به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۲۱، ۱۴۰۲

ماموریت جدید رئیس لباس‌‌شخصی‌ها؛ سرکوب مردم با حزب تازه‌تاسیس

حسین الله‌کرم به دلیل نقض گسترده حقوق بشر تحت تحریم‌های آمریکا و اروپا است

 تصویری از جلسه اعلام موجودیت حزب تازه‌تاسیس رزماــ جماران

حسین الله‌کرم، عضو سپاه پاسداران و از موسسان گروه شبه‌نظامی انصار حزب‌الله موسوم به «لباس‌‌شخصی‌ها»، پس از حدود چهار دهه سرکوب اعتراض‌های مردمی در ایران در قالب این گروه، برای تاسیس یک گروه دیگر با ماموریتی مشابه خیز برداشت.


رسانه‌های داخلی ایران صبح سه‌شنبه ۲۱ آذر از اعلام موجودیت «جمعیت رزما» در جلسه‌ای با حضور حسین الله‌کرم، دبیر هیئت موسس، و سایر اعضای هیئت‌ موسس این گروه شبه‌نظامی، سیاسی و عقیدتی خبر دادند.


موسسان حزب رزما در بیانیه اعلام موجودیت این حزب، خود را «پیشکسوتان دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت با شاخصه ایثارگری» معرفی کرده‌ و مدعی‌ شده‌اند که «راه و منطق ایثارگری» را ادامه می‌دهند.


«اصول اساسی» این جمعیت نیز «ولایت‌مداری، فسادستیزی، عدالت‌خواهی، ساده‌زیستی، مردمداری، کارآمدی و ایثارگری انقلابی» عنوان شده است.

موسسان حزب تازه‌تاسیس رزما «امور جهادی، تولید بصیرت سیاسی و فرهنگی، جهاد تبیین، مقابله با پیری جمعیت، سبک زندگی اسلامی، کادرسازی و معرفی شایستگان انقلابی در انتخابات» را از «محورهای راهبردی» این جمعیت ذکر کرده‌اند و می‌گویند فعالیتشان را با هدف «عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب» آغاز کرده‌اند.


این بیانیه را علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بهمن‌ ۱۳۹۷، هم‌زمان با سالروز وقوع انقلاب اسلامی، صادر کرد و طی آن خواستار «استمرار انقلاب ۵۷ در گام دوم» شد. خامنه‌ای در این بیانیه، بر تغییر بینش سیاسی مردم همسو با منافع جمهوری اسلامی، ادامه دشمنی با غرب و فعالیت‌های موسوم به «جهادی» تاکید کرده بود.


در بیش از چهار دهه گذشته، نیروهای بسیجی و حزب‌اللهی با ادعای «فعالیت‌های جهادی، فرهنگی و عقیدتی» به عنوان بازوهای اجرایی حاکمیت در سرکوب اعتراض‌های مردمی نقش‌ ایفا کردند.


گروه انصار حزب‌الله که حسین الله‌کرم از موسسان آن بود و اکنون نیز ریاست شورای راهبردی آن را برعهده دارد، طی سال‌های متمادی هرجا جمهوری اسلامی به نیروی کمکی برای سرکوب اعتراض‌ها نیاز داشت حاضر بود و با اعمال خشونت و زور، هر صدای مخالفی را خاموش می‌کرد. این گروه شبه‌نظامی، سیاسی و عقیدتی اوایل دهه ۷۰ پس از حدود دو دهه فعالیت غیررسمی، با هماهنگی علی خامنه‌ای و با هدف «دفاع از جمهوری اسلامی» اعلام موجودیت کرد.


لباس‌شخصی‌ها یا انصار حزب‌الله، همان کسانی بودند که تیر ۱۳۷۸ در جریان اعتراض‌های کوی دانشگاه به دانشجویان یورش بردند و در اعتراض‌های مردمی سال ۱۳۸۸ به مردم معترض در خیابان‌ها حمله کردند.


به طور کلی، مسئولیت برخوردهای خشونت‌آمیز با مردم در هر اعتراضی که جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌داد، برعهده این گروه بود. آتش زدن کتابفروشی مرغ آمین، حمله به سینما قدس، یورش به سخنرانی‌ اندیشمندان، ممانعت از برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف و برهم زدن مراسم یادبود چهره‌های مطرح تنها بخشی از اقدام‌های خرابکارانه انصار حزب‌الله در سال‌های گذشته‌اند.


این افراد که حالا دیگر در ادبیات عمومی جامعه با نام «آتش‌به‌اختیار» شناخته می‌شوند، به اقدام‌های دیگری از جمله اسیدپاشی‌های سریالی به زنان در اصفهان هم متهم‌اند، هرچند هرگز مسئولیت چنین کارهایی را برعهده نگرفتند.


مهر ۱۳۷۲ وقتی‌ شاخه انصار حزب‌الله کرمانشاه در میدان شهرک غرب تهران اعلام موجودیت کرد، حسین الله‌کرم در تجمع این گروه گفت که انصار حزب‌الله «دسته‌ای از جوانان رزمنده و جانبازند» که تلاش می‌کنند طبق وصیت‌ روح‌الله خمینی، «نارسایی‌ها را در هرجا و هر جناح مطرح کنند».


اتحادیه اروپا و آمریکا حسین الله‌کرم و حمید استاد، دو رئیس اصلی انصار حزب‌الله، را به دلیل نقششان که در «نقض گسترده و شدید حقوق مردم ایران» تحریم کرده‌اند.


جمعیت تازه‌تاسیس رزما، هدفش را «دفاع از انقلاب» عنوان کرده است. این ذات این ماموریت نشان می‌دهد که وابستگان جمهوری اسلامی با راه‌اندازی یک گروه شبه‌نظامی موازی و صرف بودجه‌های کلان از جیب مردم، در جهت سرکوب اعتراض‌ها و برخوردهای خشونت‌آمیز با مخالفان حکومت گام دیگری برداشته‌اند؛ اقدام‌هایی که نگرانی فزاینده حاکمیت از بقایش را آشکار می‌کند. 

ایندیپندنت فارسی