به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۸۹

ضرب و شتم شدید رسول بداغی در زندان رجایی شهر 

ادوار نیوز: رسول بداغی فعال سیاسی و صنفی و عضو کانون صنفی معلمان که در بند شش زندان رجایی شهر در بازداشت به سر می برد روز جمعه مورد ضرب و شتم شدید مسئولان زندان قرار گرفت.
بنا به گزارش رسیده به ادوار نیوز روز گذشته دو تن از مسئولان زندان رجایی شهر به نامهای مستعار شیخ و دایی قاسم، رسول بداغی را به محلی از زندان برده، دستهای او را از پشت بسته و پس از بستن وی به میله اقدام به ضرب و شتم شدید وی نمودند. علت این اقدام ناجوانمردانه مسئولان زندان اعتراض بداغی به وضعیت نا مناسب زندان رجایی شهر و مشکلات ایجاد شده برای وی بوده است. رفتار بی رحمانه مسئولان زندان در ضرب و شتم این معلم زندانی موجب اعتراض دیگر زندان شده و آنها با اعلام اینکه نامبرده زندانی سیاسی است و نباید اینگونه مورد هتک حرمت و آزار قرار گیرد به رفتار مسئولان زندان معترض شدند. گفتی است وضعیت نامبرده هم اکنون نامساعد است و اثرات ناشی از شدت ضرب و شتم سلامتی وی را تهدید می کند.
مجيد توکلی به بند عمومی منتقل شد
کوهيار گودرزی و حسين رونقی کماکان در اعتصاب غذا
به گزارش دانشجو نيوز مجید توکلی لحظاتی پيش در تماس با خانواده خود از انتقال دوباره خود به بند عمومی خبر داد. وی که به علت آثار اعتصاب غذا توان تکلم بسيار محدودی دارد در اين گفتگوی کوتاه حال عمومی خود را رضايتبخش توصيف کرد.
مجيد توکلی که از سوی دادگاه انقلاب به ۸ سال و نيم حبس تعزيری محکوم شده است، پس از ماه ها انفرادی حدود يک ماه پيش به اندرزگاه ۷ زندان اوين منتقل شد اما پس از انتشار يادنامه وی برای فرزاد کمانگر و زندانيان اعدام شده در ۱۹ ارديبهشت و همچنين اعتراض شديد وی به تفتيش عقايد نمايندگان دادستان در روز ۲ خرداد مجدداً به سلول انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شد. گفته می شود از ديگر دلايل انتقال وی به انفرادی عصبانيت مقامات امنيتی از انتشار جزوه "برای تغيير" وی است. مجيد توکلی به محض انتقال به انفرادی اعلام اعتصاب خشک نمود و به علت وضعيت نامناسب جسمی اش پيش از اعتصاب غذا نگرانی های زيادی در مورد سلامتی مجيد توکلی ايجاد شد تا جايی که روز گذشته وی بر اثر خونريزی معده به بهداری زندان اوين منتقل شد. در نهايت با ادامه ايستادگی اين دانشجوی آزاديخواه بر خواسته خود و حمايت های همه جانبه فعالين سياسی و حقوق بشری داخل و خارج کشور از وی، مسئولين قضايی مجبور به عقب نشينی شدند و مجيد توکلی به بند عمومی بازگشت. اين در حالی است که در ملاقات وکيل مجيد توکلی با دادستان تهران، وی بازگشت وی را به بند عمومی بعيد دانسته و علت انتقال وی به انفرادی را نيزفعاليت های فراوان وی در بند عمومی ذکر کرده بود.
اين درحالی است که دو دانشجوی ديگر زندانی حسين رونقی و کوهيار گودرزی کماکان در اعتصاب غذا به سر می برند.