به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۲۰، ۱۳۸۹

هنگام اعدام گل است



ویدئو: ای بلبلان زاری کنید، اینجا بشنوید

مگر می شود مرگ خورشید را باور کرد؟
خبر کوتاه‌ بود اعدام‌ شان‌ کردند! چرا اعدامشان‌ کردند؟ / می‌ پرسد ز من‌، با چشم‌ اشک ‌آلود / عزیزم‌، دخترم‌...عزیزم‌، دخترم‌ / آنان‌ برای‌ دشمنی‌ با من‌ / برای‌ دشمنی‌ با تو / برای‌ دشمنی‌ با راستی‌ اعدام‌ شان‌ کردند...ماهرگز نمی‌ میریم‌ / من‌ و تو با هزاران دگر / این‌ راه‌ را دنبال‌ می‌گیریم‌ / از آن‌ ماست‌ پیروزی‌ / از آن‌ ماست‌ فردا / با همه‌ شادی‌ و بهروزی‌ 

چه روزگار غریبی شده گلم



           ويدا فرهودی
وصيت (٢)،
شعری پيش‌کش فرزادهای کمانگر
بيا امشب، نگاهم کن فراز آسمان مادر / که مهمانم و می مانم به بزم اختران، مادر 
مبادا اشک بگشايی که رَستم من ز تنهايی / و با "سهراب" وُ با "اشکان"، شدم هم آشيان، مادر
چرا ناخن کشی بر رو، کـــَنی در سوگ من گيسو / به شادی هلهله سر کن، شد ستم بی زمان، مادر
ندايی در سرم می گفت، نبايد بی صدايی خفت / خوشم اکنون که با خفتن، صدايم شد عيان، مادر
به يادت هست می جـُستی نشان از من؟ بيا بنگر / کسی ديگر نـبتواند مرا سازد نهان، مادر
بگو با خواهر، آزادی اگر جوشد ز فريادی /گشايد شعله وش راهی که من دادم نشان، مادر
که دژخيمان و ضحاکان، به هيزم های اين عصيان / بسوزند و شود درمان، غم ايرانمان، مادر
و کردستان و گيلان را، خراسان و سپاهان را / کند چون سبز، افسونش، شود ميهن جوان، مادر
برادر را بگو شویــَد، سرشک از ديده و گويد / به گوش شهر، رازم را به لحنی بس روان، مادر
که می دانم در اين غيبت، مرا داده زمان فرصت / که راه سرخ پوبش را گشايم بر جهان، مادر
من آن گلگون کمانگيرم، که چون بگسسته زنجيرم / مرا يابی اگر خواهی، فراز آسمان، مادر
ويدا فرهودی
ارديبهشت - ۱۳۸٩
*شعر وصيت ۱ را چندی پيش برای نداها سروده بودم و وصيت ٢ پيشکش است به فرزادهای کمانگر

طرح "کارت خوش حجابی"؛ تجلیل از دختران خوش حجاب!

به گزارش خبرنگار فرهنگی پارسینه، در راستای گسترش فرهنگ حجاب و در آستانه روز ملی حجاب و عفاف طرح آزمایشی تجلیل از دختران خوش حجاب در استان آذربایجان غربی آغاز شد.این طرح با حمایت نیروی انتظامی، استانداری و شهرداری های استان اجرا می شود و طی آنان به دختران محجه کارت خوش حجابی تقدیم می شود. در قالب اجرای این طرح آن دسته از دختران خوش حجاب هفت تا ۱۴ ساله که از حجاب برتر استفاده می کنند توسط بانوان روحانی شناسایی و هر سال همایشی برای تجلیل از آنها برگزار می شود. قرار است این طرح به مرور در سایر استانهای کشور هم اجرایی شود. در راستای این طرح قرار است همزمان با ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب، از دختران خوش حجاب استان آذربایجان غربی که در طرح نسیم عفاف شرکت کردند با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شود.