به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۹


فرزاد کمانگر و شیرین علم‌هولی اعدام شدند

 
دادستانی تهران اعلام کرد که فرزاد کمانگر و شیرین علم‌هولی  به همراه علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان  سحرگاه امروز یکشنبه در زندان اوین اعدام شدند. 
فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ به اتهام عضویت در حزب کارگران ترکیه (پ‌ک‌ک) دستگیر و پس از محاکمه به اعدام محکوم شده‌ بودند. شیرین علم‌هولی نیز در ۲۸ آذر ماه ۱۳۸۸ به اتهام «خروج غیرقانونی» از مرز، به تحمل دو سال حبس تعزیری و به اتهام «محاربه از طریق ارتباط با پژاک»، به اعدام محکوم شده بود. آن‌طور که دادستانی تهران اعلام کرده، مهدی اسلامیان نیز یکی از عوامل انفجار بمب در «حسینیه سیدالشهدای» شیراز است.
مهرداد کمانگر ضمن اعلام بی خبری از وضعیت برادرش می گوید ما از دیروز هیچ تماسی با فرزاد نداریم و امروز ما هم از خبری که فارس و سایت ها منتشر کرده اند فهمیده ایم که فرزاد را اعدام کرده اند ولی کاش خبر درست نباشد. 

مهرداد کمانگر می گوید: من اصلا جرات نمی کنم خبر اعدام فرزاد را به مادرم بدهم.اگر این کشور قانون داشت من الان شرمنده مادرم نبودم. نمی دانم به مادرم چه بگویم. چشم انتظار آقای بهرامیان وکیل فرزاد هستیم . او را به دادستانی فرستاده ایم تا خبر واقعی را برایمان بیاورد. همه امیدم فقط همین است که خبر راست نباشد چون اصلا به خانواده هیچ اطلاعی نداده بودند. برادر فرزاد کمانگر ضمن اشاره به تماس خود با مسولان پرونده فرزاد در وزارت اطلاعات، با بیان اینکه وزارت اطلاعات استان می گوید پرونده فرزاد را به دادستانی منتقل کرده ایم می گوید: اگر کشور ما قانون داشت الان فرزاد اعدام نمی شد، اگر عدالت وجود داشت نباید فرزاد را اعدام می کردند ویا حداقل کسی به ما خبر می داد که الان فرزاد کجاست. نزدیک به یک ساعت است که همه از تهران به ما خبر می دهند و ما خودمان خبر نداریم که فرزاد مان کجاست. زنده است، اعدام شده است یا نمی دانم در کشور چه خبر است، قانون کجاست.
ایران پس از چین، دومین کشور در جهان از نظر تعداد صدور و اجرای حکم اعدام‌ است.

فرزاد کمانگر، معلمی که دیگر در کنار شاگردانش نیست

فرهاد وکیلی، پدری که دیگر در کنار فرزندش نیست

اطلاعیه کانون نویسندگان ایران در تبعید

جمهوری اسلامی یعنی؛ جنایت، جنایت، جنایت!

اقدام وحشیانه جمهوری اسلامی در اعدام پنج زندانی سیاسی دیگر؛ شیرین علم هولی، فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان در سحرگاه امروز ١٩ اردیبهشت در زندان اوین، بار دیگر نشان داد که این رژیم ارتجاعی در وحشت از مبارزات مردم ایران برای آزادی و برابری، حاضر است دست به هر اقدام جنایت¬کارانه بزند تا شاید روزنی برای برون رفت از درماندگی و زبونی خود بیایبد.
اعدام این پنج زندانی سیاسی در سحرگاه امروز در زندان مخوف اوین، نشانه بارز دیگری از درماندگی رژیم جمهوری اسلامی برای درهم شکستن مقاومت این پنج زندانی و خیزش آزادی¬خواهانه و برابری¬طلبانه مردم ایران است. رژیم تا نهایت ارتجاعی و ضد بشری جمهوری اسلامی مذبوحانه تلاش می کند در واکنشی زبونانه به اعتراضات گسترده کارگران، معلمان، زنان و دانشجویان و فرهنگ¬ورزان، بار دیگر به جنایت متوسل شود.
جمهوری اسلامی هنگامی این ٥ زندانی سیاسی را بدون اطلاع خانواده و وکلایشان اعدام نمود که پرونده سه تن از آنان هنوز در مرحله بازنگری قرار داشت. رژیم در پی آن است تا با دستگیری، شکنجه، اعدام و ایجاد جو ارعاب همگانی، مانع پیکارهای سترگ بعدی شود.
پیش از اعدام این پنج زندانی سیاسی که مدت¬ها زیر شدیدترین شکنجه¬های جسمی و جانی بودند، و به عنوان «عوامل گروه‌های ضد انقلاب» از آنان نام برده شده است، موجی از اعتراضات در داخل و خارج از ایران علیه این احکام جنایتکارانه به راه افتاد و همگان با محکوم کردن جمهوری اسلامی، خواهان لغو حکم اعدام آنان شدند.
اعدام این پنج زندانی سیاسی، خشم طوفانی همه آزادی¬خواهان جهان را بی¬درنگ برانگیخته و آنان را به اقدام در برابر این بیدادگری و جنایت¬های تازه واداشته است.
اکنون نیز جسم و جان زندانیان سیاسی دیگری که به خاطر مبارزات دانشجویان، فرهنگ¬ورزان و زنان و کارگران که به ویژه در اول ماه مه دستگیر شده¬اند در خطر قرار دارد و اقدام هر انسان آزادی¬خواه را در راه رهائی و آزادی آنان می¬طلبد.
کانون نویسندگان ایران در تبعید، بنابر منشور و آرمان خود در دفاع از آزادی اندیشه و بیان و حقوق مسلم مردم برای رهائی از ستم و بیداد، اعدام این پنج زندانی سیاسی را محکوم و از همه مردم آزادی¬خواه جهان درخواست می¬کند که صدای اعتراض خود را در برابر این جنایت ها بلند کنند و به مقابله همه جانبه با بیداد این رژیم ارتجاعی و پوسیده بپردازند.
کانون نویسندگان ایران در تبعید
یک¬شنبه ١٩ اردیبهسشت ١٣٨٨
www.iwae.org
kanoon_dt@yahoo.com

          ادبیات مقاومت 

         محمد رضا شفیعی کدکنی
طفل گمشده

  طفلی به نام شادی،
دیریست گمشدست
با چشمهای روشنِ َبرّاق
با گیسویی بلند به بالای ِ آرزو
هرکس از او نشانی دارد
ما را کند خبر
این هم نشان ما:
یک سو خلیج فارس
 سوی دگر خزر.

عبدالله مومنی به۴سال و ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد


ادوارنیوز: حکم نهایی و قطعی عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت) که از سوی دادگاه تجدیدنظر انقلاب اسلامی صادر گردیده، در زندان به وی ابلاغ شد.
به گزارش ادوارنیوز، مطابق این حکم عبدالله مومنی به تحمل 4 سال و 11 ماه حبس تعزیری محکوم شده است. 23 ماه از این مدت مرتبط با قطعی شدن مجازاتی است که در سال 86 به صورت تعلیقی برای وی تعیین شده بود.
عبدالله مومنی که یکهفته پس از انتخابات ریاست جمهوری در 22 خرداد ماه در تهران بازداشت شد، درجریان برگزاری یک دادگاه نمایشی و پس از تحمل سه ماه شکنجه های شدید جسمی و روحی به موجب رای دادگاه بدوی به تحمل شش سال حبس و اجرای دو سال حبس تعلیقی (مجموعا 8 سال) محکوم شده بود.گفتنی است پیش از این ایرنا (خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی) در خبری کذب اعلام کرده بود که حکم عبدالله مومنی به دو سال حبس کاهش یافته است. عبدالله مومنی پس از مدت کوتاهی مرخصی 24 فروردین درپی عدم پذیرش فشارهای غیرقانونی ماموران امنیتی جهت انجام مصاحبه و ... به زندان بازگردانده شد.

آسمان آبی تهران

شادی تیم ملی‌ قایقرانی بانوان ایران
رشته آبهای خروشان، در این مسابقات تیم ایران به مقام سوم‌ رسید
   سعید رضوی فقیه
بازار خواب و خرافه
جهانگرداني كه براي بازديد از ديدني هاي پاريس به اين شهر مي روند از طريق آگهي هاي سياحتي از جمله با محلۀ پيگال و جذابيت هاي خاص آن آشنا مي شوند. همانجا كه در تقاطع سوداگري و هوس بازي هاي زودگذر حسي چهارراه شلوغي مملو از خيل سرگشتگان سرنوشت گم كرده پديد آمده كه در عطش لحظه اي آرامش خود را در آغوش هياهوي پر زرق و برق پيگال رها مي كنند. جايي كه در دامنۀ بلندي هاي مون مارتر ودر سايۀ كليسايي مقدس هيجانات و لذايذ بازاري و ارزان قيمت حراج مي شود. يكي از نگين هاي اين انگشتر سحر آميز كه با خواب كردن رهگذران غريبه كيسۀ آنان را مي ربايد تا به آنان خاطرۀ تفرج در كابارۀ مشهور و قديمي پاريس را ارزاني كند مولن روژ است كه چون آسيابي سرخ فام درشتي هاي زمانۀ پر تنش را در چرخش شوخ رامشگران نرم و تحمل پذير مي كند. و در كناره و نزديكي و روياروي مولن روژ بسيار تيمچه و بازارچۀ‌ ديگر هست كه در حجره ها و غرفه هايشان ابتذال به فروش مي رسد تا جيب خلايق به نفع شعبۀ ‌ديگري از نظام سرمايه داري خالي شود. ادامه مطلب

      شیرین عبادی

"دريافت ماليات از نوبل صلح غيرقانونی و کاملا سياسی است"

در تيرماه گذشته دادسرای انقلاب تهران اعلام کرد که پرونده‌ای عليه شيرين عبادی در اين شعبه گشوده شده‌است. طبق دادخواست مطرح در اين پرونده، شيرين عبادی به دليل دريافت جايزه صلح نوبل در پنج سال قبل بايد ماليات پرداخت کند. در آذرماه اعلام شد که رای دادگاه صادر شده و خانم عبادی مکلف به پرداخت ماليات است. بيست روز قبل از اعلام اين رای و در حالی که هنوز فرصت تجديدنظرخواهی برای شيرين عبادی محفوظ بود، کليه حساب‌های مالی خانم عبادی و همسرش مسدود شد. روز يک‌‌شنبه (۱۲ ارديبهشت) کميسيون تجديد نظر مالياتی اعلام کرد که شيرين عبادی بايد مبلغ يک ميليارد تومان ماليات بابت دريافت جايزه صلح نوبل پرداخت کند. نسرين ستوده وکيل خانم عبادی با ذکر شواهد و قرائنی می‌گويد اين پرونده ناحق، کاملا غيرقانونی و کاملا سياسی است. شيرين عبادی نيز در گفت‌وگو با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران تصميم دادگاه مبنی اخذ ماليات بر جايزه صلح نوبل خود راغير قانونی خواند. او همچنين گفت که شکايت خود را از طريق دادگاه عدالت اداری پی‌گيری خواهد کرد.