به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، شهریور ۰۲، ۱۴۰۳

گسترش اعتصاب پرستاران به شهرهای دیگر

 

اضافه‌کاری پرستاران باید ۱۰۰ هزار تومان باشد اما در شیراز این مبلغ بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان متغیر است. اعتراضات پرستاران رو به گسترش است. همان‌طور که طی روزهای گذشته شهرها و استان‌های البرز، مشهد، اراک، اصفهان، یاسوج، خوزستان و جهرم شاهد این اعتراضات بودند امروز پرستاران تهران، کرمانشاه و گیلان نیز به این تجمع‌های اعتراضی پیوستند.

یکی از فعالان صنفی حوزه پرستاری در این زمینه به تجارت‌نیوز می‌گوید: «متاسفانه مسئولان به جای اینکه به حرف‌ها و مطالبات پرستاران توجه کنند و سعی در رفع آن داشته باشند، هر اعتراضی را سیاسی می‌کنند و زبان به تهدید پرستاران می‌گشایند. بسیاری از پرستارانی که برای احقاق حقوق خود اعتراض می‌کنند یا تعلیق می‌شوند یا تبعید می‌شوند یا به مدت 6 ماه یک‌هشتم از حقوق‌شان را کم می‌کنند.»

بهرام-ک ادامه می‌دهد: «بیش از ۱۷ سال است که پرستاران منتظر اجرایی شدن قوانین مربوط به کارانه و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و البته تامین نیروی لازم برای بیمارستان‌ها هستند اما متاسفانه همه چیز در حد وعده‌هایی که هیچ‌وقت اجرا نشده‌اند باقی مانده است.»

او توضیح می‌دهد: «خبر خودکشی پزشکان همیشه در تیتر اخبار است در حالی که آمار خودکشی پرستاران خیلی بیشتر است و در این میان کسی از این موضوع حرفی نمی‌زند. مشکلات معیشتی، فشار کاری و رفتار غیرانسانی مترون‌های بیمارستان باعث می‌شود خیلی از پرستاران مرگ را به ادامه کار و زندگی ترجیح بدهند.»

تجارت نیوز