به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۸۹

دلم تنگ است
زندگی، آی زندگی، خسته ام

ترانه زندگی، شکیلا، اینجا کلیک کنید

    شیرین فیروزی (کرمی)

«پاسخش شد زندان»


تقدیم به دکتر اکبر کرمی و تمام اسرای سر افراز حقوق بشر (زندانیان سیاسی - عقیدتی)، چه آنها که شهره اند، چه آنها که ناشناس، به پاس کوشش هاشان برای تحقق آزادی، دموکراسی، برابری و صلح. من نمی توانم برای آزادی آنها کاری انجام دهم تنها می توانم فراموششان نکنم. پس هماره بلند باد نامشان و گرامی باد یادشان.
میان من و تو دیوارهاست
میان من و تو زنجیرها
میان من و تو تو سکوتِ فروخورده ای است
تلخ و رنج آور
تو در میان دیوارهای یک زندان
و من اسیر وحشت زندانبان
تو در درون یک سلول زندانی / ومن برون آن / تو در اسارت استبداد / و من اسیر استعمار / کجاست رویایمان / کجاست آزادی / کجاست دنیایمان / کجاست آبادی / سوال بود تنها / و پاسخش شد زندان / زندان / زندان.

شیوع بیماری در میان زنان زندانی اوین 
گزارش های خبرنگار کلمه حاکی است که برخی از زندانیان سیاسی زن در تماس با خانواده های خود گفته اند که در همه بندهای زنان بویژه اندرزگاه چهار وضعیت بهداشت بسیار نامناسب است و حتی بیماری هایی از قبیل شپش و عفونت های زنانگی و همچنین گلو دردهای چرکین رواج پیدا کرده است .بسیاری از این بیماری ها در برخی از زنان به قدری مزمن شده است که به آنتی بیوتیک ها نیز مقاومت پیدا کرده اند. چند روزی است که آب گرم نیز برای حمام کردن وجود ندارد و همه زندانیان زن با آب سرد حمام می کنند.
به گفته زنان زندانی مسوولین زندان نسبت به مداوای این بیماران اقدام نمی کنند و اعتراض های پی در پی زندانیان زن نیز تاکنون اثری نداشته است.
زندانیان زن به خاطر تغذیه نامناسب ،دچار نقص سیستم ایمنی شده اند و به همین دلیل مرتب بیمار می شوند.
تعداد زیادی از زندانیان سیاسی زن بویژه زندانیان حوادث پس از انتخابات در بندهای عمومی اوین نگه داری می شود و اوضاع نامناسب بهداشتی در هفته های اخیر به نگرانی این خانواده های زندانیان سیاسی افزوده است.

زندانیان سیاسی را آزاد کنید

۲۰ زندانی در صف اعدام
دویچه وله: با اعدام پنج زندانی، شمار اعدام‌شدگان سیاسی پس از انتخابات سال گذشته در ایران، به هشت تن رسید. هم‌اکنون حکم اعدام ۱۷ زندانی کرد و سه زندانی غیرکرد صادر شده است. دیگر زندانیان سیاسی نیز در معرض خطر صدوراحکام سنگین هستند.
زينب جلاليان، حبيب الله لطيفی، شيرکو معارفی، رستم ارکيا، حسين خضری، انور رستمی، محمد امين عبداللهی، قادر محمد زاده، مصطفی سليمی، حسن طلعی، ايرج محمدی، رشيد اخکندی، محمد امين اگوشی، احمد پولادخانی، سيد سمی حسينی، سيد جمال محمدی، عزيز محمد زاده ۱۷ زندانی کردی هستند که حکم اعدامشان صادر شده است. محمد امین ولیان دانشجوی بیست ساله، زندانی دیگری است که به اتهام پرتاب سنگ به خودروی نیروی انتظامی در روز عاشورا به اعدام محکوم شده است. حامد روحی‌نژاد، بیمار ۲۳ ساله‌ی مبتلا به ام اس‌، زندانی دیگر محکوم به اعدام است که از اردیبهشت ماه سال ۸۸ در زندان بسر می‌برد.
امیررضا عارفی معروف به پیمان نیز زندانی ۲۱ ساله دیگری است که از فروردین ۸۸ در زندان است. وی نیز در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است.
از سوی دیگر انتقال برخی دیگر از زندانیان از جمله عیسی سحرخیز، احمد زیدآبادی و مسعود باستانی به زندان گوهردشت نیز موجب نگرانی فعالان حقوق بشر شده است. این افراد که همه روزنامه‌نگار هستند در کنار مجرمان خطرناک و متهمان به قتل نگهداری می‌شوند.
همچنین از بند ۳۵۰ زندان اوین خبر رسیده که پس از اعدام فرهاد وکیلی در روز ۱۹ اردیبهشت که زندانی این بند بود، دیگر زندانیان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. مسئول بند ۳۵۰ پس از این اعتراض زندانیان، تعدادی از آنها را به اندرزگاه ۷ و ۸ اوین و تعدادی دیگر را به زندان گوهردشت کرج منتقل کرده است.

اتحاديه اروپا اعدام های نوزده ارديبهشت را شديداً محکوم کرد
هرانا: کاترين اشتون گفت:  اتحاديه اروپا اعدام های اخير ۵ نفر را ”شديدا محکوم میکند“. خبرگزاری فرانسه با مخابره اين خبر افزود: در بيانيه کاترين اشتون گفته شده است ”اتحاديه اروپا اعدامهای صورت گرفته، شيرين علم هولی، فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی و مهدی اسلاميان در ۹ مه ۲۰۱۰ در زندان اوين را شديدا محکوم میکند“ .
کاترين اشتون تأکيد کرد اتحاديه اروپا ”به‌طور عميقی نگران احکام مکرر اعدام، صادر شده در رابطه با اقليتها و افرادی میباشد که در تظاهراتهای بعد از انتخابات در ايران شرکت داشتند،“ …
وی هم‌چنين از رژيم ايران خواست تا ”برای زينب جلاليان و حسين خضری که در حال حاضر در زندان در انتظار اعدام هستند… . مجازاتهای ديگری را در نظر بگيرد“.


حکایت دزدی مجسمه ها از چند نگاه
تعطیلات نوروز امسال تنها برای منازل کسانی که در سفر بودند خطرناک نبود. در این روزهای تعطیل پروژه دزدیده شدن مجسمه های شهر تهران کلید زده شد .
مجسمه برنزی "شهریار" از مقابل سالن تئاتر شهر ، مجسمه های برنزی "صنیع خاتم" از پارک ملت، "ستارخان" از خیابان ستارخان، "باقرخان" از خیابان شهرآرا، و دو مجسمه دیگر از خانه هنرمندان ایران دزدیده شد.
آنجایی که مجسمه ها از جنس فلزاتی بودند که قادر به آب کردن و استفاده در بازار بود، انگیزه این دزدی ها استفاده از مواد آن اعلام شد.اما هنگامی که مجسمه های بزرگتری در روزهای هفته و شبانه از جایگاهشان ناپدید شدند، آن وقت تحلیل های دیگری هم بر این ماجرا صورت گرفت .
در اردیبهشت ماه اما دو مجسمه "شریعتی" در پارک شریعتی و "مادر و فرزند" در شهرک غرب به فهرست مجسمه های سرقت شده از سطح شهر تهران اضافه شدند.
یک دزدی چند تحلیل
عده ای ازتحلیلگران معتقدند که این کار ممکن است توسط یک گروه افراطی مذهبی صورت گرفته باشد .آنها معتقد هستند که از آنجایی که ساختن مجسمه و مجسمه به نظر بسیاری از فقها حرام است ممکن است این کار توسط افراطیون مذهبی صورت گرفته باشد .
عده ای نیز معتقد هستند که ممکن است این کار با هدف جمع آوری چهره مشاهیر از سطح شهر صورت گرفته باشد .
عده ای نیز همچنان سخن از این می گویند که کسانی این مجسمه ها را آب می کنند و فلز مذاب آن را به فروش می رسانند .
با این حال آنچه به قطعیت در این سرقت ها آشکار است این است که این نمی تواند یک دزدی بدون هماهنگی باشد و هر چه هست افراد و یا ارگان هایی در این امر شریک هستند.

اعضای القاعده به داخل و خارج از ایران رفت و آمد دارند
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنج‌شنبه در گزارشی اختصاصی خبر داد که آن دسته از اعضای گروه تروریستی القاعده که پیشتر در ایران دستگیر شده‌اند «بی‌سروصدا به داخل و خارج از ایران رفت و آمد دارند». این خبرگزاری منبع خبر خود را «مقامات اطلاعاتی سابق و فعلی آمریکا» معرفی کرده است.
این خبرگزاری در گزارش خود این احتمال را مطرح کرده است که جمهوری اسلامی کنترل خود را بر اعضای زندانی القاعده کاهش داده تا این گروه تروریستی بار دیگر بتواند نیروهای خود را برای مبارزه با ایالات متحده سامان دهد.
در حالی که نیروهای ارتش آمریکا حملات خود به گروه القاعده در خاک پاکستان را افزایش داده‌اند، به گفته‌ آسوشیتدپرس، هر گونه افزایش نیروی القاعده «می‌تواند مهارت‌ها و روحیه اعضای آن را بالا برده و تهدیدی باشد برای ثبات منطقه».
آسوشیتدپرس می‌گوید که مقامات اطلاعاتی آمریکا تلاش کرده‌اند با کنترل مکالمات تلفنی اعضای القاعده زندانی در ایران و تصویربرداری ماهواره‌ای تحرکات این افراد را زیر نظر بگیرند.
آسوشیتدپرس از جمله اعضای گروه القاعده که در ایران به سر برده‌اند به این افراد اشاره کرده است: ابوحفص اهل موریتانی، مشاور بن لادن، ابوسعید المسری، مسئول امور مالی القاعده، سلیمان ابوغیث، سخنگوی بن لادن، و مصطفی حامد که در این گروه نقش مربی عملیات تروریستی را بر عهده داشته است.