به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۱۷، ۱۴۰۳

ارتش اسرائیل از آمادگی نیروهایش برای اقدام تهاجمی در داخل لبنان خبر داد

 

 رئیس ستاد ارتش اسرائیل: ارتش به دنبال کاهش تهدیدات علیه ساکنانمنطقه شمالی و بلندی‌های جولان، به موازات آمادگی برای حمله در مرحله بعدی است


هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش در حال آماده شدن برای انجام اقدامات تهاجمی در داخل لبنان هستند.


هالیوی در جریان بازدید میدانی از منطقه جولان گفت که تمرکز ارتش اسرائیل بر رویارویی با حزب‌الله است و حملاتی که در ماه گذشته انجام شده و شمار اعضای کشته‌شده حزب‌الله،بسیار زیاد است.


هالیوی بدون ورود در تفاصیل افزود: «ارتش اسرائیل به دنبال کاهش تهدیدات علیه ساکنان منطقه شمالی و بلندی‌های جولان،به موازات آمادگی برای حمله در مرحله بعدی است.»


پیشتر حملات هوایی سنگین اسرائیل به جنوب لبنان تجدیدشد، به طوری که به گفته رسانه‌های اسرائیلی، نیروی هوایی در سلسله حملات خود، سکوهای پرتاب موشک در چندین شهر در جنوب لبنان از جمله بیت‌لیف، عیترون، الضهیره و کفرکلا را هدف قرار داد.


توپخانه اسرائیل نیز همزمان با این بمباران‌های هوایی،حملاتی را انجام داد.


صبح روز 25 اوت رویارویی گسترده میان حزب‌الله واسرائیل رخ داد و این گروه از پرتاب صدها موشک و پهپاد برای بمباران مواضع اسرائیل از جمله پایگاه سرویس اطلاعاتی نظامی در نزدیکی تل‌آویو، در پاسخ به ترور فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی خود در حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در 30 ژوئیه خبر داد.


اسرائیل نیز اعلام کرد که با انجام حملات پیشگیرانه به جنوب لبنان از اجرای «بخش بزرگی از حمله» حزب‌الله،جلوگیری کرده است.


آمار کشته‌های دو طرف

بر اساس آمار بیانیه‌های رسمی و اعلامیه‌های ترحیم حزب‌الله و دیگر مراکز، از آغاز تشدید تنش‌ها در مرزهای جنوب لبنان، دست کم 610 نفر از جمله 394 عضو حزب‌الله و 135 غیرنظامی در لبنان کشته شده‌اند.


مقامات دست‌اندرکار در اسرائیل نیز اعلام کردند در جریان این درگیری‌ها، 24 سرباز و دست کم 26 غیرنظامی از جمله 12 کشته در جولان اشغالی سوریه را شمارش کردند.

العربیه فارسی