به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۱۰، ۱۴۰۳

سازمان ملل: واکسیناسیون فلج اطفال برای حدود ۶۴۰ هزار کودک در غزه آغاز می‌شود

قرار است واکسیناسیون فلج اطفال به مدت چهار روز در مناطق مرکزی،‌ جنوبی و شمالی غزه انجام شود

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته است که فردا (یکشنبه اول سپتامبر) واکسیناسیون حدود ۶۴۰ هزار کودک در نوارغزه را علیه بیماری فلج اطفال آغاز می‌کند.


در تحولی دیگر در ادامه درگیری‌ها بین ارتش اسرائیل و فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی، دو فلسطینی کشته شدند.


یونیسف گفته است که مرحله اول واکسیناسیون در دیرالبلاح در مرکز غزه انجام خواهد شد.


این برنامه که واکسیناسیون کودکان زیر ۱۰ سال را شامل می‌شود، در پی تایید یک مورد ابتلا به فلج اطفال با نوع دوم این ویروس در یک نوزاد در هفته گذشته در غزه آغاز شد.


گفته شده است که این اولین مورد از این نوع بیماری در این منطقه در ۲۵ سال گذشته است.


آژانس سازمان ملل اعلام کرده است که واکسیناسیون در سه مرحله انجام خواهد شد و در هر مرحله جنگ برای حداقل هشت ساعت در سه روز متوالی متوقف خواهد شد.


یونیسف گفته است که این واکسیناسیون تا چهارشنبه (۴ سپتامبر) ادامه داشته و هر روز به مدت شش ساعت و نیم در مناطق مرکزی،‌ جنوبی و شمالی غزه انجام خواهد شد.


مقامات سازمان بهداشت جهانی گفته‌اند که حداقل ۹۰ درصد از کودکان نیاز دارند دو بار و با فاصله چهارهفته بین دوزها واکسینه شوند، تا این کمپین موفقیت آمیز باشد.


اما این اقدام با چالش‌های بزرگی در غزه مواجه است که در اثر نزدیک به یازده ماه جنگ تا حد زیادی ویران شده است.


پیش ازآغاز رسمی برنامه ایمن سازی دسته‌جمعی که قرار است از فردا شروع شود، کارکنان بخش بهداشتی فلسطینیان، واکسیناسیون برخی از نوزادان علیه فلج اطفال را امروز در بیمارستان ناصر در خان یونس انجام دادند.


جنگ برنامه‌های واکسیناسیون کودکان را در غزه مختل کرده است، اکثر مردم در سرزمین‌های فلسطینی آواره شده‌اند و در شرایط غیربهداشتی و شلوغ زندگی می‌کنند.


رئیس محلی سازمان بهداشت جهانی در منطقه گفته است که سیستم انجام واکسیناسیون ایده‌آل نیست، اما راهکاری عملی برای پیشبرد آن است.

بی بی سی  فارسی