به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، دی ۰۷، ۱۴۰۲

حماس ادعای تازه سخنگوی سپاه پاسداران را رد کرد

 

گروه افراطی حماس (تشکل شبه‌نظامی فلسطینی شناخته شده به عنوان تروریستی از سوی آمریکا و اروپا و مورد حمایت مالی، لجیستیک و معنوی جمهوری اسلامی ایران) روز چهارشنبه، ششم دی، در بیانیه‌ای اظهارات سخنگوی سپاه پاسداران را رد کرد.

صدور بیانیه‌هایی از سوی حماس در ضدیت با سخنان سران جمهوری اسلامی ایران یک امر نادر است.

بیانیه حماس اظهارات رمضان شریف، سخنگوی سپاه را تکذیب کرده که صبح چهارشنبه گفته بود: حمله حماس در روز ۱۵ مهر با عنوان «طوفان الاقصی» واکنش انتقامی نسبت به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران بود.

رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران به نقل از رمضان شریف در نشست خبری او نوشتند این سخنگوی سپاه تصریح کرد که «طوفان الاقصی» (نامی که حماس بر حمله خود به اسرائیل نهاد) «یکی از انتقام‌های کشته شدن قاسم سلیانی بود».

رمضان شریف در نشست خبری تهران در آستانه چهارمین سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی، و یک روز پس از کشته شدن رضی موسوی، فرمانده ارشد عضو شاخه قدس سپاه و «مسئول تدارکات و لجیستیک مقاومـت» در عملیات موشکی منتسب به اسرائیل در سوریه، سخن گفت.

حماس اما در بیانیه خود در واکنش نوشت: ما اظهاراتی را که از سوی سخنگوی سپاه پاسداران در ارتباط با اقدامات و انگیزه‌ها بیان شده، تکذیب می‌کنیم».

بیانیه حماس افزود: «ما به دفعات بر انگیزه‌های خود تأکید کرده‌ و به‌ویژه به خطرات برای مسجدالاقصی اشاره کرده‌ایم».

حماس در این بیانیه همچنین نوشت هر اقدام از سوی «مقاومت فلسطین» «واکنش به اشغالگری و تجاوزگری علیه ملت فلسطین و اماکن مقدسه است».

جمهوری اسلامی ایران و سخنگوی سپاه پاسداران هنوز به این بیانیه حماس واکنش نشان نداده‌اند.

رادیو فردا