی‌گیر وزن ۵۵ کیلوگرم فرنگی ایران قهرمان المپیک شد.

در دیدار پایانی وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۱۲ لندن، حمید سوریان با پیروزی بر روشن بایراموف از جمهوری آذربایجان به مدال طلای این وزن رسید.
در این مسابقه که یکشنبه شب در سالن آرنای لندن برگزار شد، حمید سوریان در دو تایم با نتیجه ۲ بر صفر و ۱ بر صفر به پیروزی رسید.
پیش از دیدار پایانی، حميد سوريان در نيمه‌‌نهایی مقابل اریک نيلبوم از دانمارک قرار گرفت و در دو تايم مشابه ۳ بر صفر او را شكست داد.
سوریان در دور اول این مسابقات با قرعه استراحت روبرو شد و در نخستین پیکارخود موفق شد کشتی گیر قرقیزستانی را از پیش رو بردارد. مدال برنز این وزن به کشتی‌گیران روس و مجار رسید.

امید نوروزی، کشتی گیر دسته ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران مدال طلای المپیک لندن را تصاحب کرد.

کشتی گیر ایرانی که پیش از المپیک قصد داشت از کشتی خداحافظی کند، با اصرار محمد بنا، مربی اش در تیم ملی به ورزش ادامه داده بود.
او وقتی در فینال المپیک برنده شد، از خوشحالی آقای بنا را سالتو کرد.

تختی ...زنده یاد غلام رضا تختی ..یادش بخیر ،،،روحش شاد


غلامرضا تختی (۵ شهریور ۱۳۰۹ در تهران - ۱۷ دی ۱۳۴۶ در تهران) کشتی‌گیر ایرانی، و در فرهنگ ورزشی ایران، نماد پهلوانی و فروتنی است.تختی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن نخستین مدال‌ طلای تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک را کسب کرد. او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی در فهرست برترین‌ها قرار دارد..یادش همیشه بخیر ...روحش شاد