به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۸۹

       سعدي شیرازی
 هر كه‌ دلارام‌ ديد از دلش‌ آرام‌ رفت‌
چشم‌ ندارد خلاص‌ هر كه‌ در اين‌ دام‌ رفت
ياد تو مي‌رفت‌ و ما عاشق‌ و بي‌دل‌ شديم‌/ پرده‌ برانداختي‌ كار به‌ اتمام‌ رفت
گر به‌ همه‌ عمر خويش‌ با تو برآرم‌ دمي‌/  حاصل‌ عمر آن‌ دم‌ است‌ باقي‌ ايام‌ رفت
احضار فرزند ارشد آیت الله منتظری به دادگاه ویژه روحانیت
حجت الاسلام احمد منتظری فرزند مرحوم آیت الله العظمی منتظری، به دادسرای ویژه روحانیت احضار شد .
وی که طی پنج ماه گذشته دو بار به اداره اطلاعات قم احضار و پیرامون ادامه کار دفتر مرحوم آیت الله منتظری و پرداخت شهریه به طلاب، تهدید تلفنی شده بود، احضار امروز را در راستای فشارهای امنیتی جهت تعطیلی دفتر آیت الله منتظری ذکر کرد.
احمد منتظری در سایت دفتر آیت الله منتظری آورده است : "باسمه تعالیاینجانب احمد منتظری در تاریخ ۸۹٫۰۳٫۰۸ به دعوت دادسرای ویژه روحانیت قم در ساعت ۹ صبح در آن دادسرا حاضر شدم و چون در آن جلسه تهمت هایی به اینجانب زده شد لازم دیدم موارد را شفاف بیان نمایم تا جواب تهمت‌های مشابه آن نیز باشد. دادیار شعبه ۴ جناب حجة الاسلام آقای انصاری و بازپرس آن دادسرا جناب آقای قاضوی در جلسه‌ای نسبتاً دوستانه مسئله تعطیلی دفتر آیت الله العظمی منتظری را مطرح کردند که با مخالفت جدی اینجانب روبرو شدند. همانطور که در دو جلسه قبل در اداره اطلاعات قم مطرح شده بود و اینجانب جواب داده بودم که طبق هیچ قانونی ادامه کار دفتر منع نشده‌است و من به هیچوجه این ننگ را نمی‌پذیرم که دفتر مرحوم پدرم را تعطیل نمایم. پس از اتمام مذاکرات نامه‌ای توسط دادیار شعبه ۴، جناب حجة الاسلام انصاری، تهیه شد و پس از مشاوره با دیگر قسمت‌ها تایپ گردید و به اینجانب ابلاغ گردید که با کمال تأسف و تعجب مضمون آن این بود که: “حجة‌الاسلام احمد‌منتظری تاکنون دو بار در تاریخ ۸۸٫۱۲٫۰۵و ۸۹٫۲٫۶ در اداره اطلاعات قم حاضر شده است و علیرغم تعهد خود مبنی بر تعطیلی دفتر مرحوم آیت الله منتظری، همچنین به کارهای خلاف شرع و قانون خود ادامه می دهد و به اخذ وجوهات شرعیه و پرداخت شهریه ادامه می‌دهد و در روز ۸/۳/۸۹ مجدداً به او ابلاغ شد که باید دفتر را تعطیل نماید


انتقال منصور اسانلو به بند معتادان زندان رجايی شهر کرج


خبرگزاری هرانا - منصور اسانلو، فعال سرشناس کارگری و رئيس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به بند معتادان به مواد مخدر و بيماران عفونی موسوم به "بند متادون" زندان رجايی شهر کرج، منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، سيد محمد روح الله هاشمی - فرزند مجتبی هاشمی - که به اتهام قتل برادر و همسر برادرش در زندان رجايی شهر محبوس است، به تحريک کرمانی رييس و معاونش فرجی، از مسئولان حفاظت زندان بر عليه منصور اسانلو اعلام شکايت کرده تا اسانلو بر اساس اين شکايت به بند متادون(بند ۵ عمومی) منتقل شود. گفته می شود اين شکايت مقابل دوربين از هاشمی گرفته شده است.
لازم به يادآوری است که آقای اسانلو، از تابستان سال ۸۶ و دو هفته پس از بازگشت از اجلاس لندن تاکنون در زندان به سر می برد.


حسین الله‌کرم: «کارکرد حزب‌الله به دولت واگذار شد»

پایه‌گذار گروه موسوم به «انصار حزب‌الله» که از آن با عنوان "گروه فشار" و "لباس شخصی‌ها" نیز یاد می‌شود اعتراف می‌کند کارکرد این تشکل به محمود احمدی‌نژاد واگذار شده است.
در گفت و گوی «خبر» با حسین الله کرم روایتی از شکل گیری انصار حزب الله، ویژگی های آن و کارکردهای جریان حزب اللهی در شرایط فعلی آمده است. او در این گفت و گو اظهار داشته که کارکرد جریان‌های حزب اللهی که بر مقتضیات زمان شکل می‌گرفت در دوران "دولت عدالت گرای احمدی‌نژاد!" به این دولت واگذار می‌شد.
وی با رد اینکه حاشیه نشین سیاست شده است گفته است: البته به این معترفم که کارکرد جریان‌های حزب اللهی که بر مقتضیات زمان شکل می‌گرفت به این دولت واگذار می‌شد.

اطلاعیه دفتر فائزه هاشمی در مورد حمله عوامل ناشناس
«این یورش وحشیانه بیشتر شبیه حمله مغولان به ایران بوده است»
 دفتر فائزه هاشمی رفسنجانی، با صدور اطلاعیه ای، خبر حمله عوامل ناشناس به آن دفتر را تایید کرد و علت این اقدام را، "نه سرقت"، بلکه "ایجاد وحشت و انجام آزار و اذیت" خاطرنشان ساخت.
اطلاعیه ای که توسط روابط عمومی دفتر فائزه هاشمی رفسنجانی منتشر شده، به شرح زیر می باشد:
"صبح شنبه هشتم خرداد، هنگامی که کارکنان فدراسیون اسلامی ورزش زنان بر سرکار خود حاضر شدند با صحنه غیر منتظره ای روبرو گردیدند: قفل شکستۀ درها، اتاق های بهم ریخته، میزهای زیر و رو شده، اسناد و مدارک بیرون ریخته شده …. همه چیز حاکی از آن بود که عده های با داشتن زمان کافی وخیال راحت از جنبه امنیتی با بازکردن و بعضاً شکستن قفل ها نسبت به بهم ریختن و شکستن وسایل، زیر و رو کردن اوراق اداری نه به قصد سرقت که به قصد ایجاد وحشت و آزار و اذیت اقدام نموده اند.
اقداماتی نظیر جابجایی گاوصندوق و شکستن قفل آن بدون دست زدن به داخل آن، صدمه زدن به پنکه ها، شکستن المنت سماور، ریختن مقادیر زیادی دستمال در توالت و جاگذاشتن رشته کلید های ساخته شده با نام قفل ساز نمی تواند کار سارقانی باشد که از خود با شربت و پرتقال نیز پذیرایی کرده اند .
در این یورش وحشیانه که بیشتر شبیه حمله مغولان به ایران بوده، و نشاندهنده ماهیت عاملان آن است فقط یک مانیتور مستعمل و دو جعبه خاتم( صنایع دستی) و چند کالای کوچک دیگر که احتمالاً برای ردگم کردن بوده است به سرقت رفته است."


فرهنگ لاتی و لمپنیسم در موسیقی ایرانی
آدم بعضی ترانه های ایرانی را که می شنود، می بیند بیخود نیست که لات و لومپنی چون احمدی نژاد که حتی در گفتگوهای دیپلماتیک با زبان لاتی حرف می زند، رییس جمهور ایران شده.
به ترانه ی "تهدید"، اثری از آقای شاهکار بینش پژوه گوش بدهید. فکر نکنم کسی در اینکه زبان این ترانه به شدت لاتی ست، شکی داشته باشد. جملاتی چون "فکر میکنی نباشی من می میرم / برو بینیم بابا، بذار باد بیاد" یا "هی منو تهدیدم نکن که میرم / یه چیزی ام دستی میدم، نباشی" و یا "لگام تو به گردنم نچسبید / کم زده بودی چسبش رو، براومد" فقط از دهان یک لات می تواند بیرون بیاید. ادامه مطلب