به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۰۴، ۱۴۰۳

حزب‌الله پایان مرحله اول پاسخ تلافی‌جویانه علیه اسرائیل را اعلام کرد

 تهدید اسرائیل: هر جایی در لبنان که تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود را مورد هدف قرار خواهیم داد

حزب‌الله لبنان، یکشنبه چهارم شهریور دو ساعت پس از اعلام حمله موشکی و پهپادی به سایت‌های نظامی اسرائیل، پایان مرحله اول واکنش تلافی‌جویانه خود به ترور فواد شکر را اعلام کرد.


از سوی دیگر اسرائیل بار دیگر تهدید خود مبنی بر هدف قرار دادن تمام سرزمین‌های لبنان را تکرار کرد.


دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل بامداد امروز تاکید کرد، نیروهای کشورش به هر نقطه در لبنان که تهدیدی برای آنها به شمار می‌آید، حمله خواهند کرد.


هاگاری با تاکید بر اینکه ارتش اسرائیل به حملات خود برای از بین بردن تهدیدات حزب‌الله ادامه می‌دهد، افزود: «تل‌آویو متوجه شده که حزب الله با هماهنگی ایران وارد عمل شده است».


هاگاری افزود، دامنه هشدارهای وضعیت جنگی به منطقه بزرگ تل‌آویو و تمام مناطق شمال آن گسترش یافته است.


در همین حال ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از 100 جنگنده در حملات علیه مواضع حزب الله شرکت داشته و هزاران موشک انداز این حزب را منهدم کردند.


طبق گفته ارتش اسرائیل بیش از 40 منطقه که حزب‌الله از آنجا موشک‌های خود را شلیک می‌کرد، مورد هدف قرار داد.


مدیر دفتر العربیه در فلسطین نیز در گزارشی گفت که تل‌آویو بعید نمی‌داند که در آینده نزدیک پاسخی از سوی دیگر جبهه‌ها مانند جبهه شبه‌نظامیان حوثی‌های یمن یا خود ایران صورت بگیرد.


به دنبال جنگ همه جانبه نیستیم

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز تاکید کرد، کشورش آنچه را که در بیروت اتفاق می‌افتد از نزدیک دنبال کرده و مصمم است از همه ابزارها برای محافظت از شهروندان خود استفاده کند.


همزمان، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل نیز تاکید کرد که تل‌آویو به دنبال جنگی همه جانبه نیست، بلکه بر اساس تحولات میدانی عمل خواهد کرد.


مرحله اول پاسخ حزب الله لبنان

این اظهارات مقام‌های نظامی و سیاسی اسرائیل دو ساعت پس از اعلام حزب الله لبنان، از آغاز مرحله اول واکنش تلافی‌جویانه خود به ترور فواد شکر صورت می‌گیرد.


حزب الله بامداد امروز پس از هدف قرار دادن شمال اسرائیل با موشک‌های کاتیوشا و تعدادی پهپاد، از پایان «مرحله اول» پاسخ تلافی جویانه خود خبر داد. این حزب اعلام کرد که نتایج حملات پهپادی و موشکی خود بسیار موفقیت آمیز بوده است.


حزب الله افزود که در این هجوم 11 سایت نظامی اسرائیل را بمباران کرده و بیش از 320 موشک کاتیوشا و تعدادی پهپاد به سوی اسرائیل شلیک کرده است


حزب الله همچنین وعده هدف قرار دادن یک سایت نظامی مهم در عمق خاک اسرائیل را داد.


انهدام سکوهای پرتاب موشک حزب الله

«نیویورک تایمز» به نقل از یک منبع اطلاعاتی غربی تأکید کرد که حملات پیشگیرانه اسرائیل که ساعت 5 بامداد به وقت محلی مواضع حزب الله در جنوب لبنان را هدف قرار داد، سکوهای پرتاب موشکی این حزب که قرار بود تل آویو را هدف قرار دهند، کاملا منهدم کرد.


این تحولات پس از آن رخ داد که ارتش اسرائیل پیش از این هشدار داده بود که هفته آینده هفته‌ای خطرناک خواهد بود، به ویژه پس از شکست مذاکرات آتش بس در نوار غزه.


همزمان حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران نیز روز گذشته اعلام کرد، خبرهای خوب در رابطه با واکنش تلافی‌جویانه کشورش به زودی منتشر خواهد شد.


از زمان ترور شکر در حومه جنوبی بیروت و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران در 31 ژوئیه، هشدارهای بین المللی، به ویژه از سوی آمریکا درباره احتمال گسترش جنگ در منطقه بین اسرائیل و ایران افزایش یافته است.

العربیه