به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۸۹

   هیلا صدیقی
بابا
شبی در کودکی خوابیدم و صبح / تمام آرزوها مرده بودند
تمام سهم من از کودکی را / به روی دستبندت برده بودند...
تو را بردند از این خانه، امّا / تمام شهر بویت را گرفته...
بابا، هیلا صدیقی، به پدرهای در بند و فرزندانشان، اینجا کلیک کنید

 ژولیت بینوش پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن

خواستار آزادی جعفر پناهی شد

مراسم اختتامیه جشنواره جهانی کن که از طریق تلویزیونهای جهان پخش می شد با نام جعفر پناهی بر صندلی خالی او مراسم خود را آغاز کرد. با اعلام نام ژولیت بینوش به عنوان بهترین بازیگر بخش مسابقه او بر صحنه حضور یافت و نام جعفر پناهی را از صندلی خالی برداشت و در پشت میکروفون قرار گرفت. او در پایان سخنانش با در دست گرفتن نام جعفر پناهی خواستار آزادی او شد. پس از او اگزاویه دوبوا کارگردان مشهور فرانسوی که موفق به دریافت جایزه بزرگ هیئت داوران بخش مسابقه شصت و سومین جشنواره جهانی کن شده بود بر با در دست گرفتن نام جعفر پناهی آزادی فوری او را خواستار شد.
در طی مراسم گردانندگان مراسم اختتامیه سه بار نام جعفر پناهی را اعلام کرده و خواستار آزادی فوری او شدند.
خبرنگار پویا خبر – جشنواره جهانی کن – فرانسه – 23 ماه مه

   شمیم آزاده
  توهم رنگها

تو فریادی برای عشق و آزادی



فتح شب
امروز، امروز، آیندهً شعر ماست
فردا، فردا، جهان ما زیباست


شمیم آزاده، فتح شب، اینجا کلیک کنید

اعتصاب غذای خشک مجید توکلی در سلول انفرادی

رهانا: مجید توکلی دانشجوی زندانی امروز به دلایل نامعلوم به سلول انفرادی منتقل شده است.
به گزارش خبرنگار رهانا، وی پیش از انتقال به هم بندیان خود اعلام کرده در صورت انتقال به انفرادی دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.این در حالی است که طی روزهای گذشته وضعیت جسمی مجید توکلی بد گزارش شده بود تا جایی که وی را چندین بار به بهداری زندان اوین منتقل کرده بودند.


چی فکر می کردیم، چی شد، نیک آهنک کوثر

اعتراض به میزان 'بیکاری' در دیدار احمدی نژاد از خرمشهر

    
در جریان سخنرانی محمود احمدی نژاد در خرمشهر، شرکت کنندگان با سر دادن شعار "بیکاری، بیکاری" از رئیس دولت خواستند تا برای کاهش میزان بیکاری تلاش کند.به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، روز دوشنبه سوم خرداد (۲۴ مه) آقای احمدی نژاد که به مناسبت روز سوم خرداد به این شهر جنوب غربی ایران سفر کرده است، در برابر شعارهای شرکت کنندگان گفت: "با برنامه ریزی گسترده و با همت جوانان خرمشهر و خوزستان، ریشه بیکاری در خوزستان از بین خواهد رفت." 

معصومه سیحون در تهران در گذشت
خانم سیحون (منیر نوشین) حدود نیم قرن به فعالیت هنری مشغول بود و نقش برجسته ای در معرفی استعدادهای هنری ایران داشت و هنرمندانی نظیر ژازه طباطبایی، حسین زنده رودی، مسعود عربشاهی و علیرضا اسپبهد، مکرمه قنبری و دیگران را معرفی کرد.خانم سیحون در سال ۱۳۱۳ در رشت متولد شد و سالهای کودکی را در رشت و شاهی (بهشهر فعلی) گذراند. پدرش کارمند راه آهن بود و در دوران کودکی مدتی پدرش به اهواز منتقل شد و خانم سیحون نیز سالیانی در آنجا زندگی کرد.
ظاهرا دانش آموز درس خوانی نبود و خودش تعریف کرده که از بچگی به نقاشی علاقمند بود اما نمی داند چرا و چگونه با نقاشی آشنا شد. خودش گفته که در دوره دبستان در اهواز حتی برای معلم ها سفارشی نقاشی می کشیده است.
بعد از ده سال زندگی در اهواز، خانواده سیحون به تهران نقل مکان می کنند و او سالهای پایان دبیرستان را در تهران گذراند. خانواده اش دوست داشتند پزشک شود اما او در کنکور دانشکده هنرهای زیبا قبول شد.

احمد یزدانفر را در راه مسجد گرفتند و به پادگان بردند

    میرحسین موسوی:
پارلمان‌نیوز: مهندس میر موسوی دردر پاسخ به این سئوال که شایعات برکناری سرتیم محافظان شما – حاج احمد یزدانفر – تا چه حد صحت دارد نیز گفت: اگر ماموریت کسی تمام می شود به او ابلاغ می کنند نه اینکه او را در وسط خیابان درحالی که به نمازمی رفته بگیرند و با خود به پادگان ببرند. آقای یزدانفر از سال ۶۰ درتیم حفاظت بوده اند . ایشان از برادرهای قدیمیه بسیار خوب سپاه بودند و به وظایف خودشان عمل می کردند. برادر دو شهید هم هستند و بسیار مومن و معتقد و فداکار در وظایف خود عمل می کردند.
به گزارش کلمه، وی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در طول این سی سال موقعیت هایی پیش آمد که ایشان می توانستند به موقعیت های بالای مالی و پستی دست پیدا کنند اما نرفتند و قبول نکردند. ایشان بر سر چیزی که به آن اعتقاد داشت می ایستاد.موسوی تاکید کرد : اینها با دستگیری آقای یزدانفر خودشان را در معرض آسب پذیری بزرگی قرار داده اند و من نمی دانم این پروژه به کجا ختم خواهد شد.
    
    هفت رسانه جنبش سبز:
ادامه می‌دهیم تا استبداد سرنگون شود
هفت سایت خبری جنبش سبز در بیانیه مشترکی اعلام کردند تا لحظه «پیروزی»، با «ایستادگی و استقامت»، به رسالت اطلاع‌رسانی ادامه می‌دهند و تا «سرنگونی» استبداد از پای نخواهند نشست.

سایت‌های امروز، تحول سبز، جرس، ندای سبز آزادی، میزان، رای من کجاست و سحام‌نیوز، هفت سایت خبری هستند که این بیانیه را در سالگرد دوم خرداد امضا و منتشر کرده‌اند.«پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سبز ایران» به عنوان بخشی از چرخه اطلاع‌رسانی جنبش سبز در بیانیه خود، مردم را به «استقامت و ابرام در مطالبه خواسته‌های قانونی برای احیای اصول از دست رفته قانون اساسی» فراخوانده‌اند.
آنها در بیانیه خود یادآور شده‌اند: «از مردم می‌خواهیم که با هشیاری و استقامت توامان، بنیان فکری امپراطوری دروغ را در هم شکنند و با پیگیری اعتراضات مسالمت‌آمیز و دور از خشونت خود، استبداد را به زانو درآورند.»