به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۰۹، ۱۴۰۲

انتقاد مولوی عبدالحمید از فقر و گرانی: ملت ایران زمانی ثروتمند بود

 

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه ۸ دی از فشار گسترده اقتصادی بر مردم ایران انتقاد کرد و گفت ملت ایران زمانی ثروتمند بود ولی اکنون فقیر شده است. 

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان مشکلات معیشتی مردم در جامعه گفت اگر سیاست‌های داخلی و خارجی حاکم بر کشور به نفع مردم و منافع ملی تغییر نکند، مشکلات بیشتر می‌شود.

او از بی‌ارزش بودن پول ملی ایران به عنوان یکی از دلایل گسترش فقر در کشور نام برد و گفت مسوولان جمهوری اسلامی باید به داد مردم برسند.

مولوی عبدالحمید با اشاره به «بحرانی‌بودن» شرایط معیشتی مردم، خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی گفت اول به فکر ملت ایران باشید و بعد کشورهای همسایه.

این روحانی سرشناس اهل سنت مشخصا از «افزایش قیمت‌ها و مالیات در ایران» انتقاد کرد و از مسئولان کشور خواست که سیاست‌های داخلی و خارجی را بر اساس منافع ملی تغییر دهند و به راه‌ حل‌های اقتصادی توجه کنند.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه تمام اقشار جامعه اعم از کارگران، معلمان و کارمندان توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی را ندارند گفت مردم گرفتار فقر و فساد در جامعه هستند و مسئولان نباید کسری بودجه را با افزایش مالیات‌ها از جیب مردم تامین کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین افزود حقوق دریافتی معلم‌ها، کارگران، بازنشسته‌ها و کارمندان کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، امروز نیز همانند هفته‌های گذشته نمازگزاران پس از پایان نماز جمعه راهپیمایی سکوت برگزار کردند.

«حال‌وش» خبر داده که امروز نیز جو امنیتی شهر زاهدان به شدت امنیتی بود و « نیروهای نظامی و امنیتی در همه معابر و خیابانهای منتهی به مسجد مکی و مصلی زاهدان مستقر شده بودند.»

ایران وایر