به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۲۷، ۱۴۰۲

بمباران جبالیا در شمال غزه بیش از 100 کشته برجای گذاشت

 
 طبق آخرین برآورد خبرگزاری «وفا» با آغاز جنگ در هفتم اکتبر و بمباران شدید نوار غزه و اجرای عملیات زمینی اسرائیل در 27 اکتبر، تااین لحظه حدود 19000 فلسطینی کشته شدند که 70 درصد آنها زن و کودک هستند

خبرگزاری فلسطینی «وفا»، دوشنبه 27 آذر گزارش داد، در ادامه بمباران‌ سنگین غزه از سوی اسرائیل، ده‌ها نفر در چندین منطقه در نوار غزه کشته و زخمی شدند.«وفا» به نقل از منابعی در بخش بهداشت گزارش داد که بیش از 100 غیرنظامی که بیشتر آنها زن و کودک بودند، در بمباران جبالیا در شمال غزه توسط اسرائیل، کشته و دست‌کم 20 نفر زخمی شدند.


حملات سنگین هوایی علیه خان‌یونس

همزمان با حملات سنگین جنگنده‌های اسرائیلی به مناطق شمالی شهر خان‌یونس در جنوب غزه، توپخانه سنگین اسرائیل نیز تمام مناطق این شهر را هدف قرار داد که ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی برجای گذاشت.

انفجارهای مهیبی نیز منطقه مرکزی نوار غزه را به‌ لرزه درآورد.

از سویی به گزارش خبرنگار «العربیه»، ده‌ها نفر در جریان حمله اسرائیل به اردوگاه نصیرات در مرکز غزه کشته شدند.

طبق آخرین برآورد خبرگزاری «وفا» با آغاز جنگ در هفتم اکتبر و بمباران شدید نوار غزه و اجرای عملیات زمینی اسرائیل در 27 اکتبر، تااین لحظه حدود 19000 فلسطینی کشته شدند که 70 درصد آنها زن و کودک هستند. بر اساس همین آمار، بیش از 52000 نفر نیز در اثر این حملات زخمی شدند.

این در حالی است که شمار کشته‌های ارتش اسرائیل از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه تاکنون به 122 نفر رسیده است.

گفتنی است که وقفه بشردوستانه یک هفته‌ای در اواخر نوامبر، امکان آزادی 105 گروگان حماس شامل 80 اسرائیلی در ازای 240 زندانی فلسطینی از سوی اسرائیل را فراهم کرد.