به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۲۲، ۱۴۰۲

یک سال از اعدام مجیدرضا رهنورد گذشت

 

یکسال از اعدام مجیدرضا رهنورد، از دستگیرشدگان جنبش زن، زندگی، آزادی گذشت. مجیدرضا رهنورد در روز ۲۸ آبان ۱۴۰۱ دستگیر شد و تنها ۲۳ روز بعد حکم اعدامش در ملاعام به اجرا درآمد. 

دادستان مرکز استان رضوی در روز ۳ آذرماه ۱۴۰۱ اعلام کرده بود که تمامی پروسه شناسایی، اعتراف‌گیری و صدور کیفرخواست برای مجیدرضا در مدت زمان یک هفته انجام شده است. او یک هفته پس از دستگیری در تاریخ هشت آذرماه، دادگاهی شد و تنها سیزده روز بعد حکم اعدامش به اجرا درآمد. او طی این مدت کوتاه در شرایط نامعلومی در بازداشت بود و از حق برخورداری از وکیل تعیینی محروم بود.

مجیدرضا رهنورد به اتهام «قتل دو مامور بسیجی» دستگیر شده و به محاربه متهم شده بود. در تمام تصاویری که از او پس از دستگیری منتشر شد، دست او شکسته بود. گفته می‎شد ماموران در هنگام دستگیری او را مورد ضرب‌و‌شتم شدید قرار داده‌اند. همچنین در همان‌زمان تصاویر متعددی از حمله گروه‌های منتسب به حکومت به منزل و محل کار او منتشر شد. شواهدی که نشان می‌داد روند رسیدگی به اتهامات و پرونده مجیدرضا رهنورد غیرشفاف و غیرقانونی بوده است.

طبق گزارش‌ها از مشهد، فشار بر خانواده رهنورد طی یکسال گذشته نیز ادامه یافته است و ماموران امنیتی اجازه حضور افراد غیر بر مزار او را نمی‌دهند.

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان