به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۲۸، ۱۴۰۲

هم‌خوانی ترانه «سفرناک» توسط زنان محبوس در زندان اوین

 

«نسیم سلطان‌بیگی»، «الهه محمدی» و «نیلوفر حامدی»، زندانیان محبوس در بند نسوان زندان اوین،  ترانه «سفرناک» را همخوانی کردند. «خاطره حکیمی»، خواننده ترانه «سفرناک»، ویدیویی از این همخوانی را در حساب‌های کاربری‌ خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

در ویدیو منتشر شده، صدای «این تماس تلفنی از زندان اوین می‌باشد» به گوش می‌رسد. 

 

 

الهه محمدی و نیلوفر حامدی ازجمله اولین روزنامه نگارانی بودند که پس از جان‌باختن «مهسا (ژینا) امینی» در بازداشت گشت ارشاد بازداشت شدند.

بنابر احکام صادره در دادگاه بدوی، خانم الهه محمدی به‌اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۶ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، به تحمل یک سال حبس» محکوم شد.

دادگاه انقلاب نیلوفر حامدی را هم به‌اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس» محکوم کرد.

در صورت تایید این احکام در دادگاه تجدیدنظر، از مجموع ۱۲ سال حکم الهه محمدی ۶ سال آن و از مجموع ۱۳ سال حکم نیلوفر حامدی ۷ سال آن قابل اجرا خواهد بود.

«نسیم سلطان بیگی»، روزنامه‌نگار نیز توسط دادگاه انقلاب به تحمل ۳ سال و هفت ماه زندان برای اتهام اجتماع و تبانی، ۸ ماه برای تبلیغ علیه نظام، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال ممنوعیت عضویت در گروه‌های سیاسی محکوم شده بود. این حکم در پاییز ۱۴۰۲ اجرا شد.