به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۲۴، ۱۴۰۳

محمد علی زم: انقلاب اسلامی نه، انقلاب شیعی!

  پدر روح‌الله زم در گفت‌وگویی با رسانه «دیدارنیوز»

12-3.jpg

محمد علی زم: امام خمینی گفتند ۱۵ سال به ما فرصت بدهید! آن ۱۵ سال شده سه تا ۱۵ سال و اتفاقی نیفتاده هواپیماها و کشتی ها ایران را دور می زنند ما می توانستیم ۶ میلیون بشکه نفت صادر کنیم ولی الان به
سختی۲ میلیون بشکه صادر می کنیم 

فقر و فلاکت به دلیل بی توجهی به ثروت ملی عارض ما شده است./دیدارنیوز

ایران وایر - محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم که به دست دستگاه قضایی جمهوری‌اسلامی اعدام شد در گفت‌وگویی با انتقاد از عملکرد ۴۰ساله‌ی مسئولین حکومتی گفت: «ما قرار بود که انقلاب اسلامی داشته باشیم نه انقلاب شیعی.»

محمدعلی زم، مدیر اسبق حوزه اندیشه و هنر اسلامی و پدر روح‌الله زم در گفت‌وگویی با رسانه «دیدارنیوز» با اشاره به کابینه مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم و شعار «وفاق ملی» گفت: «زن‌ها نیمی از مردم تاریخ و جهان هستند، حالا هنر کردیم یک خانم را به گفته آقای پزشکیان و با توصیه رهبر گذاشتیم وزیر راه و یا یک نفر را به عنوان معاون وزیر علوم از اهل سنت. ما قرار بود که انقلاب اسلامی داشته باشیم نه انقلاب شیعی.»

آقای زم با انتقاد از کارنامه جمهوری‌اسلامی یادآوری کرد که «روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی خطاب به حکومت شاه گفته بود که به ما ۱۵ سال وقت بدهید اگر از شما بهتر اداره نکردیم ما را بیرون کنید».

روح‌الله زم، روزنامه‌نگار و فرزند محمدعلی زم، با فعالیت‌هایی علیه نظام جمهوری‌اسلامی، مدیریت کانال خبری «آمدنیوز» را برعهده داشت. وی سال ۱۳۹۸ در عراق بازداشت شد و با تحویل به نیروهای امنیتی جمهوری‌اسلامی به ایران منتقل گردید. سپس یک سال پس از آن اعدام شد.