به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۱۰، ۱۴۰۳

جزییات جدیدی از کشته شدن محمد میرموسوی توسط پلیس در لاهیجان

 

 قوه قضاییه ایران اعلام کرد که پنج مامور پلیس پاسگاه ناصر‌کیاده پس از کشته شدن محمد میرموسوی بازداشت شده‌ اند و رسانه‌های داخلی نیز از برکناری فرمانده انتظامی لاهیجان، پس از عزل فرمانده پاسگاه ناصرکیاده خبر داده‌اند

سازمان ملل: واکسیناسیون فلج اطفال برای حدود ۶۴۰ هزار کودک در غزه آغاز می‌شود

قرار است واکسیناسیون فلج اطفال به مدت چهار روز در مناطق مرکزی،‌ جنوبی و شمالی غزه انجام شود

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته است که فردا (یکشنبه اول سپتامبر) واکسیناسیون حدود ۶۴۰ هزار کودک در نوارغزه را علیه بیماری فلج اطفال آغاز می‌کند.

فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد

  اطلاعیه جدید فراجا

faraja.jpg

فراجا:
براساس گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسی، فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان به سبب نظارت‌نکردن کافی بر عملکرد و رفتار کارکنان عزل شد. 
به سبب پیچیدگی موضوع، نتیجه‌گیری نهایی پیرامون «علت تامه» فوتِ مرحوم میرموسوی منوط به گزارش‌ قطعی پزشکی قانونی است.

دولت پزشکیان، دولت شخص خامنه‌ای!

مسعود فتحی


دولت پزشکیان، در واقع دولت رسمی شخص خامنه‌ای است،‌ اولین دولت در جمهوری اسلامی است که بعد از جنبش «زن، زندگی، آزادی» تشکیل می‌شود. هم انتخاباتی که برای «انتخاب» پزشکیان برگزار شد، متاثر از برآمد این جنبش و پی‌آمدهای آن بود و هم دولتی که تشکیل شده و هم نحوه‌ی تعیین و تائید آن.

با دستور دیوان عالی، شبکه اجتماعی ایکس در برزیل مسدود شد

 روز شنبه و پس از دستور قاضی دیوان عالی برزیل شبکه اجتماعی توییتر یا همان ایکس متعلق به ایلان ماسک در این کشور رسما مسدود شد. الکساندر دی مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، روز جمعه به دنبال درگیری چند ماهه با این میلیاردر فناوری به اتهام انتشار اطلاعات نادرست در بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، دستور تعلیق این پلتفرم را صادر کرده بود.

جمعه، شهریور ۰۹، ۱۴۰۳

پلیس دلیل کشته شدن محمد میرموسوی را اعلام کرد

  

در پی جان باختن محمد میرموسوی در بازداشت پلیس لاهیجان در شمال ایران و اعزام هیاتی ویژه از تهران به رشت برای بررسی این موضوع، صبح امروز مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی ایران در دومین اطلاعیه «گزارشی از روند وقوع حادثه بر مبنای گزارش تیم ویژه بازرسی» منتشر کرد که در آن «عدم کنترل خشم و احساسات» عوامل پاسگاه و «بی‌اعتنایی به وضعیت متهم» دلیل مرگ او اعلام شده است.

آیت الله ناظم زاده: مامورانی که جوان لاهیجانی را این چنین کردند، انسانند یا گرگ درنده؟!

 جنایتی وحشتناک در لاهیجان

ayat.jpg

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم
اخیرا جوانی در لاهیجان به نام سید محمد میر موسوی پس از دستگیری، در بازداشتگاه نیروی انتظامی لاهیجان بر اثر شکنجه به قتل رسید. این خبر واقعا شوکه کننده و غم‌انگیز و دیدن فیلم آن که گویا او را سلاخی کرده اند برای هر بیننده ای غمبار و دردآور است.

اولین مصاحبه تلویزیونی هریس در مقام نامزد ریاست جمهوری

  حمایت از اسرائیل و دیوارکشی علیه مهاجران

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در اولین گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود از زمان پذیرش نامزدی دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری گفت که کمک به رسیدگی به مشکلات اقتصادی و تقویت طبقه متوسط اولویت نخست او خواهد بود.

ماجرای عجیب معافیت سربازی فرزند یک استاندار

 من به دیابت مبتلا هستم

ostandar.jpg


فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد بخاطر شرایط پزشکی پدرش معافیت کفالت گرفت

احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به انتقادات درباره معافیت پسرش گفت:

سیلی محکم "قهرمان روس جهان" به کشتی‌گیر ایرانی

 سیلی کشتی‌گیر سرشناس روس به محمد بخشی در لیگ برتر کشتی آزاد به اخراج او از رقابت‌ها منجر شد

sili.jpg


به گزارش ایسنا، در جریان برگزاری هفته نخست لیگ برتر کشتی آزاد، تیم صنایع غذایی معینی‌پور با نتیجه قاطع هشت بر دو از سد تیم پانلا گذشت.

مهدی کروبی رفع حصر بدون میرحسین موسوی را رد کرد

 

فرزند مهدی کروبی در واکنش به «تلاش رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برای رفع حصر مهدی کروبی» از پدرش نقل کرده است که او «رفع حصر تنهایی» نمی‌خواهد و هرگونه رفع حصری باید میرحسین موسوی را هم شامل شود.

عربستان سعودی اعلام کرد اجازه سوء‌استفاده سیاسی از مراسم حج را نخواهد داد

 

وزارت حج و عمره عربستان سعودی با انتشار دستورالعمل تازه‌ای تاکید کرد تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد از مراسم حج برای اهداف سیاسی یا فرقه‌ای سوءاستفاده شود و هیچ‌کس اجازه نخواهد داشت به منظور انجام اعمالی که امنیت عمومی و نظم و قانون را در عربستان مختل می‌کند وارد این کشور شود.

پنجشنبه، شهریور ۰۸، ۱۴۰۳

ایران موفق به کسب مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک شد

 

«حنانه خرم‌دشتی»، «آروین رسول‌زاده»، «محمدمهدی کشاورزی»، «آریا فاتح‌کرداری» و «علی نادری لردجانی»، نمایندگان ایران در هفدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، هریک موفق به کسب مدال طلا شدند تا ایران با این نتیجه درخشان در جایگاه اول بایستد.

حکم اخراج مدیر مرکز اسلامی هامبورگ صادر شد

حکم اخراج مدیر مرکز اسلامی هامبورگ صادر شد؛ محمدهادی مفتح، رئیس ۵۷ ساله مرکز اسلامی هامبورگ، ظرف ۱۴ روز باید خاک آلمان را ترک کند

 

01_hamburg.jpg

یورونیوز - رسانه‌های آلمان گزارش دادند، پنج هفته پس از تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ، یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی ایالت هامبورگ اعلام کرد که حکم اخراج محمدهادی مفتح، رئیس ۵۷ ساله این مرکز، از خاک آلمان این هفته صادر شده است.

بر اساس این حکم، از آقای مفتح خواسته شده تا ظرف ۱۴ روز که به گفته مقامات، حداکثر ۱۱ سپتامبر خواهد بود، خاک آلمان را ترک کند.

کدام "کابینه وفاق ملی"؟ / زهرا رهنورد

  

به نام خداوند مهربانی‌ها

حاکمیت در ایران پس از سالها که از کسب قدرتش می‌گذرد، هنوز نپذیرفته است که پیروزی بدون احقاق حق زنان ‌و رفع شکاف‌های جنسیتی، و‌ بدون رفع موانع عدالت، برابری زن و مرد و احقاق حقوق از دست رفته زنان، فاقد معنای پیروزی‌ست. در تمام این ایام، شکاف بین حاکمیت و‌ زنان روزبه‌روز بیشتر شده، و مطالبات و خواست‌های برابری‌طلبانه زنان، به‌دلیل فضیلت آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه آن، دربرگیرنده سایر مطالبات مردم و اقشار و گروههای مختلف روزنامه‌نگاران، کارگران، دانشجویان، معلمان و سایر سازندگان فرهنگ و تمدن دولت-ملت‌ها نیز هست.

تو دیگر حرف نزن!

  تو دیگر حرف نزن!

gilehmardbanner.jpgگیله مرد / خبرنامه گویا 

تا دو کلام حرف میزنی میگوید : تو دیگر حرف نزن

می پرسی: حرف نزنم ؟ چرا؟

میگوید: شما نسل پنجاه و هفتی هستی! ایران را شما با آن انقلاب تان به گند کشیده اید.

چهارشنبه، شهریور ۰۷، ۱۴۰۳

بیانیه ۶۸ سازمان و نهاد حقوق بشری در حمایت از «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

  تا لغو این مجازات غیرانسانی کنار شما خواهیم ایستاد

67.jpg

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۶ شهریور ۱۴۰۳: ۶۸ سازمان و نهاد مدافع حقوق بشر بین‌المللی و ایرانی با امضای بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با جنبش «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندان‌های ایران، خواستار حمایت جامعه‌ بین‌الملل از این جنبش شدند.

اعتراض پرستاران در یزد

 پرستار می میرد ، ذلت نمی پذیرد

شبکه ترور تهران و شبکه ترور بین‌المللی زیندشتی؛

  نگاهی از درون

شاهد علوی / ایران اینترنشنال  

«خیالت راحت، حداقل نصف فشنگ‌ها را تو سرش خالی می‌کنیم، کاری می‌کنیم سرش از تنه‌اش پاک بشه جوری که به درس عبرت تبدیل بشه… تیراندازی احتمالا آسون‌ترین راه انجام این کاره… راه هم البته دوره، اما می‌تونیم سفر کنیم، یک اتومبیل، دو نفر با تجهیزات و یک راننده لازم دارم …»

"یحیی سنوار از تونل‌ها خارج و در پوشش زنانه مخفی شده است"

 به گفته برخی منابع اطلاعاتی اسرائیل، رهبر ۶۱ ساله حماس با لباس زنانه در میان فلسطینی‌ها خود را استتار کرده است

sinwar.jpg


ایندیپندنت فارسی - هم‌زمان با ادامه جنگ در غزه و تلاش ارتش اسرائیل برای یافتن یحیی سنوار، مغز متفکر حملات هفتم اکتبر، درباره مخفی‌گاه این رهبر ۶۱ ساله حماس گزارش‌های مختلفی منتشر می‌شود.

انتظارها برای معرفی اولین گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی اپل؛ از آیفون ۱۶ چه می‌دانیم؟

در حالی که تنها چند روز با رویداد بزرگ معرفی محصولات اپل در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) باقی است، کارشناسان می‌گویند این شرکت قرار است از آیفون ۱۶ خود با امکانات منحصر به فرد رونمایی کند. انتظار می‌رود در این رویداد، که با نام «زمان درخشش» در سالن استیو جابز اپل پارک در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد، هوش مصنوعی تعبیه‌شده یکی از ویژگی‌های کلیدی جدیدترین آیفون باشد.

کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»: کابینه جدید، کابینه سرکوب و اعدام است

 

 کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»  با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام آمار اعدام در ایران طی مرداد ماه گذشته از کابینه دولت مسعود پزشکیان با عنوان «سرکوب و اعدام» نام برده شده است.

همزمان با سی‌ و یکمین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» و پیوستن جمعی از زندانیان زندان تهران بزرگ و همچنین دو نماینده مجلس ایتالیا به این کارزار، بیانیه‌ای از سوی این کارزار منتشر شده است.

ظریف به معاونت راهبردی پزشکیان بازگشت

 

محمد جواد ظریف خبر داد که پس از «پیگیری و رایزنی» و «دستور کتبی» مسعود پزشکیان به معاونت راهبردی او برگشته است. آقای ظریف این خبر را پس از انتشار خبر و عکس اولین ملاقات دولت جدید با آیت‌الله خامنه‌ای در ایکس اعلام کرد. آقای خامنه‌ای در این ملاقات گفت: «آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند، برخی را تایید و برخی را هم تاکید کردم، تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم.»

سه‌شنبه، شهریور ۰۶، ۱۴۰۳

بازگشت چوبه‌های دار به خیابان‌های ایران

  

حکم یک زندانی که به اتهام «قتل عمد»‌ یک وکیل دادگستری به قصاص نفس (اعدام در ملاء عام) محکوم شده بود، صبح امروز در یکی از خیابان‌های شاهرود به اجرا درآمد. این اولین اعدام در ملاء عام در سال ۲۰۲۴ میلادی است.

جامعه داروسازی در مرز ورشکستگی است

  

هفته گذشته خبری مبنی بر اعتراض داروسازان در پی عدم پرداخت معوقاتشان توسط بیمه‌ها منتشر شد. این در حالی است که داروسازان از دادن مجوز تأسیس داروخانه به غیرداروساز گلایه دارند و معتقدند که شرایط پیش‌آمده، از ندادن معوقات توسط بیمه‌ها تا مجوزهای کیلویی برای تأسیس داروخانه، در آینده‌ای نه چندان دور موجب ورشکستگی داروسازان و داروخانه‌ها خواهد شد. جامعه داروسازی هم‌اکنون و در مرز ورشکستگی، از مسئولان تقاضای کمک و رسیدگی سریع به شرایط پیش‌آمده را دارد.

حملات گسترده موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین در دومین روز متوالی

 

مردم در هنگام حمله هوایی روسیه در کی‌یف به ایستگاه مترو پناه می‌برند

ارتش اوکراین می‌گوید که روسیه برای دومین روز متوالی از حملات موشکی و پهپادی خود، پایتخت و سایر مناطق آن کشور را هدف قرار داده است. گزارش‌ها از کی‌یف حاکی از دست کم سه انفجار در شب گذشته است. ارتش اوکراین می‌گوید که سامانه‌های دفاع هوایی کی‌یف، چندین بار در طول شب برای دفع موشک‌ها و پهپادها فعال شده است. حداقل چهار نفر بر اثر این حملات کشته شدند که یکی از قربانیان در مرکز شهر کریفیی‌ریه جان خود را از دست داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که از تسلیحات دقیق هوایی و دریایی دوربرد برای حمله به نیروگاه‌ها و زیرساخت‌ها در سراسر اوکراین از جمله کی‌یف، لویو و مناطقی از خارکیف و اودسا استفاده شده است.

طیبه نظری، مادر مریم آروین، وکیل معترضان زندانی، بازداشت شد

«طیبه نظری» مادر «مریم آروین»، وکیل دادگستری که در جریان اعتراضات مردمی سال ۱۴۰۱ وکالت تعدادی از معترضان را برعهده داشت، یکشنبه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ بازداشت شد. 

مقاومت زنانه، بشرا جهانی

 

بیست و چند سال قبل، افغانستان از کفتاری به ‌نام طالب فرار کرد و راه افتاد تا مسیری برای نجات ابدی‌اش جمع و جور کند، اما به مسیر نرسیده دوباره تسلیم و طعمهی همان کفتارهایی شد که از آنها رو به فرار بود. در این مدت من از لابه‌لای سرکوب و قهر پدرسالارانه موفق شدم که به مکتب بروم. مکتبم که تمام شد خانواده‌ام تصمیم گرفتند که ازدواج کنم. هر بهانه‌ای را پیش کردم مؤثر واقع نشد.

رهبر کره شمالی خواستار توسعه پهپادهای انتحاری با هوش مصنوعی شد

 

رهبر کره شمالی در حال بازدید از آزمایش پهپادهای انتحاری این کشور

رسانه‌های دولتی کره‌شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، در پرواز و نابودی اهداف آزمایشی توسط پهپادهای جدید انتحاری حضور داشته و به مقام‌های این کشور دستور داده است که هوش مصنوعی را برای توسعه این تسلیحات بدون سرنشین به کار گیرند.

زادروز کوروش بزرگ؛ شهریاری که افتخار ایران‌زمین شد

 ژاله آموزگار: کوروش از هیبت یک زمامدار درآمد، اوج گرفت و به نمادی پدرانه نزد ایرانیان تبدیل شد

کوروش کبیر، فرزند نامدار ایران، از دودمان هخامنشیان که نزدیک به سه هزار سال پیش، حقوق بشر را پی‌ریزی کرد، زنان را پاس داشت، به حقوق اقلیت‌های قومی احترام گذاشت، تامین اجتماعی را سازمان‌دهی کرد، به آبادانی ملک اهتمام ورزید، صلح را جانشین انتقام کرد و آزادی اندیشه را به رسمیت شناخت، به تاریخ چهارم شهریورماه در انشان پارس دیده به جهان گشود.

جهان خودرو؛ کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش داد

 

کانسپت آپیولنت ولوسیتی ظاهر مدل‌های اسپرت آینده کادیلاک را نمایش می‌دهد

این هفته در جهان خودرو: کانسپت جدید کادیلاک که ظاهر و امکانات مدل‌های آینده این کارخانه را نمایش می‌دهد، مدل جدید الکتریکی مزدا که با همکاری شریک چینی کارخانه تولید شده، فن‌آوری‌های جدید هیوندای و کیا برای گرم کردن و خنک کردن ماشین و ضرر شیائومی از فروش اولین ماشین الکتریکی کارخانه.

دوشنبه، شهریور ۰۵، ۱۴۰۳

عراقچی: پاسخ ایران به ترور هنیه حتمی، دقیق و حساب‌شده خواهد بود

 

عباس عراقچی در کنار مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران. 

عباس عراقچی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر عزم این کشور برای گرفتن انتقام ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در تهران تاکید کرده است.

پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره "بدون دستیابی به توافق"

  رویترز اعلام کرده که این مذاکرات بدون دستیابی به توافق پایان یافته است.

به رغم اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در قاهره برای رسیدن به توافق آتش‌بس و آزادسازی گروگان‌ها، خبرگزاری رویترز گزارش داده که مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره "بدون دستیابی به توافق" پایان یافته است.

روزگار اینترنت چگونه در ایران سیاه شد؟

فیلترینگ در سه دولت

  

به گزارش اقتصاد24، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات پیشین، با وعده‌هایی چون تکمیل شبکه ملی اطلاعات، حمایت از حقوق کاربران و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی وارد صحنه شد، اما با گذشت زمان، انتقاداتی جدی به سمت این عملکرد روانه شد، به طوری که عملکرد این وزارتخانه با تمرکز بر شاخص‌های کمی و کیفی اینترنت، تأثیرات فیلترینگ و محدودیت‌های ارتباطی و توسعه فناوری‌های جدید، یک نقطه سیاه در کارنامه کاری دولت سیزدهم و همچنین تاریخ ایران است!

فرونشست به نزدیکی تخت جمشید رسیده است

  

استان فارس همواره استانی خوش آب و هوا بوده است اما این روز‌ها چالش‌های متعددی در حوزه محیط زیست دارد. کارشناسان معتقدند که چالش‌های این استان هنوز در مرحله چالش است و مانند اصفهان به بحران نرسیده است.

یکشنبه، شهریور ۰۴، ۱۴۰۳

اخراج نخست‌وزیر «نامطلوب» ، علی شاکری زند

 

علی شاکری زند

نیرنگ در تاریخ:

اخراج نخست‌وزیر «نامطلوب»

بخش پنجم- ب

در بخش پنجم الف دیدیم که چرا «خلاص شدن از شر مصدق» حتی پیش از نخست‌وزیری او مسأله‌ی دولت انگلستان بود.

مصدق در لاهه، مجید نفیسی

 در سالگرد کودتای بیست‌و‌هشت مرداد




اگر به هلند می‌روی
از دادگاه لاهه دیدن کن.

در اندوه تراب مستوفی

 

در اندوه تراب مستوفی

یار دیرینی از دست‌رفته

 با کمال اندوه و تأثر از خبر درگذشت تراب مستوفی، یکی از یاران دیرین نهضت مقاومت ملی ایران و جبهه  ملی ایران در اروپا، مقیم وین پایتخت اتریش، آگاهی یافتیم.

بیلبوردی از مریم میرزاخانی و خوارزمی، ریاضیدان‌های ایرانی در فرودگاه استانبول

 این بیلبورد از سال گذشته در فرودگاه شهر استانبول نصب شده است.

24444.jpg

بیلبوردی از مریم میرزاخانی و خوارزمی، ریاضیدان‌های ایرانی در فرودگاه استانبول با تیتر «پیشگامان دانش مدرن» که این روزها دوباره مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.

حسن آقای خمینی خوب نیست، شهاب الدین حائری شیرازی

 اندازه نگه دارید!

shirazi.jpg

حسن خمینی، نوه روح‌الله خمینی و مسئول آرامگاه او در دیدار با اعضای کابینه پزشکیان گفت: «ببخشید طولانی صحبت کردم. بخشی به خاطر این بود که خوب گوش می‌دادید، گوش مفت کم گیر می‌آید البته شاید هم زیاد گیر می‌آید گیر ما نمی‌آید.»

علی خامنه‌ای: مقابله با ظلم در دوران هوش مصنوعی گونه‌ای دیگر است

 «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «شیوه‌های مقابله جبهه حسینی با ظلم و جور به تناسب شرایط متفاوت است، این مقابله در دوران شمشیر و نیزه به یک گونه است و در دوران اتم و هوش مصنوعی به گونه‌ای دیگر.» او تاکید کرده مقابله با ظلم در دوران تبلیغات با شعر و قصیده و حدیث شیوه خاص خود را داشت و در دوران اینترنت و کوانتوم نیز شیوه‌های دیگری را باید به کار گرفت.

مدیرعامل «تلگرام» هنگام ورود به فرانسه بازداشت شد

 

پاول دورف، بنیانگذار اپلیکیشن «تلگرام»، شامگاه شنبه سوم شهریور، توسط پلیس فرانسه در فرودگاه «لوبورژه» واقع در حومه پاریس بازداشت شد. به گزارش شبکه تلویزیونی «TF1» فرانسه، دورف از مبدا جمهوری آذربایجان با جت شخصی خود در حال سفر بود.

حزب‌الله پایان مرحله اول پاسخ تلافی‌جویانه علیه اسرائیل را اعلام کرد

 تهدید اسرائیل: هر جایی در لبنان که تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود را مورد هدف قرار خواهیم داد

حزب‌الله لبنان، یکشنبه چهارم شهریور دو ساعت پس از اعلام حمله موشکی و پهپادی به سایت‌های نظامی اسرائیل، پایان مرحله اول واکنش تلافی‌جویانه خود به ترور فواد شکر را اعلام کرد.

پلیس آلمان: مهاجم حمله با چاقو در زولینگن به جرم خود اعتراف کرد

«داعش» مسوولیت حمله مرگبار با چاقو در آلمان را بر عهده گرفت

پلیس آلمان، یکشنبه 4 شهریور اعلام کرد یک شهروند 26 ساله سوری که به‌عنوان مظنون اصلی حمله جمعه شب در شهر زولینگن بازداشت شده بود، به جرم خود اعتراف کرده است.

شنبه، شهریور ۰۳، ۱۴۰۳

تفاوت‌های آبله میمون و کرونا؛ آیا جهان باز هم قرنطینه می‌شود؟

 

با اعلامیه اخیر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه شیوع سویه خطرناک ام‌پاکس یا آبله میمون اکنون به یک نگرانی و اورژانس بین‌المللی تبدیل شده و سلامت عموم را به خطر انداخته، اکنون در برخی جوامع چیزی مانند آنچه چهار سال پیش جهان را فرا گرفته بود احساس می‌شود.

تاکید دادستان دادگاه لاهه بر لزوم تسریع صدور حکم بازداشت نتانیاهو، گالانت و السنوار

 نمایندگان رهبران اسرائیلی و فلسطینی، اتهامات مربوط به ارتکاب جنایات جنگی را رد کردند

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی لاهه، از قضات این دادگاه خواست، صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، یوآو گالانت، وزیر دفاع و یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس را به تعویق نیندازند. خان در نامه خود به قضات این دادگاه، ضمن درخواست از آنها برای رد دادخواست‌های قانونی ارائه شده درباره حکم بازداشت، توضیح داد که تأخیر غیر موجه صدور حکم بازداشت، بر حقوق قربانیان در اراضی فلسطین، تأثیر می‌گذارد.

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران: دستگیری همکارانمان را تحمل نخواهیم کرد!

 

در اعتراضات روزهای گذشته پرستاران و کادر درمانی ، شاهد قرار گرفتن نیروهای حراست و ماموران انتظامی در برابر پرستاران معترض بوده ایم .

جمعه، شهریور ۰۲، ۱۴۰۳

گسترش اعتصاب پرستاران به شهرهای دیگر

 

اضافه‌کاری پرستاران باید ۱۰۰ هزار تومان باشد اما در شیراز این مبلغ بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان متغیر است. اعتراضات پرستاران رو به گسترش است. همان‌طور که طی روزهای گذشته شهرها و استان‌های البرز، مشهد، اراک، اصفهان، یاسوج، خوزستان و جهرم شاهد این اعتراضات بودند امروز پرستاران تهران، کرمانشاه و گیلان نیز به این تجمع‌های اعتراضی پیوستند.

خسارت‌های تعطیلی صنایع به دلیل کمبود برق

  

بحران برق از بحران سایر انرژی‌ها پررنگ‌تر رخ‌نمایی می‌کند. اگرچه برخی از مسئولان در دولت سیزدهم و تعدادی از رسانه‌ها افزایش تولید برق در دولت سیزدهم را به‌عنوان دستاورد خبررسانی می‌کردند اما وضعیت برق‌رسانی به بخش تولید از ماجرای دیگری حکایت دارد.

کامالا هریس نامزدی حزب دموکرات را پذیرفت

  

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در سخنانی در آخرین شب مجمع ملی حزب دموکرات در شهر شیکاگو نامزدی حزب در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر را پذیرفته است. او در سخنرانی خود همچنین اشاره کرد که هر کاری «لازم باشد» در برابر تهدید ایران انجام خواهد داد.

آلمان فیلم «دانه انجیر معابد» ساخته محمد رسول‌اف را به اسکار فرستاد

 

آلمان روز پنجشنبه اول شهریور فیلم «دانه انجیر معابد» ساخته «محمد رسول‌اف»، سینماگر سرشناس ایرانیُ را به عنوان نماینده سینمای خود به آکادمی اسکار فرستاد. داستان فیلم «دانه انجیر معابد»‌ که به طور سری فیلمبرداری شده است، در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در ایران اتفاق می‌افتد و شامل کلیپ‌های واقعی از این اعتراضات است.

شاید بچه‌هایم سالی یک‌بار مرغ و ماهی بخورند؛ نا‌امنی غذایی چیست؟

 

«محمداسماعیل مطلق»، رییس دبیرخانه «شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور» در گفت‌وگو با «خبرگزاری کار ایران» (ایلنا)، از تهدیدهای ناامنی غذایی در هشت استان سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان و خراسان جنوبی پرده برداشته و گفته است که ساکنان این استان‌ها به توجه بیشتری نیاز دارند.