به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۲۲، ۱۴۰۳

اسرائیل برای بار پنجم مدرسه‌ای در غزه را هدف قرار داد؛ 18 نفر کشته شدند

 

حمله هوایی اسرائیل بار دیگر، روز گذشته، مدرسه‌ای را در نوار غزه هدف قرار داد که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند. این حمله به افزایش شمار قربانیان منجر شد و طبق بیانیه سازمان آتش‌نشانی غزه، تا روز پنج‌شنبه، تعداد قربانیان به 18 تن نفر رسیده است.


محمود بصل، سخنگوی آتش‌نشانی غزه اعلام کرد: «برای پنجمین بار، اسرائیل مدرسه الجاعونی وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) را بمباران کرده و 18 شهروند را کشته است که دو نفر از آنان کارکنان آژانس و مابقی زنان و کودکان هستند. همچنین بیش از 18 نفر دیگر مجروح شده‌اند که حال برخی از آنان وخیم است.»


کشته‌شدن شش نفر از کارکنان آنروا

آژانس آنروا اعلام کرد که در این حمله هوایی شش نفر از کارکنانش کشته شده‌اند که این بالاترین شمار قربانیانی است که این آژانس در یک حادثه متحمل شده است.


آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، به کشته شدن این شش نفر اعتراض کرد و در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «آنچه در غزه رخ می‌دهد، کاملاً غیرقابل قبول است. بار دیگر، یک مدرسه که به 12 هزار نفر پناه داده بود، هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.» او افزود که «شش نفر از کارکنان آنروا در میان کشته‌شدگان هستند» و خواستار توقف فوری این نقض‌های آشکار حقوق بین‌المللی شد.


درخواست برای توقف وحشت

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف، نیز به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و اشاره کرد که طبق گزارش‌ها، دست‌کم دو کودک در این حمله کشته شده‌اند. او از لزوم پایان دادن به «این وحشت» سخن گفت و تأکید کرد که «غزه نیاز فوری به آتش‌بس دارد.»


ادعای حمله دقیق

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل مدعی شد که جنگنده‌های این کشور «حمله دقیقی» به محل حضور شبه‌نظامیان حماس انجام داده‌اند که در یک مرکز فرماندهی و کنترل در مدرسه الجاعونی واقع در مرکز غزه فعالیت می‌کردند.

العربیه فارسی