به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۱۱، ۱۴۰۲

بی‌خبری از وضعیت توماج صالحی، سه روز پس از بازداشت

 

امیر رئیسیان وکیل توماج صالحی امروز اعلام کرد که علی‌رغم گذشت سه روز از دستگیری موکلش، او هیچ تماسی با خانواده نداشته و از محل نگهداری‌اش اطلاعی در دست نیست.

او همچنین با انتشار تصاویری از شکایت رسمی توماج صالحی علیه ضابطان پرونده، به دلیل شکنجه و ضرب‌و‌شتم در دوران بازداشت نوشت که ایراد اتهام «نشر اکاذیب» به توماج صالحی و سپس بازداشت او، غیرقانونی است چراکه او ادعای کذبی مطرح نکرده است. 

توماج صالحی، دو روز پیش، نهم آذر، در حالی که کمتر از دو هفته از آزادی‌اش گذشته بود، در بابل توسط ماموران دستگیر شد. کمی بعد خبرگزاری میزان نوشت که  او به دلیل «برخی اظهارنظرهای کذب و بدون سند» و به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» بازداشت شده است.

توماج صالحی در اولین ویدیویی که پس از آزادی منتشر کرد گفت در زمان بازداشت به گردن او آمپولی تزریق شده که به احتمال زیاد «آدرنالین» بوده تا در زمان شکنجه بیهوش نشود و درد را تا اوج آن تحمل کند.

او همچنین در این ویدیو گفت: «در زمان بازداشت دست و پای من را شکستند و به صورت و سر من بسیار ضربه زدند. سعی کردم با دستانم جلوی ضربه‌ها را بگیرم که انگشتانم شکست.»

توماج صالحی، ۳۲ ساله،‌ هشتم آبان‌ماه ۱۴۰۱ و پس از نزدیک به دو ماه زندگی در اختفا، در خانه‌ای در روستای گردبیشه استان چهارمحال و بختیاری با خشونت بازداشت شد. او سپس در دادگاه به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که با پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی‎اش در دیوان عالی روز ۲۷ آبان ۱۴۰۲ با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود.

ایران امروز