به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۸۹

 افشای اسناد ثروت افسانه ای حسنی مبارک
خانواده مبارک
گاردین فاش کرد: ثروت حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر و خانواده اش بیش از 70 میلیارد دلار است
 افشای اسناد دارایی های افسانه ای حسنی مبارک و انتشار اخباری درباره تلاش او و خانواده اش برای خارج کردن باقی مانده ثروت از مصر ، خشم ونفرت مردم مصر از سی سال خیانت و دزدی مبارک را بیشتر کرده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العالم، هرچند خیانت ها و دزدی های حسنی مبارک، همسر و پسرانش برای مردم مصر طی سه دهه گذشته به خوبی روشن بود، اما حتی مردم آن کشور نیز نمی توانند باور کنند که حجم این دزدی ها به گونه ای بوده است که خانواده حسنی مبارک 82 ساله را با بیش از 70 میلیارد دلار دارایی به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل کرده است.
بن علی و حسنی مبارک، دو دیکتاتور 
روزنامه گاردین انگلیس اخیرا فاش کرد : براساس گزارش های محرمانه، ثروت حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر و خانواده اش بیش از 70 میلیارد دلار است.
گاردین نوشت: خانوده مبارک این ثروت را در بانک های سوئیس ، انگلیس، آمریکا و مصر واریز کرده اند.
گاردین افزود: حسنی مبارک در 30 سال گذشته با سوء استفاده از پست های ریاست جمهوری و مقام های نظامی که داشته است، توانسته میلیون ها دلار ثروت جمع کند و به همراه خانواده اش این ثروت هنگفت را به خارج از مصر و بانک هایی مانند یو بی اس سوئیس منتقل کرده است.
این روزنامه نوشت: خانواده مبارک با سرقت اموال مردم مصر در زمینه های مسکن و هتل سازی نیز سرمایه گذاری های گسترده انجام داده اند.
مبارک و لاریجانی
گاردین در ادامه می نویسد، بر اساس گزارش های محرمانه ثروت جمال مبارک پسر حسنی مبارک به 17 میلیارد دلار می رسد که در بانک های سوئیس، آلمان، آمریکا و انگلیس واریز شده است.
این روزنامه انگلیسی می افزاید، نام خانم سوزان مبارک همسر حسنی مبارک نیز در باشگاه میلیاردرهای سال 2000 ثبت شده است و سوزان پول هایش را بیشتر در بانک های آمریکا قرار داده است، اما در پایتخت های برخی کشورهای اروپایی مانند لندن، فرانکفورت، مادرید ، پاریس و دبی نیز به ساخت و ساز مشغول است.
متخصصین مالی می گویند حسنی مبارک ثروت خود را در زمانی که فرمانده نیروی هوایی بود از طریق قراردادهای نظامی به‌دست آورد.
افشای ثروت دهها میلیاردی مبارک در حالی است که میلیون ها نفر در مصر در فقر مطلق به سر می برند.


عکس جدید حسنی مبارک در تظاهرات اخیر مصر
زندگی در قبرستان ها یکی از پدیده های اجتماعی و ناخوشایند در مصر است که تنها گوشه ای از فلاکت مردم این کشور را به نمایش می گذارد.