به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، دی ۰۷، ۱۴۰۲

نامه به وزیر خارجه آلمان درباره خطر اعدام ۱۹ نفر در ایران

۱۹ زندانی سیاسی در ایران در خطر اعدام هستند

  

نامه سرگشاده به خانم بئربوک وزیر خارجه آلمان فدرال و خانم لوئیزه امتزبرگ مسئول حقوق بشر دولت فدرال آلمان

نه به اعدام؛ ۱۹ نفر در ایران در معرض خطر اعدام هستند

خانم محترم آنالینا بئربوک وزیر امور خارجه المان

همانطور که مطمئنا می‌دانید، نقض حقوق بشر رژیم علیه مردم ایران هر روز بدتر می‌شود. مردم دستگیر، تجاوز، شکنجه، کشته و اعدام می‌شوند، زیرا آنها برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر می‌جنگند. به ویژه زنان زیر سرکوب قرار دارند؛ بطور مثال قوانین سختگیرانه پوشش اجباری، که توسط پلیس با مجازات‌های سنگین اجرا می‌شود. رژیم همچنین سعی می‌کند با کاهش ریشه‌ای گزینه‌های ارتباطی از شکل‌گیری مقاومت و آزادی بیان جلوگیری کند.

بازداشت، سرکوب، شکنجه و اعدام مخالفان در رژیم اسلامی سابقه‌ای ۴۴ ساله دارد. برای توقف اعدام سیستماتیک در ایران، از مردم ایران، جامعه جهانی، دولت‌های دموکراتیک و جهان مدافع حقوق بشر خواهشمندیم،، اقدامات فوری برای جلوگیری از اعدام عزیزانمان توسط حکومت اسلامی اتخاذ کنند.

اسامی زندانیان سیاسی که در یک قدمی اعدام هستند، به شرح زیر است:

۱. مجاهد کورکور
۲. رضا رسایی
۳ . سامان یاسین
۴ . سعید شیرازی
۵ . علی محمد پریسائی
۶ . جمال عسگری
۷ . محسن افرانژیان
۸ . فرشاد رنگیان
۹ . فرزانه معینی
۱۰. محمد معینی
۱۱. داریوش پریسائی
۱۲. فرهاد شرامین
۱۳. آرمین جوان
۱۴. حمید دادرس
۱۵. جابر فروغی
۱۶. سجاد پرویز
۱۷. حمید دستوانه
۱۸. ایزا فروغی
۱۹. فردین پریسائی

تقاضا می‌کنیم، برای حقوق بشر در ایران تلاش کنید و هرآنچه درتوان دارید، برای متوقف کردن اعدامها انجام دهید. زمان آن رسیده است که جامعه بین‌المللی واضح و علنی به رژیم جمهوری اسلامی بگوید: نقض حقوق بشر را در ایران تحمل نخواهد کرد.

اکثر افراد محکوم شده، جوانانی هستند که هنوز تمام عمرشان را در پیش دارند و فقط به خاطر اینکه برای آزادی و دموکراسی تلاش کردهاند، قرار است اعدام شوند! با جلب حمایت جهانی و اعتراضات قاطع، می‌توان از اعدام‌ها جلوگیری کرد.

در آلمان و اتحادیه اروپا، تعطیلات کریسمس زمانی از صلح، توفیق و بخشش است. اما برای جمهوری اسلامی ایران، اعیاد غربی همیشه فرصتی بوده، تا از بی‌توجهی جهان برای نقض حقوق بشر بهره‌برداري کند. امسال نیز رژیم دوباره از فرصت کریسمس برای ارتکاب جنایات خود سوءاستفاده می‌کند، زیرا فکر می‌کند؟؟ که در حال حاضر همه سرگرم هستند و متوجه نخواهند شد.

آلمان به عنوان کشور دموکرات، صلح طلب و مدافع حقوق بشر، نمی‌‌تواند در ایام کریسمس نسبت به جنایات جمهوری اسلامی ساکت و بی‌تفاوت باشد. دولت فدرال و اتحادیه اروپا ملزم به دادخواست و اعتراض هستند. بنابراین، از شما می‌خواهیم از توانایی‌های خود استفاده کنید و باتمام تلاش رژیم را از جنایات وحشتناک بازدارید. در کنار مردم ایران قاطعانه بایستید!

شما می‌دانید: همیشه جمهوری اسلامی از فرصت‌ها برای اعدام افراد بهره جویی کرده است. آنها سعی می‌کنند در سکوت جهان خوابیده، صدای زیردستان و بیگناهان را خاموش کنند.

رژیم جنایت و خون همیشه اعدام‌ها را در آخر هفته‌ها و در مناسبت‌هایی انجام می‌دهد که جامعه بین‌الملل با مسائل دیگر مشغول است. مایه شرمساری است؛ جهان غرب و مدافعان حقوق قانونی می‌دانند، این اعدام‌ها غیرقانونی و بی‌عدالتی محض هستند.

لذا، از شما خواستار هستیم به ما علیه اعدام بپیوندید! در غیر این صورت، اعتبار شما و رابطه با مردم ایران در معرض سوال قرار خواهد گرفت. با اعتراضات قاطع و فشار بین‌المللی، میتوان از اعدام‌ها جلوگیری کرد و به مردم ایران نشان داد که جامعه جهانی در کنار آنها است.

لطفا خواسته‌ها و مطالبات ما را درقبال اعدام‌ها بسیارجدی بگیرید! تغییر در ایران تنها زمانی ممکن است که جامعه جهانی و به ویژه جمهوری فدرال آلمان در رابطه با ایران متحد باشند. بهمین دلیل روی شما حساب می‌کنیم.

زن، زندگی، آزادی

بااحترام
بهروز اسدی

رونوشت: تمام احزاب در پارلمان آلمان و اروپا
مطبوعات
سازمانهای حقوق بشری

از طرف فوروم دمکراتیک ایرانیان
بهروز اسدی
۲۶ دسامبر ۲۰۲۳

ایران امروز