به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مرداد ۳۱، ۱۴۰۳

سازمان پزشکان و پیرا پزشکان جبهه ملی ایران: از خواسته های برحق پرستاران حمایت می‌کنیم

 هموطنان عزیز!

jebhe.jpg
حکومت جمهوری اسلامی با اتخاذ سیاست های نا درست و دخالت ها و هزینه کردن های بی مورد و متضاد با منافع ملی در کشورهای منطقه، با جامعه جهانی دچار تنش و خصومت شده و کشور را مورد تحریم های کمرشکن و ویرانگر قرار داده است.از سوی دیگر حکومت با زمین زدن تولید داخلی که پایه اساسی توان اقتصادی همه کشورهاست و با فراهم کردن زمینه برای بروز فساد های نجومی چندین میلیارد دلاری،بحران اقتصادی اسفبار کنونی را بر گرده ملت بزرگ ایران بار کرده است. در نتیجه این رفتارهای غلط،تورم و گرانی روز افزون و فقر و بیکاری اقشار مختلف جامعه و بحران معیشتی کنونی را برای ملت ایران ایجاد نموده است.

هموطنان عزیز!
همانگونه که میدانید، در چند روز گذشته؛ جامعه فداکار پرستاری ایران که در همکاری باپزشکان نیروئی توانا و ارزشمند برای درمان مردم به شمار می آیند؛ به علت همین بحران معیشتی و برآورده نشدن وعده های مسئولان برای رسیدن به حقوق به جا و قانونی خود؛ در تهران ،کرج، مشهد،شیراز،، اصفهان و بعضی شهرهای دیگر دست به اعتصاب و تجمعات اعتراضی زده اند. اما حکومت برخلاف نص صریح قانون و بر خلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر که تجمعات مسالمت آمیز را حق مسلم هر تشکل سیاسی یا صنفی دانسته، به جای رسیدگی به خواسته های به حق پرستاران ، نیروهای به اصطلاح انتظامی را در شهر اراک به تجمع پرستاران گسیل داشته ؛ که آنها را مورد ضرب و شتم و افشاندن اسپری فلفل قرار داده و برخی را نیز بازداشت کرده اند.

سازمان پزشکان و پیرا پزشکان جبهه ملی ایران ایران این برخورد های غیر قانونی حکومت را محکوم نموده و پشتیبانی قاطع خود را از خواسته های به حق پرستاران اعلام میدارد.
سازمان پزشکان و پیرا پزشکان جبهه ملی ایران
تهران – سی ام مردادماه 1403