به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۸۹

   محمد اصفهانی 
سیصد گل سرخ 
سیصد گل سرخ یک گل نصرانی / ما را ز سر بریده می ترسانی
ما گر ز سر بریده می ترسیدیم / در محفل عاشقان نمی رقصیدیم
      محمد ملکی در اثر حمله قلبی در بیمارستان بستری شد

ادوارنیوز : دکتر محمد ملکی روز جمعه گذشته دچار حمله قلبی شد و بلافاصله در بیمارستان بستری گردید.
این حمله در اثر عوارض بیماری نوسان ضربان قلب است که در اثر سختی ها و فشارهای وارده بر ایشان در سال گذشته تشدید شده است. ایشان هم اکنون تحت مراقبت ویژه هستند و قرار است تا در روزهای آینده تحت عمل جراحی قلب قرار گیرند. دکتر محمد ملکی با وجود کهولت سن و بیماریهای متعدد، سال گذشته مدت ۶ ماه را در زندان اوین و در شرایط بسیار نامساعدی در بازداشت بودند و در آن مدت نیز چندین بار دچار حمله قلبی شده و در بیمارستان بستری گردیدند. ایشان همچنین از بیماری سرطان پروستات نیز رنج برده و پس از آزادی از زندان در اسفند ماه گذشته مشغول مداوای این بیماری هستند.

وضعیت خطرناک هنگامه شهیدی
به گزارش سایت حزب اعتماد ملی، هنگامه شهیدی، مشاور دبیر کل این حزب مورد حمله و ضرب و شتم یک فرد معتاد در بند نسوان قرار گرفت.بر اساس همین گزارش، هنگامی که هنگامه شهیدی قصد داشت داروی خود را از پرستار بهداری دریافت کند، یکی از زندانیان «معتاد»شروع با آزار و اذیت شهیدی کرد و وقتی مورد اعتراض قرارگرفت ، هنگامه شهیدی را به میان جمعی از «بزه کاران» پرتاب کرده و به شدت وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.
این گزارش می‌افزاید که هیچ یک از افراد حاضر در صحنه، اقدامی جهت جدا کردن وی برای جلوگیری از ضرب و شتم هنگامه شهیدی انجام ندادند.
به گفته سایت اعتماد ملی، هنگامه شهیدی چندین بار پیش از این اعتراض خود را به حضور زندانیان زن سیاسی در میان «بزه کاران» و «معتادان» به معاون دادستان اعلام کرده است.

اما انتقال تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی به زندان‌هایی همچون رجایی‌شهر و قرار دادن‌شان در کنار زندانیانی که سابقه جنایت دارند، نگرانی خانواده‌های اینان را افزایش داده است، چندی پیش، مهدیه محمدی همسر زیدآبادی گفته بود که نگران ابتلای او به بیماری‌ ایدز به خاطر شرایط خطرناک زندان رجایی‌شهر است.
در تعدادی از زندان‌ها، امکان حمله زندانیان مبتل به ایدز با سوزن آلوده، به زندانیان دیگر باعث بروز نگرانی‌هایی شده است.