به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۸۹

شادي صدر و محبوبه عباسقلي‌زاده به حبس و شلاق محکوم شدند


شادی صدر                          محبوبه عباسقلی زاده

ایلنا: محمد مصطفايي وكيل دو تن از فعالان زن از برگزاري دادگاه رسيدگي به اتهامات شادي صدر و محبوبه عباسقلي در روز 18 ارديبهشت ماه خبر داد. وي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينكه شادي صدر و محبوبه عباسقلي درخارج از كشور به سر مي‌برند، اعلام كرد كه اين دادگاه بدون حضور آنها برگزار شد. به گفته وي اتهامات اين دو نفر عبارت بود از: اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي، اخلال در نظم عمومي و تمرد در برابر مامورين.
وكيل شادي صدر از حكم 5 سال حبس تعزيري به جهت اقدام عليه امنيت كشور و يكسال حبس تعزيري و تحمل 74 ضربه شلاق به جهت اخلال در نظم عمومي و تمرد در برابر ماموران دولت خبر داد.
وي افزود: محبوبه عباسقلي‌زاده هم به جهت اقدام عليه امنيت كشور به 2 سال حبس تعزيري و 6 ماه حبس تعزيري و تحمل 30 ضربه شلاق جهت اخلال در نظم عمومي محكوم شده است.

محسن آرمین بازداشت شد
پارلمان‌نیوز : سخنگو و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، صبح امروز بازداشت شد. دختر محسن آرمین در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، درباره جزئیات بازداشت پدرش گفت:« صبح امروز بعد از دقایقی که از خروج پدر از منزل می‌گذشت، پدرم همراه با چند مامور به منزل مراجعت کرد.» وی افزود:« ماموران که حکم بازداشت و تفیش منزل که گویا از دادستانی بود را به همراه داشتند بعد از دقایقی که همکاران آن‌ها برای تقتیش خانه آمدند در منزل ماندند و بعد از آن پدرم را به همراه خود بردند.» فرزند آرمین خاطر نشان کرد: «تیم تفیتش به همراه خود لپ تاب، اوراق و کارت‌های شناسایی را به همراه خود بردند.»
گفتنی است، پیش از این نیز دوبار یکبار بعد از انتخابات و یک‌بار بعد از حوادث عاشورا، ماموران برای بازداشت محسن آرمین به منزل وی مراجعه کرده بودند که در آن مقاطع وی در منزل حضور نداشت.

              سعیده منتظری

آقای مهندس میرحسین موسوی لطفا اندکی تأمل فرمایید

 در گفته دادستان تهران (آقای جعفری دولت آبادی). شاید سخنان دیروز ایشان در مورد شما را از سر خیرخواهی ندانید اما دستور علم اخلاق و فرمایش معصوم(ع) است که : «أنظر إلی ما قال و لاتنظر إلی من قال».
آقای جعفری دولت آبادی پس از واکنش اعتراضی شما به اعدامهای سیاسی اخیر، در نطقی در مورد شما یادآور شده اند: «کسانی که مدعی پیروی از خط امام (ره) هستند، چگونه می توانند آموزه های ایشان را که ایستادگی در برابر گروهک های معاند بود فراموش کنند؟ ... در همان سالهایی که اعدامهایی بر اساس حکم حضرت امام (ره) علیه منافقین صورت گرفت، ایشان نخست وزیر بود. اگر چنین ادعایی دارد، چگونه در آن دوران خدمت کرد؟!»
آقای مهندس میرحسین موسوی! من درصدد تأیید سخن ایشان نیستم، اما بد نیست از سخنان ایشان به این نتیجه برسیم که نقد و نقادی را بایستی به عنوان یک نیاز برای جامعه بدانیم. چرا عملاً همگی کردارمان را به تاریخ می سپاریم تا آیندگان ناقد ما باشند؟! این وظیفه همگانی است که گذشته خود را نقد نماییم و اگر اشتباهی داشته ایم در صدد جبران آن برآییم. این مهم برای دولتمردان ضروریتر است. آنها بایستی قبل از این که تاریخ و آیندگان به نقد کردار آنان بپردازند، خود گذشته خود را نقد نمایند. حتماً می دانید که نقد صادقانه به نفع جنبش سبز هم خواهد بود.
و باید به این نکته متوجه باشیم که اصل مهم در نقادی این است که هیچ فردی را مصون از خطا و اشتباه ندانیم، و اساس کارمان بر این حدیث نبوی قرار گیرد که : «کل بنی آدم خطاء و خیر الخطائین التوابون» : "همه فرزندان آدم خطاکارند، و بهترین خطاکاران توبه کنندگانند".
به امید آن روز.
و امید این که پوینده راه حق و حقیقت باشیم.
سعیده منتظری
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389
(سعیده منتظری دختر آيت الله منتظری مي باشد)