به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۸۹

معلم، باغبان باغ عشق است


ابوالفضل عابدینی نصر به یازده سال حبس قطعی محکوم شد

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شعبه 13 دادگاه تجدید نظر استان خوزستان حکم 11 سال حبس ابوالفضل عابدینی نصر را که پیش تر از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز صادر شده بود؛ مورد تائید قرار داده است.
خانواده عابدینی در گفتگو با خبرنگار هرانا اعلام داشتند که فرصت اعتراض به حکم شعبه یکم دادگاه انقلاب برای ایشان 3 هفته بوده و وکیل ایشان لایحه دفاعیه را تنظیم نموده ولی فرصت ارائه آن به دادگاه تجدید نظر وجود نداشت.
ابوالفضل عابدینی نصر آخرین بار نیمه شب 11 اسفند ماه 1388، در پی سناریو سازی دستگاه امنیتی علیه فعالین حقوق بشر، در منزل مسکونی خود در رامهرمز با محاصره منزل و ضرب و شتم شدید دستگیر و به انفرادی بند2 الف زندان اوین منتقل شد.
گفتنی است محمد اولیایی فر، وکیل آقای عابدینی نیز، هم اکنون در بند 350 زندان اوین دوران محکومیت یک ساله اش را می گذراند.


تائید محكوميت عرب سرخی و هاله سحابی

 فارس: شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران احكام صادره در خصوص فيض الله عرب سرخي، هاله سحابي و مهدي كلاري را تاييد كرد.پيش از اين شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران عرب سرخي را به استناد مواد 610 و 500 قانون مجازات اسلامي مجموعا به 6 سال حبس محكوم كرده بود.
هاله سحابي نيز پيشتر از سوي شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق حضور مكرر در تجمعات غير قانوني و اخلال در نظم عمومي مجموعا به دو سال حبس و پرداخت مبلغ سيصد هزار تومان جزاي نقدي بدل از شلاق محكوم شده بود.
دادگاه تجديدنظر همچنين راي صادره از سوي شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامي تهران كه به موجب آن مهدي كلاري به 3 سال حبس تعزيري و پرداخت يك ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شده بود را تاييد كرد.

اعلامیه
گروه پزشکان ایرانی مقیم اتریش
پیرامون اعدام پنج نفر از زندانیان سیاسی در ایران
هموطنان گرامی
طبق گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز نوزدهم اردیبهشت ماه مصادف با نهم ماه مه دوهزار وده پنج نفر از زندانیان سیاسی به نام های فرزاد کمانگر - علی حیدریان - فرهاد وکیلی شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان که تقاضائی جز ازاذی بیان وعقیده واسقرار حقوق بشر را نداشته اند در زندان اوین به دار اویخته شده اند
بنا بر گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران این افراد قبل از اجرای حکم اعدام جهت کسب اعترافات بی مورد شدیدا تحت شکنجه قرار گرفته بودند.
از طرف دیگر دادگاهی که حکم اعدام برای فرزاد کمانگر - علی حیدریان وفرهاد وکیلی را صادر کرده است فقط و فقط مدت شش دقیقه برای دفاع هر سه متهمین و ان هم بدون داشتن وکیل مدافع مقرر داشته است
طبیعی است دادگاههائی که بر این منوال وبدون وجود وکیل مدافع وحق طبیعی متهم پیرامون دفاع از خود ورد اتهامات وارده چنین احکامی را صادر می کنند هدفی جز ایجاد ترس و وحشت وتنش زائی در جامعه را ندارند
با این ترتیب یک بار دیگر به خوبی عیان گردیده است که قوه قضائیه ایران جز ابزاری در دست حکومت جمهوری اسلامی نبوده ونیست و استقلالی برای رسیدگی به پرونده کسانی را که بیهوده مورد اتهامات واهی قرار گرفته اند را ندارد
پزشکان ایرانی مقیم اتریش مدافع حقوق بشر در ایران ضمن اعتراض شدید به دستگیری خود سرانه شهروندان ومبارزین راه ازادی شکنجه و تجاوز به زندانیان وفقدان امکانات پزشکی برای انان از کلیه سازمان ها ی بین المللی حقوق بشر میخواهد که بیش از پیش و بطور فعال تر علیه اقدامات غیر انسانی و ضد بشری دولت جمهوری اسلامی و دستگاه انسان کشی ان اعتراض نموده وبا افزایش فشارهای بین المللی این دولت را موظف به قبول وشناسائی حقوق شهر وندان وحقوق بشر بنمایند
گروه پزشکان ایرانی مقیم اتریش مدافع حقوق بشر

جلاد ننگت باد!!
تسليت سازمان سوسياليست های ايران
به خانواده های علم هولی، کمانگر، حیدریان، وکیلی و اسلامیان

در سحرگاه روز يکشنبه ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ پنج تن از زندانيان سياسی، بنام های شيرين علم هولی، فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی، مهدی اسلاميان، که مدتها در سخت ترين شرايط درشکنجه گاه های حکومت جمهوری اسلامی بسر می بردند،اعدام شدند!
     
مهدی کروبی در دیدار با خانواده علی ملیحی گفت:
"عدالت نایاب است"
 «چگونه می توان بدون ضابطه افرادی را اعدام کرد؟»
مهدی کروبی درحاشیه دیداری با خانواده علی ملیحی درباره اعدام فرزاد کمانگر و چندتن دیگر گفت:« طبیعی است که ما از مرگ افراد و اعدام آنها متاثر می شویم و اصولا مخالف رواج یافتن چنین برخوردهایی هستیم. اعدام این افراد در شرایطی صورت گرفته است که هیچکس از چندوچون پرونده آنها باخبر نیست و جرم آنها به دلیل علنی نبودن دادگاه و عدم رعایت آیین دادرسی و قانون، برای هیچکس محرز نشده است. سخنان وکلای اعدام شدگان و اینکه اعدام ها بدون اطلاع آنها صورت گرفته است نیز بسی متاسف کننده و نشان از آن دارد که عدالت نایاب است و رویه فعلی هیچ تناسبی با موازین شرعی و قضایی ندارد. چگونه می توان بدون ضابطه افرادی را اعدام کرد و نسبت به عواقب آن و دامن زده شدن به فضای بی اعتمادی بی تفاوت بود؟ مگر جان آدمیزاد چنین ارزان است که بتوان به راحتی و با کمترین وسواس قانونی و در بی خبری عمومی آن را ستاند؟ معلوم نیست آقایان خود را درچه جایگاهی می بینند که به راحتی و بدون درنظرگرفتن عاقبت کار چنین حکم می دهند.البته وقتی جان آدمیزاد چنان ارزان شود که عده ای را به صرف یک اعتراض مدنی در خیابان به گلوله ببندند چنین رفتارهای خارج از رویه ای نیز رواج می یابد.»

فراخوان سایت گزارشگران
 در محکومیت جنایت هولناک اعدام ۵ تن از زندانیان سیاسی دربند

وجدانهای آگاه و بیدار!: جنایتی هولناک توسط جمهوری اسلامی بوقوع پیوست  ۵ تن از فعالین سیاسی و روزنامه نگار دربند که مدتهای مدید تحت شکنجه های قرون وسطائی حکومت جمهوری اسلامی قرار داشتند در میان بهت و حیرت همگان بدار آویخته شدند. مرگ و نیستی منتقدین و مخالفان سیاسی رهاورد حاکمان از ابتدا تاکنون برای مردم کشورمان بوده است. از اسمان تاریک و غم انگیز ایران خون میبارد و کابوس مرگ پاکترین جوانان و اندیشمندان سیاسی پایان ندارد. فرزاد کمانگر – شیرین علم هولی – مهدی اسلامیان – فرهاد وکیلی – علی حیدریان بجرم دگر اندیشی طعمه خشونت طلبی و کینه توزی رهبران و دستگاه قضائی جمهوری اسلامی شدند.
ادامه مطلب

صدور حکم بازداشت تمام اعضای خانواده ی کمانگر
خبرگزاری هرانا - پس از اعدام مخفیانه ی فرزاد کمانگر به همراه چهار زندانی سیاسی دیگر در سحرگاه نوزدهم اردی بهشت، دستگاه امنیتی برای تمام اعضای خانواده ی فرزاد کمانگر حکم بازداشت صادر کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، پس از گذشت بیش از سه روز از اعدام فرزاد کمانگر، مقامات قضایی هم چنان در خصوص تحویل پیکر این معلم جان باخته و باقی اعدام شدگان کارشکنی می کنند؛ در همین رابطه صبح امروز در سومین روز حضور خانواده ها در مقابل زندان اوین، نیروهای امنیتی برای بازداشت سلطنه رضایی(مادر فرزاد)، مهراد کمانگر(برادر فرزاد)، سرور(همسر مهرداد کمانگر)، شیرین کمانگر(خواهر فرزاد) و جاوید کمانگر(برادر زاده ی ۱۵ ساله ی فرزاد) تلاش کردند.
بر همین اساس خانواده ی کمانگر که برای تحویل گرفتن وسایل فرزاد همانند روزهای گذشته به زندان اوین مراجعه کرده بودند، بعد از بحث و جدل چندباره در خصوص تحویل گرفتن پیکر و وسایل فرزاد کمانگر در کمال ناباوری اقدام ماموران برای بازداشت خود را مشاهده کردند. اما تلاش ماموران برای بازداشت این خانواده به دلیل مقاومت و دخالت مردم حاضر به نتیجه نرسید و اعضای خانواده توسط مردم حاضر به بیرون از صحنه منتقل می شوند و در حالی اعضای خانواده داغدار فرزاد کمانگر تحت تعقیب نیروهای انتظامی - امنیتی هستند که تنها خواستار اجرای قانون و تحویل گرفتن پیکر و وسایل فرزند خود هستند.
لازم به توضیح است دستگاه قضایی-امنیتی تحویل دادن پیکرهای فرهاد وکیلی، فرزاد کمانگر، علی حیدریان، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی را منوط به تشکیل جلسه شورای امنیت ملی و نظر مساعد آنان نموده است.

پاسخی به محبت ها
           عباس امیر انتظام

در چنین شرایطی که دیدن تاریکیها، نامهربانیها و ناجوانمردیها تصویر همیشگی زندگی روزمره را تشکیل میدهند و بیشتر آهنگهایی که به گوش میرسد صدای جلادان است که سر هر کوی و برزن فریاد "مرگ بر آزادی خواهان" را سر میدهند، آواز یاران و عاشقان ایران چه زیبا و دلپذیر است. من از دریافت پیامهای کوتاه ولی سرشار از عشق و قدرشناسی هموطنان از چهار گوشه دنیا، که صرفاً بر مناسبات انسانی استوار است و نه ملاحظات و داد و ستدهای سیاسی، از عشق و انرژی لبریز میشوم و به ایرانی بودن خودم میبالم. امیدوارم که زندگی این فرصت را به من بدهد که در ایران آزاد دست همه ی عاشقان ایران را به گرمی بفشارم.
 عباس امیرانتظام  ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ تهران