به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۲۹، ۱۴۰۲

ادامه جنگ غزه با حمایت ایالات متحده؛ نیروهای اسرائیل بیمارستان الاهلی را هدف قرار دادند

  با وجود افزایش هشدارهای بین‌المللی، پس از اعلام حمایت مجدد ایالات متحده از اسرائیل، حملات تل‌آویو علیه حماس، امروز نیز در شمال و جنوب نوار غزه ادامه یافته و سربازان این کشور به یکی از آخرین بیمارستانهای فعال در شمال منطقه حمله کردند.

توسط: ار.اف.ای

در حملات شب گذشته تا بامداد امروز اسرائیل به جنوب غزه، دست کم ٢٨‬ فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند. ٢٥ نفر از قربانیان که در بین آنها زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند، آوارگانی هستند که در خانه‌ای در شرق رفح پناه گرفته بودند.


رفح که در جنوب نوار غزه قرار دارد، در روزهای اخیر، بارها هدف بمباران ارتش اسرائیل قرار گرفته است. بخش جنوبی غزه، منطقه‌ای است که فلسطینی‌ها قرار بود بنا بر اعلام اسرائیل، در آنجا پناه بگیرند.


از سوی دیگر، نبردهای شدید میان نیروهای حماس و ارتش اسرائیل در شمال غزه که ٧ هفته پس از هجوم تانکها و سربازان اسرائیلی، به یک زمین بایر تبدیل شده نیز همچنان ادامه دارد.


حمله به بیمارستان الاهلی

به گفته کلیسایی که اداره بیمارستان الاهلی شهر غزه را بر عهده دارد، نیروهای اسرائیلی، شب گذشته به این بیمارستان یورش برده و بیشتر کارکنان آن را بازداشت کرده‌اند. بر این اساس، یک تانک اسرائیلی، روی آوار ورودی بیمارستان مستقر شده و رفت و آمد به این محل را مختل کرده است.


به گفته دان بایندر، کشیش کلیسای جامع سنت جورج که بیمارستان الاهلی را اداره می‌کند، پس از حمله شب گذشته، در حالی که آب و برق بیمارستان قطع شده، برای رسیدگی به بیش از ١٠٠ مجروح بدحال، تنها دو پزشک، چهار پرستار و دو سرایدار باقی مانده‌اند.


بیمارستان الاهلی که به نام بیمارستان باپتیست نیز شناخته می‌شود، در اوایل جنگ، صحنه انفجاری بود که ده‌ها فلسطینی را کشت و تحقیقات آسوشیتدپرس بعداً مشخص کرد که احتمالاً ناشی از شلیک اشتباه یک موشک فلسطینی بوده است.


اسرائیل که حماس را به استفاده از بیمارستانها برای مقاصد نظامی متهم می‌کند، پیشتر نیز بیمارستانهای دیگری را در غزه هدف قرار داده بود. کارکنان مراکز درمانی، این اتهامات را رد کرده و اسرائیل را به به خطر انداختن جان غیرنظامیان زخمی و بدحال متهم میکنند.


پس از وتوی آخرین قطعنامه آتش‌بس موقت از سوی آمریکا، شورای امنیت سازمان ملل متحد، رای گیری مجدد را به امروز محول کرده و تلاش دیپلمات‌ها برای جلب رأی ممتنع یا مثبت ایالات متحده ادامه دارد.


این در حالی ست که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز گذشته پس از دیدار با مقامات اسرائیلی تاکید کرد که حضور وی در تل‌آویو به این معنا نیست که می‌خواهد " زمان بندی یا شرایط را دیکته کند."


اظهارات وزیر دفاع آمریکا نشان از آن دارد که ایالات متحده به محافظت از اسرائیل در برابر درخواست‌های فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس و همچنین ارائه کمکهای نظامی حیاتی به این کشور، ادامه خواهد داد.


حمله حوثی‌ها به اهداف ایالات متحده و اسرائیل در سراسر منطقه

با ادامه در گیری‌های اسرائیل و حماس، حوثی‌های‌ یمن که مانند حماس از حمایت ایران برخوردار هستند نیز حملاتی را به اهداف ایالات متحده و اسرائیل در سراسر منطقه ترتیب می‌دهند.


حملات شورشیان حوثی به کشتی‌ها در دریای سرخ، شرکت‌های بزرگ کشتیرانی از جمله غول نفت و گاز بریتانیایی، بی‌پی، را به تعلیق تجارت از طریق این آبراه حیاتی سوق داده و آمریکا و متحدانش را بر آن داشته است تا مأموریت جدیدی را برای مقابله با تهدیدات در این آبراه‌ها آغاز کنند.