به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۸۹

     بهرام رحمانی

مبادله جاسوسان و تروریست ها!
دولت فرانسه، علی وکیلی راد، تروریست اعزامی حکومت اسلامی به فرانسه را که با همدستان خود در سال 1991، شاپور بختیار آخرین نخست وزیر حکومت پهلوی و منشی جوان او سروش کتیبه را با ضربات چاقو به قتل رسانده بودند به ایران تحویل داد.
عی وکیلی راد و هم چنین یک تاجر ایرانی، در ازای دختر جوانی به نام کلوتید ریس که در ایران در بازداشت به سر می برد و چند روز پیش توسط حکومت اسلامی آزاد گردید مبادله شد. کلوتید ریس 24 ساله، مهندس انرژی اتمی فرانسه بود که در دانشگاه اصفهان کار گرفته بود، به عنوان جاسوس با سازمان های امنیتی - اطلاعاتی دولت فرانسه همکاری می کرد.
 پدر ريس، از اعضای كميساريای انرژی هسته ‌ای فرانسه و مادر وی عضو ارتش اين كشور است.
موریس دوفرس، نایب رییس پیشین سازمان ضدجاسوسی فرانسه، پس از رسیدن ریس به فرانسه، در اظهاراتی فاش کرد که کلوتید ریس که زبان فارسی را نیز به روانی صحبت می ‌کند، رابط سازمان ضدجاسوسی فرانسه بوده است. او مدعی شد که کلوتید ریس برای این سازمان اطلاعات لازم را در رابطه با سیاست داخلی و برنامه‌ های اتمی ایران جمع ‌آوری می ‌کرده است. این ادعا به سرعت و قویا از سوی دولت فرانسه و هم چنین سازمان ضدجاسوسی این کشور رد شد و دولت فرانسه از موریس دوفرس شکایت کرد.
برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه، در حالی که هرگونه رابطه ای را در این باره تکذیب می کند اما وی فراموش کرده است که در ژانویه سال جاری رسما اعلام کرده بود که حکومت اسلامی ایران، خواهان آزادی تروریست خود در قبال شهروند فرانسوی کلوتید ریس است.

علی وکیلی راد كلوتيلد ريس

خبرگزاری حکومتی فارس، در روز پنج شنبه 30 اردیبهشت 1389 برابر با 20 می 2010، به نقل از یک نمانیده حزب حاکم فرانسه نوشته بود: «يك نماينده حزب حاكم فرانسه در سخنانی ادعاهای وزير خارجه فرانسه درباره تبادل «كلوتيد ريس» تبعه فرانسوی را «دروغ» خواند.
بنا به گزارش فارس، به نقل از روزنامه فرانسوی «نوول آبزرواتور»، «ديديه ژوليا» از نمايندگان حزب جنبش برای اتحاد مردمی فرانسه روز گذشته طی بيانيه‌ ای اعلام كرد: «اظهارات برنار كوشنر، درباره تبادل «كلوتيد ريس» شهروند فرانسوی با علی وكيلی راد (از افرادی كه گفته می ‌شود در قتل شاپور بختيار نقش داشته است) يك دروغ است.»
وی افزود: «فرانسه با كتمان واقعيت نمی ‌تواند اعتبار، آبرو و احترام به دست آورد.» اظهارات اين نماينده در حالی صورت می گيرد كه كوشنر روز گذشته در پی اظهارات «محمود احمدی ‌نژاد» ریيس‌ جمهور ایران مبنی بر اين كه «آزادی ريس به رفتار مقامات فرانسوی بستگی دارد» در ادعايی اعلام كرد كه ايران خواستار تبادل كلوتيد ريس با علی وكيلی راد است.»
محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، به خبر گزاری فرانسه گفته است که با آزادی «کلوتید رایس» موافق است، در صورتی که رهبران فرانسه کمی در رفتارشان با جمهوری اسلامی تجدید نظر کنند.
وی گفته است که ما می خواهیم این مشکل را حل کنیم. ولی حل آن به رفتار رهبران فرانسه بستگی دارد. کافی است که آن ها قدری در رفتار خود تجدید نظر نموده و راه تعادل در پیش گیرند و این مساله حل می شود. وی افزوده است که رهبران فرانسه به خوبی می دانند که باید چکار کنند تا این مشکل حل گردد.
گرچه احمدی نژاد، صریحا نمی گوید که کلوتید رایس را با علی وکیلی راد یکی از تروریست هایشان مبادله کند. اما طرف فرانسوی، یعنی «برنارد کوشنر» وزیر امور خارجه فرانسه، به سرعت واکنش نشان داده و اعلام می کند : «پاریس حاضر به انجام چنین مبادله ای نیست.»
این اولین بار نبود که محمود احمدی نژاد، این مبادله را مطرح و پیشنهاد می کند. نیکلا سرکوزی، رییس جمهوری فرانسه در کپنهاگ در پاسخ به پرسش خبرنگاری در این باره گفته بود که بسیار خوشحال است که رییس جمهوری اسلامی ایران «کلوتید رایس» را بی گناه می داند. وی می گوید که از سخنان ایشان این طور استنباط می شود که نگاهداری کلوتید رایس، نه به خاطر کارهایی که انجام داده، بلکه به لحاظ رفتار رهبران فرانسه می باشد.
همین اظهارات دو پهلو و در لفافه سران حکومت اسلامی و فرانسه و به ویژه نتایج آن، یعنی استقبال رسمی مقامات فرانسه از ریس در کاخ ریاست جمهوری فرانسه و حکومت اسلامی از وکیلی راد در فرودگاه تهران، آشکارا نشان می دهند که این دو حکومت، جاسوسان و تروریست هایشان را مبادله کرده اند. حال این که توافقات دیگر آن ها در چه سطحی و در چه زمینه هایی است در حال حاضر معلوم نیست. باید دید که مثلا موضع سرسخت تاکنونی سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه علیه فعالیت های اتمی حکومت اسلامی ایران، به کجا خواهد رسید؟!
علی وکیلی ‌راد، در سال ۱۹۹۴ در دادگاهی در فرانسه، به دلیل دست ‌داشتن در ترور آخرین نخست ‌وزیر دوران شاه به حبس ابد محکوم شد.
يک دادگاه در فرانسه روز سه ‌شنبه 18 می 2010، تنها چند روز پس از آزادی کلوتید ریس فرانسوی، على وكيلى راد را پس از ۱۹ سال زندان آزاد كرد. به گزارش خبرگزارى فرانسه، يک روز پس از آن كه وزير كشور فرانسه حكم اخراج وكيلى راد را از خاك اين كشور صادر كرد، دادگاه فرانسه با صدور حكمى این زندانی را آزاد اعلام کرد.
در کتاب «مجموعه اسنادی در رابطه با فعالیت های تروریستی دولت جمهوری اسلامی ایران»، درباره ترور شاپور بختیار و سروش کتیبه، می خوانیم:
«شاپور بختیار آخرین نخست وزیر رژیم سلطنتی و همکارش سروش کتیبه روز 6 اوت 1991 در «سورن» در حومه پاریس به طرز فجیعی به قتل رسیدند... علی وکیلی راد که روز 21 اوت 1919 در کنار دریاچه آلمان در شهر ژنو دستگیر شد و فرد دیگری به نام ضیاء سرحدی نیز که در سفارت جمهوری اسلامی در بن کار می کرد، شناسایی و به درخواست بازپرس پرونده «ژان اولی بروگیر» در سوئیس دستگیر و به فرانسه تحویل داده شد...
قاتلین بختیار با یکی از آشنایان خود بختیار، به نام فریدون بویر احمدی، علی وکیلی راد و محمد آزادی با ضربات چاقو بختیار و سروش کتیبه منشی او را به قتل می رسانند و بدون این که مشکلی از طرف ماموران محافظ اقامتگاه بختیار برای آن ها به وجود آید از منزل وی خارج می شوند...» (1)
كلوتيد ريس، شهروند 24 ساله فرانسوى كه به تدريس زبان فرانسه در دانشگاه اصفهان اشتغال داشت، دهم تير ماه 1388، توسط نيروهاى امنيتى در فرودگاه بين‌المللى تهران بازداشت شد و پس از آن به اتهام «جمع‌آورى اطلاعات از فعالیت های اتمی و حمايت از اغتشاش‌گران» در دادگاه گروهى بازداشت‌شدگان پس از انتخابات به ده سال زندان محكوم شد.
کلوتید ریس، صبح روز یک شنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ ایران را به مقصد فرانسه ترک کرد. وی، پس از ورود به فرانسه، با سارکوزی در کاخ الیزه دیدار نمود.
کلوتید ریس روز یک‌شنبه پس از آن که با یک هواپیمای دولتی از طریق امارات به فرانسه بازگشت، در کاخ الیزه مورد استقبال نیکلا سرکوزی قرار گرفت و این تنها یک روز پس از آن بود که وزارت کشور فرانسه با صدور حکم اخراج علی وکیلی ‌راد، قاتل شاپور بختیار، زمینه را برای آزادی این تبعه ایرانی فراهم کرد.
ریس، در سخنانی از همه کسانی که به آزادی وی کمک کرده اند به ویژه رییس جمهوری فرانسه تشکر کرد. او گفت که به مردم ایران و همه افرادی که در زمان محاکمه وی در دادگاه حضور داشتند و برخی از آن ها اعدام شدند، فکر می کند.
کلوتید ریس، ۲۵ ساله که برای یک فرصت شش ماهه مطالعاتی در دانشگاه اصفهان به ایران سفر کرده بود پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و در جریان اعتراضات مردمی پس از آن، از سوی حکومت اسلامی ایران متهم به جاسوسی و ارسال عکس از اعتراضات خیابانی توسط ایمیل به خارج از کشور شده بود. بر اساس حکم اولیه دادگاه حکومت اسلامی، خانم ریس به تحمل ۱۰ سال حبس در ایران محکوم شده بود که در جلسات تجدیدنظر این حکم به پرداخت جریمه نقدی 300 میلیون تومان معادل ۲۸۵ هزار دلار کاهش یافت.
پس از رسیدن خانم ریس به فرانسه، روزنامه تلگراف در گزارشی، و به نقل از یک مامور ارشد در سرویس جاسوسی فرانسه نوشت: خانم کلوتید ریس به صورت داوطلبانه و با شجاعت کامل در جهت منافع ملی‌ فرانسه، اطلاعاتی‌ را به سرویس جاسوسی فرانسه منتقل می کرده است. آقای Siramy بیان کرده است که «اگرچه وی» به معنای واقعی، یک جاسوس رسمی‌ نبوده ولی‌ به سرویس امنیتی فرانسه اطلاعاتی‌ را در جهت منافع کشور فرانسه منتقل می کرده است. وی بیان کرده که خانم کلوتید ریس، اطلاعاتی‌ رأ در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری و هم چنین سایت هسته ‌ای نطنز که در نزدیکی‌ محل کارش بوده (دانشگاه صنعتی اصفهان)، به فرانسه منتقل کرده است.
وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه، یعنی یک روز پس از آزادی کلوتید ریس، حکم اخراج وکیلی راد از فرانسه را امضاء کرد.
همه شواهد نشان می دهند که حکومت ایران و فرانسه در پشت پرده بر سر آزادی کلوتید ریس در تهران و وکیلی راد در فرانسه با همدیگر معامله کرده اند. در ماه ‌هاى گذشته، بارها مقام‌ هاى ايرانى به صورت تلويحى اعلام كرده بودند كه در قبال آزادى زندانيان ايرانى در فرانسه، حاضر به بازنگرى در وضعيت كلوتيد ريس هستند، اما ظاهرا مقامات فرانسوى صراحتا هر گونه تبادل در اين زمينه را رد می كردند. تا این که اين هفته مسئولین قضایی حکومت اسلامی ايران، به طور ناگهانی حكم زندان وى را به ۳۰۰ ميليون تومان جزاى نقدى تبدیل کردند و اجازه دادند او خاك ايران را ترك كند.
خبرگزاری فرانسه، سه شنبه 28 اردیبهشت 1389 برابر با 18 می 2010، نوشت، دو روز پس از آزادی كلوتيد ريس، شهروند فرانسوى كه به مدت ده ماه در بازداشت حکومت آخوندهای قداره بند بود، دادگاه اجرای احکام پاریس امروز سه شنبه با حکم اخراج على وكيلى راد، تروريست اعزامى حکومت تهران كه به جرم شركت در قتل شاپور بختيار آخرين نخست وزير شاه، 19 سال در زندان فرانسه بود، موافقت کرد.
خبرگزاری فارس، خبرگزاری نزدیک به وزارت اطلاعات حکومت اسلامی، در تاریخ 29 اردیبهشت 1389 برابری با 19 می 2010، در رابطه با ورود وکیلی راد به ایران، نوشت:
«علی وكيلی ‌راد، پس از ورود به كشور در جمع خبرنگاران با صدايی لرزان و در حالی كه اشك در چشمانش حلقه زده بود گفت:‌ واقعا جهنم را گذراندم و امروز خوشحالم كه بهشت را پيدا كردم.»؟!
حسن قشقاوی معاون امور كنسولی و سفیر سابق حکومت اسلامی در سوئد که به استقبال این تروریست در فرودگاه خمینی رفته بود، «از طرف دولت جمهوری اسلامی ورود وكيلی ‌راد را پس از نزديك به 19 سال فراق و دوری از وطن به خانواده و به ويژه مادر و عمويش تبريك و تهنيت گفت.» او، هم چنين ادعا كرد كه آزادی وكيلی ‌راد هيچ ارتباطی با آزادی كلوتيد ريس تبعه فرانسوی بازداشت شده در ايران ندارد.
كاظم جلالی، عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، كه به نمايندگی از مجلس شورای اسلامی در فرودگاه حضور يافته بود طی اظهاراتی با بيان اين كه وكيلی ‌راد دوران محكوميتش را گذرانده تصريح كرد: «بيگانگان نبايد منتی در اين زمينه بر سر ما بگذارند.»
این عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، «وكيلی ‌راد» این آدم کش حرفه ای را «اسوه مقاومت و قهرمان» توصيف كرد و گفت: «خوشحاليم كه امروز فرزند قهرمان، ‌متدين و وفادار به نظام و جمهوری اسلامی را در بين خود داريم.» جلالی در پايان «از طرف ریيس مجلس و كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی ورود وكيلی ‌راد را به وی و خانواد‌ه ‌اش خير مقدم گفت.»
در هر صورت دولت فرانسه و حکومت تهران مرتبط بودن این دو مورد را به یکدیگر را با سماجت رد کرده اند. اما هیچ انسان آگاهی این ادعاهای کاذب مقامات و سران حکومت اسلامی و فرانسه را باور نمی کند.
در دو هفته اخیر مقامات قضایی دولت فرانسه، علاوه بر علی وکیلی راد، یک عنصر دیگر حکومت اسلامی، به نام «مجید کاکاوند» را نیز از زندان آزاد کردند و به او اجازه دادند که به ایران بازگردد. کاکاوند، در مارس سال ۲۰۰۹ به اتهام خرید تجهیزات نظامی از شرکت های آمریکایی و صدور غیرقانونی آن ‌ها به ایران از طریق مالزی، دستگیر شد. دولت آمریکا، خواهان استرداد او به این کشور بود.
گفته می‌ شود که آزادی جنجالی و بحث ‌انگیز دو تبعه‌ ایران از زندان ‌های فرانسه، در ازای اجازه خروج کلوتید ریس از ایران بوده است.
سایت خبرآنلاین، با درج خبر آزادی وکیلی راد، نوشت: «امضاء شدن حکم آزادی وکیلی راد پس از آزادی کلوتید ریس تبعه فرانسه که در انتخابات سال قبل بازداشت شده بود این گمان را تقویت می ‌کند که ایران در قبال آزادی ریس توانسته حکم آزادی وکیلی‌ راد را بگیرد.»
نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه، قبل از این وقایع در هر موضع گیری خود حکومت اسلامی را شدیدا مورد انتقاد قرار می داد، روز سه ‌شنبه 18 اردیبهشت 1389 - 18 می 2010، هم زمان با آزادی وکیلی راد، بیانیه توافق هسته ‌ای در تهران میان ایران و برزیل و ترکیه را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت که باید منتظر دریافت جزئیات این توافق به صورت کتبی ماند. سارکوزی که مشغول دیدار از اسپانیا بود، افزود: «فرانسه همراه با سایر اعضای گروه ۵+۱ توافق یادشده را بررسی خواهد کرد و حاضر است بدون هرگونه پیش‌ شرطی به بحث درباره‌‌ پرونده‌ هسته ‌ای ایران بپردازد.»
روزنامه بریتانیایی گاردین، سه ‌شنبه شب در خبری از قول سورن مارگولی، وکیل وکیلی راد، اعلام کرد که این دو به یکدیگر «بی ‌ارتباط هم نبوده ‌اند» و «پرونده ریس باعث به تعویق افتادن آزادی موکل او شده است.»
روزنامه گاردین از قول «آگاهان و ناظران» می‌ نویسد که از دادگاه‌ های فرانسه «آزاد کردن فردی با جرائمی چنین جدی پس از گذراندن حداقل حکم بعید و غیرمعمول است.»
هم چنین به نوشته‌ روزنامه «نویه تسورشر تسایتونگ» چاپ سوییس، هم زمانی آزادی دو زندانی ایرانی و فرانسوی را، در حالی که روابط میان دو کشور در تیره ‌ترین وضعیت ممکن در طی سال ‌های اخیر است، نمی‌ توان تنها «یک حادثه» تلقی کرد. فرانسه یکی از کشورهایی بوده که همواره سخت ‌ترین مواضع را در برابر برنامه‌ های هسته‌ ای ایران اتخاذ کرده است.
افزون بر آن نفوذ گسترده‌ ایران در آفریقا، به ویژه ایجاد روابط با کشورهایی نظیر کومور که تا سالیان متمادی جزو مستعمره‌ های فرانسه بوده است، و هم چنین افزایش حضور نظامی فرانسه در خلیج فارس، دست به دست هم داده ‌اند تا تهران و پاریس چندان روابط گرم و ویژه ‌ای با یکدیگر نداشته باشند، هرچند که با آزادی ‌های اخیر (علی وکیلی ‌راد و مجید کاکاوند از زندان‌ های فرانسه) نشانه‌ هایی دال بر رفع تنش میان دو کشور به چشم می‌ خورد.
بعد دیگر این قضیه به نوشته‌ روزنامه «نویه تسورشر تسایتونگ» آشکار شدن اطلاعات معتبری است که نشان می ‌دهند رایزنی ‌ها میان پاریس و تهران برای رفع کشمکش ‌های اخیر جریان دارد. نکته‌ قابل توجه در این میان این است که این رایزنی‌ ها نه همانند آنچه پیش‌ تر آشکار شده بود، از طریق سنگال، بلکه از طریق قطر صورت می ‌گیرد و این کشور رابط میان محمود احمدی ‌نژاد و نیکولا سارکوزی است.
سه‌ شنبه شب در حالی که علی وکیلی راد، قاتل شاپور بختیار، در تهران مورد استقبال رسمی مقامات حکومت اسلامی قرار گرفت، حزب اپوزیسیون فرانسه در پاریس به آزادی او اعتراض کرد و به دولت نیکولا سرکوزی توصیه کرد که «به جای رد کردن شواهد، واضح توضیح دهد که دست به چه انتخابی زده است.»
بنوآ هامون، سخن گوی حزب سوسیالیست فرانسه، در این زمینه خطاب به دولت سرکوزی گفت: «این که بگویند چیزی در مقابل آزادی ریس نداده ‌اند یعنی این که ما را احمق فرض کرده ‌اند.»
اپوزیسیون فرانسه، هم چنین اشاره کرده است که دولت نیکولا سرکوزی برای آزادی کلوتید ریس علاوه بر علی وکیلی راد، در مورد مجید کاکاوند نیز تصمیمی مشابه گرفته است.
البته ناگفته نماند که این اولین بار نیست دولت فرانسه، تروریست های حکومت اسلامی را به دنبال معاملاتی آزاد می کند. رییس جمهور سوسیالیست وقت فرانسوا میتران، انیس نقاش تروریست ترور اول بختیار که او هم دو نفر را که یکی هم پلیس بود به قتل رساند، به حبس ابد محکوم شد. اما در ازای آزادی گروگان های فرانسوی توسط حزب الله لبنان، میتران او را عفو کرد. او پس از آزادی از زندان، راهی تهران شد.
«... انیس نقاش، تروریست معروف و 4 نفر از همدستان او در سال 1980 به محل سکونت بختیار به قصد کشتن او حمله کردند. شاپور بختیار از این حمله جان سالم بدر برد، ولی در این حمله یک مامور پلیس و یک عابر فرانسوی کشته شدند و سه نفر دیگر نیز به شدت زخمی گردیدند. چهار نفر دیگر از اعضای گروه به ترتیب محمد عبید، محمد فوزی، فاتح چدنی و شهاب الدین الکوا نام داشتند.
انیس نقاش و گروه وی دستگیر شدند، در محاکمه آن ها علنا اعلام کردند که بر طبق دستور مقامات بلندپایه حکومت جمهوری اسلامی ایران، ماموریت داشتند که بختیار را به قتل برسانند.
این گروه تروریستی، از تاریخ 18 جولای 1980 به مدت ده سال در زندان به سر بردند، هنگام آزادی این گروه، وزارت دادگستری فرانسه بیانیه کوتاهی صادر نمود و طی آن اعلام داشت که «هر پنج نفر، پس از گذراندن مدت ده سال در زندان مورد عفو رییس جمهوری فرانسه قرار گرفتند و به آن ها دستور اخراج از خاک فرانسه ابلاغ گردید. این دستور به مورد اجرا گذاشته شد.»
انیس نقاش و چهار نفر از همدستان او بعد از آزادی از زندان به ایران پرواز کردند و در فرودگاه مهرآباد تهران، توسط محمود واعظی مورد استقبال رسمی دولتی قرار گرفتند...
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمود واعظی معاون وزرات امور خارجه در امور آمریکا و اروپا، طی ملاقات با «کریستیان گرانیف» سفیر فرانسه در تهران گفت که آزادی انیس نقاش تاثیر مطلوبی در گروه های مسلمان لبنانی به جا خواهد گذاشت...» (2)
هنگامی که همه این ماجراها را در کنار هم تجزیه و تحلیل می کنیم به این نتیجه می رسیم که حکومت های ایران و فرانسه پشت پرده و مخفیانه با همدیگر در مورد مبادله تروریست های حکومت اسلامی با جاسوس فرانسوی، معامله کرده اند.
شکی نیست که دولت ها همواره به دنبال رقابت ها و منافع اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک خود هستند و دفاع آن ها از حقوق بشر نیز به عنوان ابزاری در خدمت همین رقابت ها مورد بهره برداری سیاسی و سوء استفاده قرار می گیرد و به معنای واقعی هیچ دولتی در جهان از منافع مردم خود و جهان دفاع نمی کند!
سران تروریست حکومت اسلامی، سه دهه است که علاوه بر سرکوب مداوم مردم ایران، عارتگر سرمایه های کشور و خانه خراب کردن مردم، شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی، در داخل و خارج کشور نیز به ترور مخالفین خود دست زده اند. خمینی، رهبر حکومت اسلامی، با صدور فرمان حمله به کردستان، ترکمن صحرا، خوزستان، اجباری کردن حجاب، تعطیلی دانشگاه ها، انحلال سازمان ها و احزاب سیاسی، تشکل های دمکراتیک، حمله به نویسندگان و روزنامه نگاران، پافشاری بر ادامه جنگ خانمانسوز ایران و عراق، صدور پان اسلامیسم، فتوای قتل سلمان رشدی، قتل عام چندین هزار زندانی سیاسی در سال 1367 و غیره رسما تروریسم دولتی را به عنوان ابزاری برای نابودی مخالفین اشاعه داد. تاکنون صدها نفر از مخالفین حکومت اسلامی، توسط جوخه های ترور آن در داخل و خارج کشور جان خود را از دست داده اند.
در حالی که اعتراضات مردم آزادی خواه ایران در داخل و خارج کشور و به ویژه اعتصاب عمومی مردم کردستان در اعتراض به اعدام پنج زندانی سیاسی با موفقیت چشمگیری برگزار شده اند؛ روزبروز نیز اعتراضات مردمی در سراسر ایران گسترش می یابد و هم چنین افکار عمومی مردم جهان، به ویژه در اعتراض به اعدام های اخیر، حکومت اسلامی را محکوم می کنند؛ آزادی تروریست علی وکیلی راد توسط دولت فرانسه، جایزه بزرگی به حکومت اسلامی محسوب می شود. بر این اساس روشن است که هر انسان و جریان آزادی خواه و انسان دوستی صریحا این اقدام دولت فرانسه و همکاری با یک حکومت تروریست و جانی را محکوم می کند. اکنون حکومت اسلامی ایران، بیش از هر زمان دیگری با نفرت و انزجار و خشم اکثریت مردم ایران و حتا جهان روبرو است سران این حکومت به هر سازش و معامله بین المللی تن می دهند تا به زعم خود، اعتراضات داخلی را شدیدا سرکوب کند. اما همگان آگاهاند که آینده تیره و تاری در انتظار سران و مقامات ریز و درشت حکومت اسلامی است.
وای به حال مردمان کشورهایی که تروریست ها و جاسوسان به عنوان «قهرمان» معرفی می شوند؟!

منابع:
1- کتاب «مجموعه اسنادی در رابطه با فعالیت های تروریستی دولت جمهوری اسلامی ایران»، به قلم بهرام - ر (رحمانی)؛ چاپ اول: خرداد 1372 - می 1993، صص 20 و 21؛
2- همان منبع صص 16 و 17.
"یادداشت های روز"، ویژه سایت دیدگاه نوشته می شوند. در صورت تمایل به باز تکثیر متن، لطفاً منبع را "یادداشت های روز سایت دیدگاه" قید کنید.
سی ام اردیبهشت 1389 - بیستم می 2010