به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۱۱، ۱۴۰۳

كشته شدن 20 فلسطينى در كرانه باختری؛ جنين به شهر ارواح تبدیل شد

منابع فلسطینی روز شنبه دهم شهریور اعلام کردند که عملیات نظامی اسرائیل که از روز چهارشنبه در کرانه باختری آغاز شد تاکنون به کشته شدن 20 فلسطینی منجر شده است.

به گفته این منابع در پی بمباران‌های مکرر اسرئیل شهر جنین دچار ویرانی‌های عظیم گشته و خیابان‌های آن عملا به شهر ارواح تبدیل شده است.


کرانه باختری بویژه منطقه جنین برای چهارمین روز متوالی صحنه درگیری‌های متناوب بین نیروهای اسرائیلی و افراد مسلح فلسطینی بوده است.


خبرنگار العربیه امروز گزارش داد که این درگیری‌ها در اردوگاه جنین به صورت متناوب در محله‌های این اردوگاه و شماری از محورهای شهر جنین ادامه داشته و تک‌تیراندازان روی پشت‌بام خانه‌ها مستقر شده‌اند.


خبرنگار العربیه افزود که گستردگی ویرانی‌ها در این شهر به ویژه در محله شرقی و داخل اردوگاه بسیار زیاد است و عملیات اسرائیل برای چهارمین روز در میان محاصره شدید شهر، ادامه دارد.


او از ورود شمار زیادی از نیروهای کمکی نظامی اسرائیل به داخل این اردوگاه خبر داد.


وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد، تعداد قربانیان از چهارشنبه گذشته به 20 نفر رسیده است


حمله مجدد به «آشپزخانه جهانی»

از سوی دیگر نوار غزه نیز از صبح شنبه هدف چندین مورد حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.


طی این حملات هوایی، خانه‌ محل سکونت کارمندان سازمان «آشپزخانه جهانی» که خدمات غذایی به آوارگان ارائه می‌دهد، نیز هدف نیروهای اسرائیلی‌ قرار گرفت.


این سازمان پیشتر در اول آوریل در نوار غزه هم هدف حمله اسرائیل قرار گرفت که منجر به کشته شدن 7 نفر از کارکنان آن شد.


آپارتمانی مسکونی در منطقه تل قلیبو در اطراف بیمارستان اندونزی در شهرک بیت لاهیا واقع در شمال غزه نیز بمباران شد.


با آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر گذشته، حملات شهرک‌نشینان افراطی به غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری افزایش یافته به طوری که بنابر آمار فلسطیینی، نزدیک به 700 نفر طی این بازه به ضرب گلوله شهرک نشینان یا نیروهای اسرائیلی کشته شدند.این وضعیت، دولت آمریکا را بر آن داشت تا تحریم‌هایی را علیه شماری از گروه‌های افراطی اسرائیل به مورد اجرا بگذارد. اتحادیه اروپایی نیز تهدید کرده، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی که چهره شاخص مشوق این دست از حملات شهرک نشینان اسرائیلی است را مشمول تحریم کند.

العربیه فارسی