به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۲۴، ۱۴۰۲

حمله به مقر فرماندهی انتظامی راسک؛ چند مهاجم و نیروی پلیس کشته شدند

 مقامات ایران می‌گویند در حمله به مقر انتظامی راسک دست‌کم ۱۱ نیروی پلیس کشته شدند،

 (بی بی سی ، ایران اینترنشنال)

افراد مسلح به مقر فرماندهی انتظامی در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان حمله کردند. بر اساس گزارش‌ها، این درگیری که به کشته شدن چند نفر از مهاجمان و نیروهای پلیس منجر شد، چند ساعت طول کشید. گروه «جیش العدل» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

سعید منتظر المهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، خبر حمله به مقر انتظامی در راسک را تایید کرد و گفت در این حمله تعدادی از مهاجمان و نیروهای پلیس کشته و زخمی شدند. او افزود وضعیت در راسک تحت کنترل است.

گروه «جیش العدل» در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را پذیرفته و گفت نیروهایش ساعت دو بامداد جمعه ۲۴ آذر به این مقر حمله کرده‌اند.

پیش‌تر حال وش و کمپین فعالان بلوچ از صدای انفجار مهیب و درگیری‌های سنگین در مقر فرماندهی نیروی انتظامی در شهرستان راسک سیستان و بلوچستان خبر دادند.

به گزارش حال‌وش، پهپادهای نظامی-تجسسی بر فراز آسمان راسک در حال پرواز و فیلمبرداری هستند. طبق این گزارش، صدای تیراندازی با گذشت بیش از پنج ساعت از حمله به مقر فرماندهی نیروی انتظامی راسک ادامه داشت.

حال‌وش به نقل از منابع محلی افزود: وضعیت راسک به شدت امنیتی است و نیروهای نظامی در نقاط مختلف شهر و تپه‌های اطراف آن مستقر شده‌اند. اینترنت نیز راسک با اختلال همراه شده است.

طبق این گزارش، پس از سه ساعت از آغاز درگیری، نیروهای کمکی اعزامی به مقر فرماندهی نیروی انتظامی نیز هدف حمله قرار گرفتند.

در ۱۷ تیر ماه امسال نیز به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله شد که گروه «جیش‌العدل» مسئولیت این حمله به را بر عهده گرفت. «جیش‌العدل» در بیانیه‌ای این کلانتری را «از عاملان اصلی رخ دادن فاجعه جمعه خونین زاهدان» دانست.

بر اساس گزارش‌های مختلف سازمان‌های حقوق بشری، پس از برگزاری نماز جمعه هشتم مهر ۱۴۰۱، نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در کلانتری ۱۶ زاهدان به طرف مردم معترض زاهدان به صورت مستقیم تیراندازی کرده و دست‌کم ۱۰۰ شهروند را کشتند.

سپاه پاسداران همان زمان بیانیه‌ای منتشر کرد و گروه جیش‌العدل را مسئول حمله به پاسگاه و تیراندازی به مردم معرفی کرد، اما مولوی عبدالحمید بارها در خطبه‌های نماز جمعه خود حکومت را عامل تیراندازی به مردم و قتل آن‌ها دانست.

علیرضا مرحمتی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفته است که در حمله به مقر انتظامی راسک «دست‌کم ۱۱ نفر از نیروهای فراجا کشته شده‌اند.»

Social embed from instagram