به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۲۶، ۱۴۰۳

بیانیه جبهه ملی ایران در دومین سالگرد جان‌باختن مهسا امینی

یاد و نام جان باختگان راه آزادی را گرامی می داریم 

دوسال از جان باختن دختر ۲۲ ساله ملت ایران، خانم مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد گذشت. با کشته شدن این دختر جوان، خیزش اعتراضی عظیمی در سراسر کشور نمودار شد که ماه‌ها ادامه یافته و هنوز امواج آن فرو ننشسته است. طی این اعتراضات مردمی، صدها نفر کشته شده و صدها نفر مجروح گشته و برخی با شلیک شدن گلوله‌های ساچمه‌ای به چشمانشان، بینایی خود را از دست داده و هزاران نفر بازداشت و به زندان‌ها فرستاده شدند.

گزارش میدانی؛ آغاز سال تحصیلی جدید با حسرت و گرانی؛ از پرداخت قسطی شهریه تا پوشیدن شورواشور پوشاک مدرسه

 

- این روزها اغلب دانش‌آموزان برای داشتن لوازم تحریر، کیف، کفش و روپوش نو، ذوق و شوق زیادی دارند بجز  پدر و مادرها که توان مالی برای هزینه‌های مدرسه‌ فرزندان خود ندارند به‌خصوص خانواده‌‌های دارای چند فرزند که شرایط اسفناکی دارند.

افزایش نگرانی‌های غرب نسبت به «توافق محرمانه هسته‌ای» مسکو و تهران

 

گفته شده است روسیه در ازای موشک‌های بالستیکی که از تهران دریافت کرده، «اسرار» ساخت سلاح هسته‌ای به ایران می‌دهد

در پی افزایش نگرانی‌های غربی از همکاری نظامی ایران و روسیه در زمینه‌های موشکی و هسته‌ای، روزنامه «گاردین»، دوشنبه 26 شهریور از نگرانی شدید کی‌یر استارمر، نخست وزیر بریتانیا و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از وجود یک توافق هسته‌ای مخفی میان مسکو و تهران خبر داد.

یکشنبه، شهریور ۲۵، ۱۴۰۳

حبس خانگی خانواده مهساژینا امینی

  

رادیوفردا روز یک‌شنبه، ۲۵ شهریور، همزمان با دومین سالگرد جان باختن مهسا امینی که آغازگر اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» شد، مطلع شده است که خانواده او اجازه خروج از خانه را ندارند.

تنها راه برون‌رفت از بن‌بست ایستادگی همه‌جانبه در برابر استبداد است، ابوالفضل قدیانی

 جنبش زن زندگی آزادی


مهسا امینی

بیست و پنجم شهریورماه سال ۱۴۰۱ نظام استبداد دینی به ریاست علی خامنه‌ای، مستبدقدرت‌پرست ایران، دست خود را به خون دختری جوان، آلود. دختری با هزار آرزو که به جرم تن ندادن به پوشش اجباریِ مورد نظر استبداد، به دست مأموران گشت ارشاد به قتل رسید. امّا خون دختر ایران، مهسا امینی، به هدر نرفت. قتل او منجر به یکی از بزرگترین جنبش‌های سال‌های اخیر شد: جنبش زن زندگی آزادی.

آی ژینا! آی مهسا! شعر : رضا مقصدی با دکلمه : فریدون فرح اندوز

شعر : رضا مقصدی با صدای : فریدون فرح اندوز

«زن، زندگی، آزادی»؛ بانگ بلند آزادی‌خواهی!

  

روزی نیست که خیابان‌های ایران از جلوه‌های مقاومت زنان‌ خالی باشد. آن‌چه از پسِ قتل مهسا (ژینا) امینی زاده شد، جنبش آزادی‌خواهی دیرپای مردم ایران را از دشوارترین گردنه‌ها عبور داد. زنان که از نخستین روزهای استقرار جمهوری اسلامی مقابل سرکوب دامن‌گیر آن ایستاده و خود را تنها یافته بودند، در سال ۱۴۰۱ بخشی تعیین‌کننده از جنبش آزادی‌خواهی شدند.

دو سال پس از مهسا؛ جنبش ملّی همچنان پویاست

 
گزارش تحلیلی هفته؛ دو سال پس از مهسا؛ جنبش ملّی همچنان پویاست

- مردم ایران جنبش ملّی را وارد فرهنگ سیاسی و مدنی کشور کرده و با زیست اجتماعی و سیاسی خود پیوند زده‌اند.
- شهروندان همزمان که در برابر گلوله و سرکوب در خیابان‌ مقاومت می‌کردند، نگذاشتند انقلاب ملّی به انحرف کشیده شود و با شعارهایی بر همگرایی و همبستگی خود از کردستان تا تبریز و از زاهدان تا تهران تأکید کردند.

سیستانی، پزشکیان را به حضور نپذیرفت، مهدی نصیری

  

آیت‌الله سیدعلی سیستانی از جنس روحانیت انقلابی متاثر از چپ‌گرایی و اسلام سلفی تکفیری سیدقطبی که انقلاب ۵۷ را در کنار روشنفکران و مبارزان چپ‌گرا رقم زد نیست بلکه در زمره فقهای حکومت گریزی است که طبق دیدگاه مشهور فقه شیعه، شأن ولایت و حکمرانی برای فقیه قائل نبوده و امر حکمرانی را احاله به عرف و مردم می‌کند.

شنبه، شهریور ۲۴، ۱۴۰۳

«زن‌ها اصلا ول‌کن نیستند»؛ ویژه‌نامه شارلی ابدو برای سالروز جان‌باختن مهسا امینی و اعتراضات ایرانیان

هفته‌نامه فکاهی فرانسوی شارلی ابدو ویژه‌نامه‌ای را به مناسبت دومین سالروز جان باختن مهسا ژینا امینی و آغاز اعتراضات سراسری ایرانیان منتشر کرد. شارلی ابدو در این شماره به ویژه چپ‌گراهای فرانسه را به علت عدم حمایت همه‌جانبه از جنبش «زن‌، زندگی، آزادی» نکوهش کرده است.

نامه فائزه هاشمی؛ تخریب چهره کنشگران اپوزیسیون، اقبال اقبالی

 ترکیب ناهمگون زندانیان حکومتی و غیرحکومتی

Eghbal_Eghbali.jpg

«نامه‌ای از اوین» و تخریب چهره زندانی سیاسی نامه‌ای در رسانه‌ها با عنوان "زندان در زندان؛ نامه فائزه هاشمی از اوین" بازتاب یافته است. این نامه به دلیل گوهر تخریبگرانه سیمای زندانیان سیاسی، نمی‌توان نسبت به آن سکوت کرد.

طنزهای بیژن اسدی پور

 می گویند 

افشای هویت سه عامل سرکوب

 در دو سال گذشته بیش از ۳۳۰ معلم و ۸۰ دانشجو دانشگاه فرهنگیان به‌دلایل سیاسی و صنفی اخراج شده‌اند

sarkoob.jpg

ایران وایر - شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در یک گزارش تازه، جزییات دیگری از عوامل سرکوب معلمان را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات این گزارش در سال‌های اخیر، برخی از مدیران و مسئولان کلیدی این وزارت‌خانه به دلایل مختلف و به‌صورت مداوم نقش مهمی در تغییرات ساختاری و سرکوب نیروهای آموزشی کشور ایفا کرده‌اند.

ضرورت سرنگونی جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی خودش!

 جهت اطلاع کسانی که نمی‌خواهند قانون جمهوری اسلامی را زیر پا بگذارند، اصل ۱۷۷ قانون اساسی رژیم به اندازه کافی در مورد سرنگونی و خلع آن از قدرت روشن است

eb.jpg

الاهه بقراط - کیهان لندن

قانون اساسی جمهوری اسلامی در ۱۱ و ۱۲ آذر ۱۳۵۸ در یک «همه‌پرسی» به تصویب رسید. ده سال بعد در پی ظاهرا نامه‌ای از خمینی که یک ماه قبل از مرگش به خامنه‌ای رئیس دولت وقت نوشته بود، بازنگری قانون اساسی با افرادی که خود خمینی تعیین کرده بود صورت گرفت.

جایگزین بورل چه نگاهی به ایران،اسرائیل وروسیه دارد؟

  

جوزپ بورل، مسئول اسپانیاییِ سیاست خارجی اروپا تا کمتر از ۳ ماه دیگر جای خود را به کایا کالاس، نخست وزیر سابق استونی می‌دهد. از دیدگاه‌های فردی خانم کالاس در مورد ایران، اسرائیل، روسیه و چین چه می‌دانیم؟ خانم کالاس ۴۷ سال سن دارد و سیاستمداری لیبرال است، در حالی که آقای بورل یک سوسیالیستِ کهنه‌کار و ۷۷ ساله بود. برهمین اساس، در نگاه نخست، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ابتدای دسامبر ۲۰۲۴ با چابکی بیشتری پیگیری خواهد شد. اما این همه داستان نیست.

محمد علی زم: انقلاب اسلامی نه، انقلاب شیعی!

  پدر روح‌الله زم در گفت‌وگویی با رسانه «دیدارنیوز»

12-3.jpg

محمد علی زم: امام خمینی گفتند ۱۵ سال به ما فرصت بدهید! آن ۱۵ سال شده سه تا ۱۵ سال و اتفاقی نیفتاده هواپیماها و کشتی ها ایران را دور می زنند ما می توانستیم ۶ میلیون بشکه نفت صادر کنیم ولی الان به
سختی۲ میلیون بشکه صادر می کنیم 

جمعه، شهریور ۲۳، ۱۴۰۳

پدر مهسا امینی خواهان برگزاری مراسم دومین سالگرد جان باختن دخترش شد

 

امجد امینی، پدر مهسا ژینا امینی، روز پنج‌شنبه، ۲۲ شهریور، در پیام اختصاصی به فرشته قاضی از رادیو فردا گفت که اگر حکومت ایران محدودیت‌های سال گذشته را ایجاد نکند، با توجه به تماس‌ها و درخواست‌های زیاد مردم، مراسم سالگرد در روز یکشنبه ۲۵ شهریور برگزار خواهد شد.

انتشار عکس‌هایی از مهسا امینی توسط پدرش، همزمان با نزدیک شدن به دومین سالگرد کشته شدن او


خواهر نیکا شاکرمی: ابعاد جنایات جمهوری اسلامی بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که تاکنون فاش شده است

آیدا شاکرمی (سمت راست) در کنار خواهرش نیکا شاکرمی

آیدا شاکرمی، خواهر نیکا شاکرمی که مدتی است از ایران خارج شده، در یک رشته توئیت نوشت: «ابعاد جنایات جمهوری اسلامی در اعتراضات ۱۴۰۱، بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که تاکنون فاش شده است.»

هم‌بندیان سارا دلدار شهادت می‌دهند

 

یکی دیگر از قربانیان شلیک ساچمه به سوی معترضان «زن، زندگی، آزادی» جان‌ باخت؛ «سارا دلدار»، ۳۲ ساله و اهل رشت. سارا، زندانی سیاسی سابق که سابقه بازداشت در سال ۱۴۰۱ را داشت، ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ بر اثر مشکلات جدی کبدی و عفونت‌های ناشی از ساچمه‌های باقی‌مانده در بدنش از روزهای اعتراضات، جان خود را از دست داد.

واکنش گسترده به نامه فائزه هاشمی از زندان اوین در نقد برخی از زندانیان سیاسی زن

علیرغم حمایت شماری از چهره‌های نزدیک به جریان اصلاح‌طلبی از نامه فائزه هاشمی، شمار زیادی از فعالان حقوق بشر و زندانیان سیاسی به او انتقاد کرده‌اند.

نامهٔ فائزه هاشمی، فعال سیاسی زندانی، از زندان اوین که شماری از زندانیان زن را به «دیکتاتوری» و «رفتارهای فاشیستی» متهم کرده، در فضای مجازی فارسی‌زبان جنجال‌برانگیز شده است.

انتشار ویژه‌نامه مجله فرانسوی سوسایتی درباره روزنامه‌نگاران زندانی با مطلبی از نرگس محمدی

 

مجله فرانسوی سوسایتی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۵۸۱ روزنامه‌نگار در سراسر دنیا تنها بخاطر انجام حرفه خود زندانی هستند، نوشته که در مدت ۹ ماه از طریق نزدیکان و وکلای برخی روزنامه‌نگاران زندانی، با آنان ارتباط گرفته و حاصل آن را در یک ویژه نامه منتشر کرده است. در این شماره، مطلبی نسبتا طولانی از نرگس محمدی، زندانی سیاسی و برنده جایزه نوبل صلح آمده که عنوان آن «چگونه به آپارتاید جنسیتی پایان دهیم» است.

مشاهده کشتی حامل موشک‌های بالستیک ایران در خزر

  

تصاویر ماهواره‌ای که با شبکه سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشته شده نشان می‌دهند که یک کشتی باری روسی، مظنون به حمل موشک‌های بالستیک ایران برای جنگ مسکو علیه اوکراین است. این کشتی هفته پیش در بندر آستراخان روسیه در حاشیه دریای خزر مشاهده شده است.

پری صابری کارگردان سرشناس تئاتر درگذشت

 

پری صابری، کارگردان باسابقه تئاتر که در چند سال اخیر درگیر بیماری بود، درگذشت.

محمد حاتمی، دیگر بازیگر و کارگردان تئاتر که با صابری همکاری های متعددی داشته، این خبر را تایید کرد و به ایسنا گفت: در تماسی که با خانواده ایشان داشتم، عنوان کردند که خانم صابری، شامگاه سه شنبه ۲۰ شهریور ماه از دنیا رفته‌اند.

پنجشنبه، شهریور ۲۲، ۱۴۰۳

دبیرکل سازمان ملل: نتانیاهو جواب تلفن‌هایم را نمی‌دهد

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد‌

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ تن از کارکنان سازمان‌های بشردوستانه در جریان درگیری‌های غزه خبر داد و گفت که بیش از دوسوم آنان کارمند سازمان ملل متحد بودند. او اضافه کرد که نخست‌وزیر اسرائیل پاسخ تلفن‌هایش را هم نمی‌دهد.

ممنوع‌الخروجی و توقیف پاسپورت مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها

مریم مقدم کارگردان فیلم کیک محبوب من نوشت: پاسپورتمان را دوباره گرفتند. مریم مقدم، یکی از دو کارگردان فیلم «کیک محبوب من» با انتشار متنی گفته است که پاسپورت وی و همسرش دوباره توقیف شده است.

شکست ترامپ در برابر هریس ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشت

 

اینکه عملکرد یک سیاستمدار چگونه باید ارزیابی شود، همیشه فقط از طریق نظرسنجی‌ها قابل سنجش نیست. گاهی اوقات بازارهای مالی، پیام روشن‌تری ارسال می‌کنند. بنابر ارزیابی بازارهای مالی، دونالد ترامپ در نخستین دوئل تلویزیونی خود در برابر کامالا هریس، امتیاز خوبی را به دست نیاورد!

شناسایی کشتی روسی مظنون به حمل موشک‌های بالستیک ساخت جمهوری اسلامی در دریای کاسپین

-سی‌ان‌ان با استناد به تصاویر ماهواره‌ای شرکت Maxar Technologies چهارشنبه ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریورماه) گزارش داد کشتی باری روسی که مظنون به حمل موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی برای جنگ روسیه علیه اوکراین بود، یک هفته پیش در بندر روسیه در دریای کاسپین (خزر) دیده شد.

مقاومت بی‌فایده محمدهادی مفتح؛ نماینده رهبر جمهوری اسلامی از آلمان اخراج شد

 

محمدهادی مفتح نماینده رهبر جمهوری اسلامی در مرکز اسلامی هامبورگ با وجود ارایه دادخواست در خصوص حکم اخراجش از آلمان، از این کشور اخراج شد. سناتور اندی گروته، در واکنش به اخراج مفتح گفت: «با اخراج او، ما یکی از برجسته‌ترین اسلام‌گرایان را از کشور اخراج کرده‌ایم.»

اسرائیل برای بار پنجم مدرسه‌ای در غزه را هدف قرار داد؛ 18 نفر کشته شدند

 

حمله هوایی اسرائیل بار دیگر، روز گذشته، مدرسه‌ای را در نوار غزه هدف قرار داد که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند. این حمله به افزایش شمار قربانیان منجر شد و طبق بیانیه سازمان آتش‌نشانی غزه، تا روز پنج‌شنبه، تعداد قربانیان به 18 تن نفر رسیده است.

عفو بین‌الملل: قاتلان و سرکوبگران خیزش زن، زندگی، آزادی باید محاکمه شوند

  

بیانیه عفو بین‌الملل در دومین سالگرد خیزش مهسا

سازمان عفو بین‌الملل بیانیه مطبوعاتی
۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴ - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
ایران - مصونیت از مجازات عاملان جنایت، در آستانه دومین سالگرد خیزش «زن، زندگی، آزادی»

پزشکیان: اتحادیه کشورهای اسلامی مانند اتحادیه اروپا تشکیل شود

 ارتباط صمیمی با همسایگان مسلمان

pez.jpg

ایران وایر - مسعود پزشکیان در اولین سفر خارجی خود به کشور عراق به عنوان رئیس‌جمهور، خواستار برداشتن مرز کشورهای اسلامی مانند اتحادیه اروپا شد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در دیدار با همتای عراقی خود، عبداللطیف جمال رشید خواستار حرکت به‌سمت برداشتن مرزهای کشورهای اسلامی همانند تجربه اتحادیه اروپا شد.»

رونمایی از آیفون 16 / ما هیچ ، ما نگاه

 
گوشی آیفون 16 فقط یک گوشی موبایل برای مکالمه تلفنی یا گوشی هوشمند نیست بلکه پدیده نوین ارتباطی در جهان است که ما هم به مانند همه بخش های مردم جهان دوست داریم و باید با آن آشنا شویم.

جمهوری اسلامی ضد ایرانی‌ترین حکومت تاریخ، عبدالستار دوشوکی

 باج دادن به روسیه و چین 

Abdolsatar_Doshouki_3.jpgروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ تحریم شرکت هواپیمایی ایران ایر علنی شد و مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند مهم نیست و مسافران ایرانی می‌توانند دلارهای خودشان را به شرکت‌های هواپیمایی ترکیه، امارات و قطر بدهند تا به اروپا و آمریکای شمالی سفر کنند. زیرا اولویت و ارجحیت جمهوری اسلامی منافع ملی روسیه در جنگ اوکراین است و تحویل موشک‌های ایرانی به "ارباب پوتین". همزمان در روز چهارشنبه مقامات ترکمنستان، افغانستان، هند و پاکستان اتمام احداث بخش اول خط لوله گاز ترکمنستان به پاکستان و هند را جشن گرفتند.

قوه قضاییه از «برخورد» با سحر دولتشاهی، به دلیل رقصیدن در یک سریال خبر داد

 

قوه قضاییه از «برخورد قضایی» با سحر دولتشاهی، بازیگر سینما به دلیل رقصیدن در یک سریال نمایش خانگی خبر داد. در همین حال، این قوه اعلام کرد که برخلاف اظهارات سخنگوی خانه سینما، برای ۳۰ سینماگر به‌دلیل حمایت از خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی پرونده ساخته شده است.

چهارشنبه، شهریور ۲۱، ۱۴۰۳

فائزه هاشمی از «رفتارهای فاشیستی» برخی زندانیان چپ و حقوق‌بشری انتقاد کرد: «مبارزه را به ابتذال کشیده‌اند»

زندان در زندان؛ نامه فائزه هاشمی از اوین

 

روزی یکی از مدیران زندان پرسید از مواضعت کوتاه آمده‌ای؟ گفتم نه، حکومت همان است و حتی در این ۲ سال بدتر نیز شده است، بنابراین دلیلی برای کوتاه آمدن وجود ندارد، ولی مشاهداتم در زندان حالم را از هر مبارزه‌ای به هم می‌زند، مانده‌ام بر سر دوراهی، و اما چرا؟

ایران‌ایر تحریم شد

«تشدید تنش مهم» 

homa.jpg

یورونیوز - آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر اعلام کردند که شرکت «ایران‌ایر»، هواپیمایی ایران را به دلیل ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه تحریم می‌کنند.

آمریکا روز سه‌شنبه با تأیید رسمی گزارش‌ها درباره ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه تهران وضع می‌کند.

اولین گفتگوی ویشکا آسایش بعد از خروج از ایران

 اولین گفتگوی اختصاصی تصویری

asayesh.jpg

بی بی سی - ویشکا آسایش بازیگر، طراح صحنه و مجسمه‌ساز ایرانی دو سال پیش بعد از اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» از ایران خارج شد. او چند روز پیش برای اکران اولین فیلمی که خارج از ایران بازی کرده به تورنتو رفت.

در اولین مناظره انتخاباتی کامالا هریس و دونالد ترامپ چه گذشت؟

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری در نخستین مناظره خود بعنوان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به مصاف یکدیگر رفتند.  این مناظره به میزبانی شبکه خبری «ای‌بی‌سی» در فیلادلفیا در حالی برگزار شد که تنها هشت هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر، نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد خبر می‌دهند.

سه‌شنبه، شهریور ۲۰، ۱۴۰۳

اخراج نخست‌وزیر «نامطلوب»

  

علی شاکری زند

نیرنگ در تاریخ:

اخراج نخست‌وزیر «نامطلوب»

بخش پنجم- ج

خلاصی از «شرِّ» مصدق!

ارسال موشک‌ به روسیه؛ اتحادیه اروپا اطلاعات موثق دارد

  

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با استناد به اطلاعات «موثقی» که این نهاد مدعی است از سوی متحدان خود دریافت کرده، به گزارش‌ها در خصوص ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه مهر تایید زد.

حماس می‌گوید ده‌ها فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان در جنوب غزه کشته شدند

 بر اساس گزارش‌ها، در حمله موشکی اسرائیلی به یک اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب غزه، چادرهای برپا شده در این مرکز به آتش کشیده شدند. به گفته مرکز امداد اضطراری غیرنظامی غزه، بر اثر این حمله ۶۵ نفر کشته یا زخمی شده‌اند. ارتش اسرائیل اعلام کرده است که این حمله به مرکز فرماندهی حماس انجام شده است.

استرداد طلای صادق بیت سیاح درسی باشد برای ورزشکارانی که این یک چیز را یاد نگرفته اند، مجتبی نجفی

 ملی گرایی و ورزشکار ملی

gold.jpg

استرداد طلای «صادق بیت سیاح» در بازیهای پارالمپیک پاریس، درسی باشد برای همه ورزشکارانی که یاد نگرفته اند اولا ورزشکار ملی، نماینده ملت است نه یک مذهب خاص. دوما ورزشکار ملی باید در قامت یک قهرمان با وقار عمل کند، این نشانه سربریدن نشان میدهد، «بیت سیاح» از رخدادهای سیاسی به دور است و حساسیت این نشانه خشونت را درک نکرده.

سارا دلدار در اثر عفونت ناشی از ساچمه جان‌باخت

  

براساس گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، سارا دلدار زندانی سیاسی ۳۲ ساله که در حین کمک به مجروحین خیزش ۱۴۰۱ خودش هم با تفنگ ساچمه‌ای مجروح شده بود روز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در اثر عفونت ساچمه‌ها  و تحمل ماه‌ها حبس و شکنجه و آزار جسمی و روحی، جان خود را از دست داد.

اعتصاب دو زندانی سیاسی زن در اوین

  

سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین از روز شنبه هفدهم شهریورماه، در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی درمانی و تاخیر در تحویل داروهای مورد نیاز خود، دست به اعتصاب زده است.

نامه محتشمی‌پور به وزیر اطلاعات پزشکیان!

  

برسد به دست آقای خطیب، وزیر محترم اطلاعات

سلام آقای وزیر

دوشنبه، شهریور ۱۹، ۱۴۰۳

قیمت رسمی انواع نان در تهران ۴۰ تا ۶۶ درصد افزایش یافت

 

نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد. قیمت‌های رسمی جدید، برای نان لواش، افزایش حدود ۴۰ درصدی و برای نان سنگک حدود ۶۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیانیه ی نهضت مقاومت ملی ایران

 

بنیانگذار دکتر شاپور بختیار
National Movement of the Iranian Resistance
NAMIR

Founded by Shapour Bakhtiar

http://www.namironline.info

 

بیانیه ی

نهضت مقاومت ملی ایران

درباره‌ی

طرح روسیه ـ باکو برای

تغییر مرز میان ایران و ارمنستان

۹۲ درصد ایرانیان از وضعیت فعلی ناراضی‌اند

  

الناز محمدی / روزنامه هم‌میهن

۹۲ درصد ایرانیان به وضعیت فعلی ایران معترضند؛ این خلاصه بخش «مسائل و آسیب‌های اجتماعی» موج چهارم پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان است که داده‌هایش آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ جمع‌آوری و حالا به یکی از مهمترین پیمایش‌ها درباره وضعیت جامعه ایران تبدیل شده است.

احضار ۵ زندانی سیاسی زن به دادسرای اوین

  

نرگس محمدی، پخشان عزیزی، محبوبه رضایی، وریشه مرادی و پریوش مسلمی به دادسرای امنیت اوین احضار شده‌اند. هر پنج زندانی امروز هیجدهم شهریور ماه از حضور در دادسرا امتناع کردند.

آیا پزشکیان واقعاً به فکر انتقال پایتخت است؟

 

مسعود پزشکیان طی بازدید از قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: «تهران به عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت نداریم...» این نخستین بار نیست که مسئولان ایرانی تنها راه‌حل برای خروج از بن‌بست تهران را جابه‌‍جایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور می‌دانند.